Komisja Oświaty, Spraw Społecznych oraz Porządku Publicznego
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
lata 2017-2018: Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu:
Informacja ogłoszona dnia 2017-01-26 09:05:38 przez Tomasz Paś, informacja należąca do archiwum
12.06.2018r.
1. Komisja zapoznała się z informacją dot. letniego wypoczynku dzieci.
2. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Wójta Gminy Brody z wykonania budżetu za 2017r.
- absolutorium dla Wójta Gminy Brody z tyt. wykonania budżetu za 2017r.
3. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
- ustalenia tygodniowego obowiązku wymiaru godzin dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz dla pedagogów, psychologów i logopedów oraz nauczycieli realizujących etat łączony.
- zasad udzielania i rozmiaru obniżek w realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, którym powierzono stanowiska kierownicze
- nadania pierwszego statutu dla Zespołu Szkolno-Przedszkolnego w Brodach,
- regulaminu określającego wysokość oraz warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw nauczycieli oraz przyznawania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w Zespole Szkolno - Przedszkolnym w Brodach prowadzonym przez Gminę Brody.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
14.05.2018r.
1. Komisja zapoznała się z projektami uchwał w sprawie:
- zmiany uchwały nr XXXIV/223/18 w spr. ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych Gminy Brody.
- przystąpienia Gminy Brody do realizacji projektu w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Lubuskie 2020. Oś priorytetowa 4 Środowisko i kultura, Działanie 4.4.1 Zasoby kultury i dziedzictwa kulturowego projekty realizowane poza formułą ZIT.
- zmian uchwały budżetowej gminy Brody na 2018r.
- udzielenia pomocy finansowej Gminie Żary o statusie miejskim.
- zmiany WPF Gminy Brody na lata 2018-2034.
2. Komisja zaproponowała maksymalną liczbę zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych na terenie gminy odrębnie na :
1/ sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia poza miejscem sprzedaży
- zawierających do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo w ilości - 63 zezwoleń,
- zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa), w ilości – 57 zezwoleń,
- zawierających powyżej 18% zawartości alkoholu, w ilości – 60 zezwoleń.
2/ sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży
- zawierających do 4,5% zawartości alkoholu oraz na piwo, w ilości – 24 zezwoleń
- zawierających powyżej 4,5% do 18% alkoholu (z wyjątkiem piwa), w ilości – 21 zezwoleń
- zawierających powyżej 18% zawartości alkoholu, w ilości - 21 zezwoleń
3. Ustalono zasady usytuowania na terenie gminy miejsc sprzedaży i podawania napojów alkoholowych.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
21.03.2018r.
1. Zapoznano się z informacją dot. funkcjonowania ORLIKA oraz działalności „ LZS Zjednoczeni Brody”
2. Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt zmiany w uchwale dot.. wieloletniego programu mieszkaniowym zasobem Gminy Brody na lata 2018 - 2022.
3. Zaopiniowano pozytywnie propozycję zmiany kategorii dróg gminnych na drogi wewnętrzne.
4. Zapoznano się z propozycją utworzenia Zespołu Szkolno - Przedszkolnego.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
20.02.2018r.
1. Komisja wnioskuje o zamontowanie większego grzejnika w poczekalni stomatologii w Brodach.
2. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w sprawie:
- zwrotu nieruchomości do zasobu własności Rolnej Skarbu Państwa - Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa – Filia w Zielonej Górze.
3. Zapoznano się z projektami uchwał w spr.
- podziału gminy na stałe okręgi wyborcze, oraz ustalenia ich granic, numerów i liczby radnych wybieranych w każdym okręgu
- przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Brody w 2018r.
- uchwalenia wieloletniego programu mieszkaniowym zasobem Gminy Brody na lata 2018 - 2022.
- ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych Gminy Brody.
4. Komisja wnioskuje o odrzucenie wniosku mieszkańca Zasiek w spr. wygaszenia mandatu radnemu.
5. Komisja wnioskuje o rozpoznanie kosztów zakupu kontenera mieszkalnego.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
16.01.2018r.
1. Komisja akceptuje zmiany w budżecie celem uruchomienia inwestycji drogowej w Jeziorach Dolnych.
2. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w spr sprzedaży działek.
3. Zapoznano się z projektem uchwały przyjmującej Gminny Program Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
4. Komisja prosi o aktualną informację dot. opłat za lokale socjalne i mieszkaniowe .
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
12.12.2017r.
1. Komisja zapoznała się z projektami uchwał w sprawie:
- wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w trybie przetargu (dz. 4/10 )
- wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w trybie przetargu (dz. 4/11 )
2. Komisja omówiła projekt dochodów i wydatków na 2018r. w placówkach oświatowych.
3. Komisja akceptuje przedstawiony projekt remontu przedszkola – bez kuchni.
4. Opracowano plan pracy Komisji Oświaty, Spraw Społecznych i porządku Publicznego na 2018r.
5. Zapoznano się z
- projektem WPF,
- projektem budżetu na 2018r. po stronie dochodów i wydatków
- ze zmianami w budżecie i WPF na 2017r.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
21.11.2017r.
1. Zapoznano się z informacją dot . funkcjonowania
- Publicznej Szkoły Podstawowej w Brodach.
- Przedszkola Samorządowego w Brodach,
- Gminnej Biblioteki Publicznej w Brodach
2. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w sprawie
- określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
3. Zapoznano się z projektem uchwały dot.- stwierdzenia przekształcenia Zespołu Szkół w Brodach, w skład którego wchodzi jedynie Publiczna Szkoła Podstawowa w Brodach im. Stefana Batorego i Gimnazjum im. Adama Mickiewicza w Publiczną Szkołę Podstawową w Brodach.
4. Komisja wnioskuje o realizację inwestycji wodno - kanalizacyjnej w Datyniu.
5. Komisja prosi o informację na temat stanu zaangażowania prac dot. budowy Domu Starców w Zasiekach.
6. Zapoznano się z projektem dochodów w budżecie na 2018r.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
17.10.2017r.
1. Komisja wnioskuje o zabezpieczeniu środków finansowych na dodatkowe ogrodzenie na cmentarzu w Bieczu.
2. Komisja wnioskuje o wystosowanie pisma do ENEA, by wygałęzili i wycięli drzewa i krzewy przy linii energetycznej między Zasiekami a Brożkiem.
3. Komisja wnioskuje o zabezpieczenie w budżecie na 2018r. środków na zakup agregatu prądotwórczego do hydroforni w Bieczu.
4. Komisja wnioskuje o zajęcie stanowiska przez radcę prawnego w sprawie wniosku radnego Marka Tracza o wygaszenie mandatu radnego Romana Janczewskiego.
5. Komisja jest za tym, by działki nr 4/10, 4/11, na ul. Kilińskiego w Brodach sprzedać w przetargu ograniczonym na rzecz właścicieli nieruchomości przyległych.
6. Zapoznano się z informacją dot. wykonania prac w lesie komunalnym.
7. Komisja zapoznała się z projektami uchwał w sprawie:
- zmian w budżecie,
- uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Brody z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust.3 ustawy o działalności pożytku publicznego o wolontariacie, na 2018r.
- uchylenia uchwały nr XIII/90/11 R.G. Brody, z dn.28.12.2011r. w spr. uchwalenia Statutu Gospodarki Mieszkaniowej w Brodach,
- wprowadzenia zmian do uchwały nr IV/18/03 R.G. Brody w spr. Statutu Gminy Brody.
- trybu i sposobu powoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie w Gminie Brody oraz szczegółowych warunków jego funkcjonowania.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
22.09.2017r.
1. Komisja wnioskuje o zaplanowanie w budżecie na 2018r. środków na remont dachu świetlicy w Datyniu.
2. Komisja była za wnioskiem kilku radnych o odwołanie Pana Marka Tracza z funkcji Przewodniczącego Komisji Budżetu.
3. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
- uzgodnienia projektu uchwały Sejmiku Woj. Lub. w spr. obszaru chronionego krajobrazu o nazwie „Dolina Nysy”
- zmiany uchwały nr XXVI/197/13 R.G.Brody z dn. 28.03.2013r. w spr. Uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Brody na lata 2013-2017.
- w spr. określenia szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze i specjalistyczne usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od odpłat, jak również trybu ich pobierania.
- przekazania do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wlkp. skargi Prokuratora Rejonowego w Żarach na uchwałę nr V/33/2011 rady Gminy Brody z dn. 24.03.2011r. w spr. określenia zasad trybu i sposobu powoływania i odwoływania członków Zespołu Interdyscyplinarnego d.s Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz warunków jego funkcjonowania oraz udzielenie odpowiedzi na skargę.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
20.06.2017r.
1. Zapoznano się z:
- informacją Policji w sprawie porządku i bezpieczeństwa publicznego,
- propozycją organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży w okresie wakacji,
- projektami uchwał w sprawie
- rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Wójta Gminy Brody z wykonania budżetu za 2016r.
- absolutorium dla Wójta Gminy Brody z tyt. wykonania budżetu za 2016r.
- propozycją Wójta dot.
- zrobienia dojazdu do działki nr 4/11 w Brodach przy ul. Kilińskiego, celem sprzedania jej jako działki budowlanej,
- rezygnacji ze sporządzenia aktualizacji gminnej ewidencji zabytków,
- przeniesienia środków ( 8 tys.) z aktualizacji gminnej ewidencji zabytków, na wykonanie dojazdu do powyższej działki nr 4/11 w Brodach.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
23.05.2017r.
1. Komisja popiera inwestycję dot. remontu przedszkola w Brodach.
2. Komisja wnioskuje o wykreślenie z budżetu kwoty 100 tys. zł. z inwestycji pod nazwą „poprawa infrastruktury technicznej cmentarza w Brodach” i przekazanie jej w formie dotacji na zadanie inwestycyjne „remont biblioteki w Bieczu”.
3. Komisja zapoznała się z projektami uchwał w sprawie:
- zaciągnięcia pożyczki na zadanie inwestycyjne pn. „BEZ GRANIC” – część 1/Grenzenios- Teil 1 Przebudowa dróg wraz z infrastrukturą techniczną ulic: Wolności, Szkolnej i Pl.Zamkowego”,
- zaciągnięcia kredytu długoterminowego,
- zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Brody na lata 2017 – 2027.
- zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2017r
- zmiany uchwały nr XXVI/197/13 Rady Gminy Brody z dn. 28.03.2013r. w spr. uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Brody na lata 2013-2017.
- wprowadzenia zmian do uchwały nr XXV/166/17 Rady Gminy Brody w spr. dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego.
- przekazania do Komisji Rewizyjnej skargi na działalność Wójta Gminy Brody,
- zmiany uchwały nr XXIX/233/13 R.G.Brody w spr. ustanowienia pomnika przyrody.
4. Zapoznano się z informacją dot:
- bezrobocia w Gminie Brody na dzień 30.04.2017r.
- realizacji w 2016r. programu współpracy Gminy Brody z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
18.04.2017r.
1. Zapoznano się z informacją dot. porządku i bezpieczeństwa publicznego, p.poż, OC i spraw p. powodziowych.
2. Komisja proponuje na początku maja ogłosić konkurs „Najładniejsza posesja, najładniejsze sołectwo”.
3. Komisja zapoznała się z wnioskiem Nadleśnictwa Lubsko dot. zwiększenia powierzchni pomnika przyrody „Bór Suchy”.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
17.03.2017r.
1. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawach:
- uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Zasieki
- określenia zasad gospodarowania nieruchomościami Gminy Brody
- przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Brody w 2017r.
- dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego
- zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków dla Gminy Brody.
2. Zapoznano się z projektami uchwał:
- Sejmiku Województwa Lubuskiego w sprawie Parku Krajobrazowego „Łuk Mużakowa”. Komisja nie wnosi uwag do powyższej uchwały.
- w spr. zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2017r.
3. Zapoznano się z informacją dot. działalności :
- obiektu sportowego ORLIK
- Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Stowarzyszenia Rodziców Uczniów i Nauczycieli "LEPSZE JUTRO"
- GOPS Brody
4. Zapoznano się z informacją dot.:
- weryfikacji dróg gminnych,
- remontem hydroforni w Mariance
- wnioskiem mieszkańców Zasiek dot. wykonania oświetlenia ulicznego
5. Komisja wnioskuje o wystosowanie do Starostwa ( odpowiednich jednostek) pisma z prośbą o przeprowadzenie kontroli na terenie firmy „GOTCHASPIELFELD” sp. z o.o. pod kątem przepisów p.pożarowych i ochrony środowiska.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
17.02.2017r.
Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawach:
- zmian do uchwały XVI/99/14 w spr. programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi
- udzielenia odpowiedzi na skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim.
- projektu dostosowania sieci szkół do nowego ustroju szkolnego.
- skargi na nieprawidłowości w zakresie działania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodach
- ustalenia kryteriów rekrutacji, punktacji oraz dokumentów potwierdzających ich spełnianie w przedszkolu gminnym prowadzonym przez Gminę Brody,
- określenia kryteriów rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Brody, określenia liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
17.01.2017r.
1. Wybrano p. Jadwigę Falkiewicz na Zastępcę Przewodniczącego Komisji.
2. Zapoznano się z organizacją ferii zimowych.
3. Opracowano plan pracy komisji na 2017r.
4. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zmian do budżetu na 2017r.,
- uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomani na 2017rok,
- określenia zasad gospodarowania nieruchomościami gminy Brody z poniższą zmianą Komisja proponuje w § 2 ust. 2 zmienić zapis (Wójt podejmuje po zasięgnięciu opinii komisji) na (po podjęciu Uchwały Rady Gminy).
5. Zapoznano się z uchwałami przedstawionymi przez Panią Sekretarz dot.:
- dostosowania sieci szkół do nowego ustroju szkolnego,
- określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego dzieci w wieku do lat 5 w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę Brody.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
Pobierz dane XML lata 2017-2018: Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu: Drukuj informację lata 2017-2018: Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu:
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Brody |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Biuro Rady |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2017-01-26 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Biuro Rady |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2017-01-26 09:05:13 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2017-01-26 09:05:38 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2018-11-13 08:53:41 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3109 raz(y) |