Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: <b>USC 01 </b> Sprostowanie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego.Drukuj informacjęSprawa: <b>USC 01 </b> Sprostowanie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego.Szczegóły informacji
<b>USC 01 </b> Sprostowanie lub uzupełnienie aktu stanu cywilnego.
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego
Ogłoszono dnia: 2011-05-12 13:51:41
Termin załatwienia
Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie do 1 miesiąca od daty wpływu wniosku. Istnieje możliwość przedłużenia terminu załatwienia sprawy w przypadku postępowania, w którym bierze udział kilka stron lub postępowanie toczy się za pośrednictwem konsula.
Osoba kontaktowa
Monika Pawelska
Miejsce załatwienia
Nr pokoju: 3
poniedziałek: 8.00-16.00
wtorek – piątek: 7.30 – 15.30
Telefon kontaktowy
68 371 21 55 wew. 34
Adres e-mail
usc@brody.pl
Miejsce odbioru
pok. nr 3
Wymagane Dokumenty
Wypełniony formularz (druk) wniosku oraz:
- dokument tożsamości wnioskodawcy,
- odpis zupełny aktu stanu cywilnego stanowiący podstawę do sprostowania lub uzupełnienia (w przypadku zdarzeń zarejestrowanych poza Poznaniem),
- inne dokumenty (zagraniczny odpis aktu stanu cywilnego, licencja na zawarcie małżeństwa, wyciągi z organów ewidencji wraz z urzędowymi tłumaczeniami).
Stroną postępowania (uprawnioną do złożenia wniosku) jest osoba, której akt dotyczy lub wykazująca interes prawny. Istnieje możliwość działania przez pełnomocnika.
Czas realizacji
Wydanie decyzji administracyjnej następuje w terminie maksymalnie 1 miesiąca od daty wpływu wniosku
Opłaty
Odpis zupełny aktu stanu cywilnego stanowiący podstawę do sprostowania lub uzupełnienia winien być opłacony opłatą skarbową.
Opłaty:
- decyzja 39 zł.,
- pełnomocnictwo 17 zł.,
- podania i załączniki nie podlegają opłacie skarbowej.
Opłatę wnosi się dopiero po złożeniu wniosku.
Opłatę uiszcza się na rachunek Urzędu Gminy Brody
Ul. Rynek 2 68-343 Brody BZ WBK Lubsko:
76 1090 1564 0000 0000 5600 1656
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Wojewody Lubuskiego, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.
Odwołanie wnosi się za pośrednictwem Kierownika Urzędu Stanu Cywilnego.
Uwagi
Akt stanu cywilnego podlega sprostowaniu w razie błędnego lub nieścisłego jego zredagowania. Akt stanu cywilnego nie zawierający wszystkich danych, które powinny być w nim zamieszczone, podlega uzupełnieniu.
Podstawa prawna
Art. 28, 36 ustawy z dnia 29 września 1986 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (t.j. Dz. U. z 2011 roku Nr 212, poz. 1264 ze zmianami),- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (t.j. Dz.U. z 2012 r., poz. 1282 ze zmianami).