Ekran szczegółów informacji - sprawa
Pobierz dane XMLSprawa: OB.04 Wymiana dowodu osobistego, uzyskanie dowodu osobistego w miejsce utraconego.Drukuj informacjęSprawa: OB.04 Wymiana dowodu osobistego, uzyskanie dowodu osobistego w miejsce utraconego.Szczegóły informacji
OB.04 Wymiana dowodu osobistego, uzyskanie dowodu osobistego w miejsce utraconego.
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Sprawy Obywatelskie
Ogłoszono dnia: 2011-05-26 10:06:00
Termin załatwienia
do 30 dni
Osoba kontaktowa
Monika Pawelska
Miejsce załatwienia
Godziny urzędowania: poniedziałek: 8.00-16.00 wtorek – piątek: 7.30 – 15.30
Telefon kontaktowy
683712205 w. 211
Adres e-mail
usc@brody.pl
Sposób załatwienia
- złożenie wniosku, potwierdzenie wniosku przez ewidencję ludności, - sprawdzenie danych przez USC, - wprowadzenie wniosku do SOO, - dowód wydaje Wójt Gminy Brody.
Miejsce odbioru
osobiście w pokoju nr 3
Wymagane Dokumenty
- wniosek o wydanie dowodu osobistego, 2 fotografie 35mmx45mmm, w przypadku zmiany nazwiska lub stanu cywilnego – akt małżeństwa (jeśli zawarte poza miejscem zameldowania), - dowód osobisty do wglądu, a w przypadku utraty zaświadczenie o zgłoszeniu utraty jeżeli zostało wydane. Wniosek do pobrania na stronie druk SO.01 lub na miejscu
Czas realizacji
do 30 dni
Opłaty
Od 1 stycznia 2010 r. nie płacimy za wydanie dowodu osobistego. Wnioski w tej sprawie można składać za darmo.
Uwagi
Złożenie wniosku wraz ze zdjęciami i opłatą oraz akt stanu cywilnego, w przypadku wcześniejszego zgłoszenia utraty – zaświadczenie o utracie.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 10 kwietnia 1974r. o ewidencji ludności i dowodach osobistych (Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 993 z późn. zm.),
- rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 19 grudnia 2012r. w sprawie zgłaszania i przyjmowania danych niezbędnych do zameldowania i wymeldowania oraz prowadzenia ewidencji ludności i ewidencji wydanych i utraconych dowodów osobistych (Dz. U. z 2012r. Nr 0, poz. 1475 z późn. zm.)