ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego Brody
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu:

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-12-23 09:49:27 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

22.12.2010r.

  1. Komisja pozytywnie zaopiniowała::
    • zmiany w budżecie przedstawione przez Panią Skarbnik
    • projekt uchwały w spr. zarządzenia wyborów rad sołeckich i sołtysów
    • projekt uchwały w spr. zmian w statucie Gminy
    • proponowany przez p. Sekretarz zapis w projekcie uchwały dot. zmiany w uchwale w spr. uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowym.
      • W § 3 powinno być: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego .
  2. Komisja przychyliła się do prośby mieszkańców Marianki o utworzenie sołectwa ( jeżeli będzie taka możliwość prawna).
Przewodniczący Komisji Edward Bojko

12.01.2011r.

  1. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał:
    • w sprawie dopłat za wodę i ścieki
    • utworzenia sołectwa Marianka
  2. Komisja wnioskuje o zabezpieczenie środków w budżecie na budowę sieci wodno-kanalizacyjnej w Nabłociu w ramach wydatków ze stacji uzdatniania wody w Zasiekach i sieci wodociągowej w Janiszowicach.
Kwotę 1mln 600zł rozbić na dwie inwestycje po 800 tys. zł.
W projekcie budżetu :
  • w środkach planowanych na drogi
  • na zakup znaków – zostawić 2.500 zł.
  • zabrać 1 tys. z zakupu paliwa,
  • z zakupu kruszywa zabrać 2 tys. zł.
  • wiaty zostały zakupione w 2010r. więc można zabrać 8 tys.
  • wykreślić z zakupu usług pozostałych środki na drogę ( do dawnego GS Brody)
3. Komisja proponuje zobowiązać Wójta i urzędników do rozwiązania problemu p. J. Binka oraz mieszkańców Zasiek związanych z planem zagospodarowania przestrzennego
4. Wypracować należy projekt uchwały w sprawie informowania wszystkich właścicieli działek o planowanych zmianach w planach zagospodarowania przestrzennego.
5. Komisja przychyliła się do sprzedaży budynku w Janiszowicach ( po p. Stasiak).
 
Przewodniczący Komisji Edward Bojko

28.01.2011r

Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia Komisji Budżetu i Rolnictwa odbytego w dniu 28.01.2011r.
 
  1. Komisja nie zajęła stanowiska w sprawie sprzedaży cz. działki w Zasiekach na drogę dojazdową dla p. Ryszarda Gawędy.
  2. Sprawę dot. budynku w Janiszowicach przełożono do rozpatrzenia na posiedzeniu komisji w lutym.
  3. Komisja była za przyznaniem dotacji na ogrzewanie świetlicy na zajęcia dla dzieci autystycznych.
  4. Ustalono zmiany w projekcie budżetu na 2011r. :
    • zmniejszenia w budżecie na
      • drogach o 11.500 zł. ( 2.500 z zakupu znaków, 1.000 zł. paliwo, 8.000 zł. z zakupu przystanków)
      • z usług na drogi 17.500 zł. ( 6.000 zl z modernizacji drogi, 500 zł. ze znaków, 11.000 zł. z remontu drogi Jasienica – Jałowice).
      • administracji 15.000 zł. – pobory z § 4010
      • remontu drogi ul. Polnej wykreślić 40 tys. zł.
      • OSP – 10.000 zł. 
      • przewozów szkolnych – 50.000 zł.
      • ZGKiM – 72.625 zł. Ogółem zmniejszenia na kwotę 216.625 zł.
    • zwiększenia w budżecie na kwotę 216.625 zł.
      • na zadanie inwestycyjne w Mariance – uzupełnić do 130.000 zł.
      • na zadanie inwestycyjne Janiszowice – Zasieki – 50.000 zł.
      • kościół w Bieczu – 5.000 zł.
      • pozostałe środki przeznaczyć na zwiększenie rezerwy.
  5. Komisja nie zajęła stanowiska w sprawie kwoty 1.500 zł. na zakup szafek do gabinetu stomatologicznego w Brodach.
Przewodniczący Komisji Edward Bojko

24.02.2011r.

  1. Komisja proponuje rozebrać budynek w Janiszowicach systemem gospodarczym przez mieszkańców . Gmina załatwi pozwolenie na rozbiórkę , ustali koszt zatrudnienia kierownika nadzoru oraz koszty odłączenia energii.
  2. Wniosek sołtysa Zasiek dot. zmian w planie zagospodarowania przestrzennego Zasiek przełożono do rozpatrzenia na posiedzeniu w maju, celem kompleksowego załatwie- nia sprawy.
  3. Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek p. Ryszarda Gawędy zam. Zasieki w sprawie sprzedaży działki w drodze bezprzetargowej z przeznaczeniem na drogę dojazdową.
  4. Komisja wnioskuje o zabezpieczenie dachu na budynkach po Straży granicznej w Zasiekach.
  5. Komisja była przeciwna dopłatom do wody i ścieków.
Przewodniczący Komisji Edward Bojko

15.03.2011r.

  1. Pozytywnie zaopiniowano projekt uchwał w sprawie:
    • przyjęcia „Regulaminu dofinansowania kosztów usuwania azbestu 
    • zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2011r. 
    • funduszu sołeckiego
    • uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
    • powołania zespołu interdyscyplinarnego 
    • Gminnego programu przemocy w rodzinie 
    • zajęcia stanowiska dot. zachowania istniejącego bezpośredniego wyjazdu z Terminala Towarowych Odpraw Celnych w Olszynie
    • uchylenia uchwały w spr. sprzedaży budynku w Janiszowicach.
  2. Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie dopłat do taryfowych grup odbiorców zbiorowego zaopatrzenia w wodę.
  3. W projekcie uchwały dot. ustalenia regulaminu określającego zasady korzystania z sal wiejskich na terenie Gminy Brody , rozdz. 2 § 2 pkt.5 powinien brzmieć: „z pomieszczeń sali wiejskiej można korzystać po wcześniejszym uzgodnieniu z sołtysem wsi”. Projekt powyższej uchwały ze zmianą został zaopiniowany pozytywnie.

14.04.2011r.

  1. Zapoznano się z Programem Gospodarki Odpadami - Łużyckiego Związku Gmin za 2009 -2010r.
  2. Komisja zaopiniowała pozytywnie przystąpienie do projektu realizowanego przez GOPS w Brodach pt „Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez Ośrodek Pomocy Społecznej”
  3. Zapoznano się z wnioskiem p. Zbigniewa Bejnarowicza w spr. ustanowienia p. E,. Bojko opiekunem lasu komunalnego.
  4. Pozytywnie zaopiniowano prośbę p. Zygmunta Kowalczuka i zaproponowano przekazanie 500 zł. na dofinansowanie wydania książki „ Tobie Błogosławiony Janie Pawle II Ojcze Św.”
  5. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
    • zmiany uchwały dot. uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2011r.
    • udzielenia pomocy finansowej Gminie Jasień
    • zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2011r.
  6. Komisja wnioskuje o zmianę w Statucie Gminy Brody - dot. przedstawiania nagrania sesji w formie pliku audio w BIP w ilości 2 kolejnych sesji. Po tym terminie treść nagrania będzie przegrywana na płytę i dostępna w Urzędzie Gminy.

23.05.2011r.

  1. Komisja wnioskuje do Wójta Gminy Brody o przedstawienie na posiedzenie Komisji Budżetu w czerwcu informacji o sposobie zagospodarowania kontenerów z Grodziszcza.
  2. Komisja wnioskuje o rozpatrzenie możliwości przygotowywania posiłków dla przedszkola w stołówce szkolnej.

27.06.2011r.

  1.  Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
    • zmiany do uchwały Nr X/93/03 Rady Gminy Brody z dn.10.11.2003r.w spr. zasad korzystania z terenu pomilitarnego ( Brożek)
    • strategii rozwoju problemów społecznych na lata 2011 -2015
    • w projekcie uchwały dot. ustanowienia diet dla sołtysów, komisja proponuje zmianę zapisu w § 1 ust. 2 dopisać „ nie dotyczy radnych i sołtysów w jednej osobie” oraz w § 4 „Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 września 2011r.”
    • przyjęcia przez gminę dotacji
    • określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,
    • wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu, 
    • wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze bezprzetargowej nieruchomości  dz. nr 137/6 w Zasiekach 
    • zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody- dz. nr 187 w Zasiekach
  2. Zaopiniowano pozytywnie wniosek o sprzedaż w drodze bezprzetargowej cz.dz.12/1 w Brożku.
  3. Nie zajęto stanowiska w sprawie projektu uchwały dot. zasad udzielania i rozmiaru zniżek w realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli
  4. Komisja wnioskuje o pozostawienie wzrostu wynagrodzeń dla pracowników ZGKiM dla wszystkich pracowników w wysokości 3%.

19.09.2011r.

  1. Komisja pozytywnie zaopiniowała projekty uchwał w sprawie zmiany uchwały XXX/194/09 dot. ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę lub najem gruntów stanowiących własność Gminy Brody.
  2. Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w spr. przyjęcia darowizny – stacji transformatorowej. 
  3. Komisja była przeciwna przenoszeniu Posterunku Policji do pomieszczeń Urzędu Gminy.
  4. Komisja zapoznała się z wykonaniem budżetu za I półrocze 2011r. 
  5. Komisja była za pozostawieniem w przedstawionej na piśmie przez p. Skarbnik wersji projektu uchwały dot. zmian w budżecie.

13.10.2011r.

1. Komisja wnioskuje, aby radca prawny wydał opinię, czy wypłacona podwyżka dla
    pracowników ZGKiM  w 2010r. ( 5,5%) jest zgodna z uchwałą budżetową, która zakłada
    podwyżkę w wysokości do 3%.
 
2. Komisja wnioskuje o wypłacenie 2,5% zaplanowanego wzrostu wynagrodzenia na
   2011r. ze środków ZGKiM.
 
3. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek podatku od
    nieruchomości .
 
4. Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie  opłaty od posiadania psa .

21.11.2011r.

1. Komisja zapoznała się z zaleceniami pokontrolnymi w OPS przedstawionymi przez Kierownik OPS . Kontrola zastała przeprowadzona dnia 08.09.2011r. i zalecono:
     -  rozważyć możliwość utworzenia placówki opiekuńczo-wychowawczej                      
      - utworzyć placówkę zapewniającą pomoc dla osób bezdomnych.
      Komisja w chwili obecnej nie widzi takich możliwości ze względu na brak środków.
 
2. Zapoznano się :
-   ze zmianami w budżecie na rok 2011.
-   z  prośbą Rady Sołeckiej w Brodach o rewitalizację Placu Zamkowego
 
3. Zaopiniowano  pozytywnie projekty uchwał: w sprawie:
-   wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy na dzierżawę gruntu.
-   zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu
-   zbycia nieruchomości stanowiących mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu
    Komisja akceptuje sprzedaż z uwzględnieniem rzetelnej wyceny drzewostanu oraz
    budynków  tam znajdujących się.
-   wprowadzenia zmian do uchwały nr XXV/169/09 Rady Gminy Brody z dnia 30.01.2009r.
-   uchwalenie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi
    podmiotami wymienionymi w art.3 ustawy z dn.24.04.2003r. o działalności pożytku
    publicznego i o wolontariacie w 2012r.
-  zmian do uchwały nr II/3/10 Rady Gminy Brody z dn.14.12.2010r. o powołaniu stałych
    komisji Rady Gminy, ustalenia zakresów ich  działania i składów osobowych.
-  zmiany uchwały nr IV/18/11 R.G. z 14.02.2011r.
-  uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w m. Brody
-  obniżenia średniej ceny skupu żyta  stanowiącego podstawę wymiaru podatku rolnego
-  ustalenia wzorów formularzy informacji oraz deklaracji na podatek od nieruchomości, leśny
    i rolny.
-  zmiana uchwały XI/71/11 dot. ustalenia stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od
   podatku od nieruchomości

budżetu na 2012

  1. Komisja proponuje :
    • dochody z tyt. sprzedaży działek zwiększyć  o  300 tys. zł.
    • w  ZGKiM zwiększyć  przychody z tyt. sprzedaży drewna w lesie o 63.600 zł. oraz 5.000 zł
        z parku -  razem o 68.600 zł. 
        Szacuje się, że po stronie kosztów wartość z tego tyt. wyniesie 20.600 zł.
        Dotacja przedmiotowa dla ZGKiM będzie zmniejszona o powyższą różnicę czyli 48.600 zł
    • komisja wyraża zgodę na przeznaczenie 4 tys. zł. dla ZGKiM  na ogrzanie pomieszczenia
        w ośrodku zdrowia  dla dzieci  autystycznych.
    • zmniejszenie o kwotę 10 tys.  w  rozdz. 92120.( dotacje celowe na prace konserwatorskie)
    • zwiększenie  o 25.000 zł. na Seminarium Parkowe.
    • z biblioteki zabrać 1.500 zł.  i przeznaczyć je na konserwację unitu do gabinetu
        Stomatologicznego w Brodach
    • z rozdz. 75023 Urzędu Gminy komisja wyraża zgodę na zatrudnienie tylko 1 pracownika
         oraz na wzrost wynagrodzeń o 3% od zaplanowanej kwoty na ten cel,  - kwotowo –
         bez różnicowania pracownika.
        O tym czy zatrudniony będzie informatyk czy też osoba do księgowości  zadecyduje Wójt.
    • wykreślić 20 tys. zł. z utrzymania zieleni  przy Urzędzie Gminy
    • wykreślić rewitalizację Placu Zamkowego w Brodach  (25 tys.zł.)
    • przeznaczyć 10 tys. zł na zmianę planu Zasiek
    • komisja wnioskuje o  przyznanie dla Janiszowic  5 tys. zł na utwardzenie podłoża pod
        kontenery.
    • kwotę wynikającą z powyższych  zmniejszeń przeznaczyć na budowę drogi do szkoły.
    • ustalić ryczałt dla sołtysów   wg propozycji Komisji Rewizyjnej  tj.
      •    75 zł. comiesięczna dieta
      •    50 zł. za udział w sesji.
    • wzrost diety dla radnych z 90 zł. na 100 zł.
      •    za posiedzenia w komisjach – 100 zł., przewodniczący 110 zł.
      •    za posiedzenia  na sesji po 100 zł.
  2. Zapoznano się z :
    • projektem uchwały w spr. Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2012 – 2020.
    • opinią RIO  w spr. wydania opinii o projekcie uchwały budżetowej na 2012r.
       

28.02.2012r.

 1. Komisja zaopiniowała pozytywnie propozycję PWE Gubin dot. przekazania środków na
    nasadzenie drzew w parku.
2.  Nie wyrażono zgody na nieodpłatne  przejęcie działki  nr  78/2 ( droga)  w Datyniu  z
     Agencji Nieruchomości Rolnej.
3.  Komisja opiniuje pozytywnie   propozycję sprzedaży działki  w Brożku ( las ) po
     uprzednim wydzieleniu z tej działki pow. ok. 3 ha.
4. Zapoznano się z projektem uchwały w spr.  opieki nad zwierzętami bezdomnymi
    na terenie Gminy Brody.
5. Zapoznano się z koniecznością sporządzenia gminnej ewidencji zabytków.
6. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w spr. wyrażenia zgody na wyodrębnienie w
    budżecie Gminy  na 2013r. środków stanowiących fundusz sołecki.
 

25.06.2012r.

1. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwał w sprawie:
- rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Wójta  
  Gminy Brody z wykonania budżetu za 2011r.
        - zmian do uchwały nr XVI/123/12/o powołaniu komisji doraźnej ds. współpracy z PGE Gubin
       -  zmiany uchwały nr IV/28/03 w spr. wprowadzenia form ochrony przyrody
       -  zarządzenia wyborów sołtysa w m. Suchodół i Grodziszcze
       -  udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Brody z tyt. wykonania budżetu za  2011r
       -  wygaśnięcia mandatu radnego radnej p. Agnieszki Mataczyna
       -  zmian w budżecie
 2. Negatywnie zaopiniowano projekty uchwał w sprawie:
-   wygaśnięcia mandatu radnego p. Edwarda Bojko
-   opinii dot. likwidacji linii kolejowej nr 275 Wrocław- Gubinek
-   zmian Statutu Łużyckiego Związku Gmin
 3.  Nie zajęto stanowiska w spr. projektu uchwały w  sprawie:
          - przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
            przestrzennego gminy Brody. 
 4. W projekcie uchwały w spr. zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji w spółkach
prawa handlowego przez Wójta Gminy Brody zaproponowano wykreślić § 9. 

20.09.2012r.

 1. Komisja wnioskuje o:
       - przystąpienie  do budowy drogi dojazdowej do szkoły,
       - dokonanie  inwentaryzacji  kostki brukowej pozostałej na placu.
         Koszty wynikłe z czynności inwentaryzacji należy pokryć z kwoty przeznaczonej na
         realizację tego zadania.           
2. Komisja wnioskuje o wyliczenie przybliżonych kosztów utrzymania drogi
    Suchodół – Mielno.
 3. Komisja nie wyraziła zgody na złożenie wniosku na kwotę 700 tys. na remont budynku
    Urzędu Gminy.
 4.  Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
      a/  zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2012r.
     b/ zmiany regulaminu warunków przyznawania i wysokości niektórych składników
         wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach, dla których
         Gmina Brody jest organem prowadzącym.
    c/  wyłączenia budynku  ( Janukowicz)
 
 
                                                                                                               Przewodniczący Komisji
                                                                                                                        Edward  Bojko

22.10..2012r.

 Wnioski wynikające
 z posiedzenia  Komisji  Budżetu i Rolnictwa
 w dniu  22.10..2012r.
 
1. Komisja wnioskuje o opracowanie  zasad sprzedaży i wywozu drewna z lasu komunalnego.
2. Na wniosek osób które kupiły drewno z lasu komunalnego należy ponownie oszacować ilość oraz
   obliczyć wartość  drewna nabytego przez mieszkańców Zasiek.
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
{C}·         {C}podziału gminy na stałe okręgi wyborcze oraz ustalenia ich granic, numerów i liczby radnych wybieranych w każdym okręgu
{C}·         {C}podziału gminy na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych.
Komisja jest za utrzymaniem dotychczasowej wersji  siedzib obwodowych komisji wyborczych  z dopisaniem Kumiałtowic do Brodów.
{C}·         {C}określenia  warunków i trybu finansowania rozwoju sportu na terenie Gminy Brody
{C}·         {C}wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu.
{C}·         {C}wygaśnięcia mandatu radnego.
{C}·    określenia warunków i zasad korzystania przez  operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Brody, zlokalizowanych na liniach komunikacyjnych na obszarze Gminy Brody.
·     stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Brody.
{C}·         {C}ustalenia stawek podatku od nieruchomości na 2013r.
{C}·         {C}zmian w budżecie
4. Komisja wnioskuje o zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie „zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu” - do chwili uzyskania  wyników kontroli Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w firmie Ekorecykling w Brożku.
5.  Komisja zapoznała się z kalendarium prac związanych z budową drogi dojazdowej wraz z parkingiem do Zespołu Szkół w Brodach.
                                                                                                             Przewodniczący Komisji
                                                                                              Edward  Bojko

22.11.2012r

 1. Komisja zaopiniowała pozytywnie  projekt uchwały w spr. obniżenia ceny skupu żyta dla
    celów wymiaru podatku rolnego do kwoty  65 zł/q.
2. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
-  zmian w budżecie
-  zmiany uchwały nr IV/18/11 Rady Gminy Brody z dn. 14.02.2011r.
-  wygaśnięcia mandatu radnego
-  wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego z Gminą Żary o
   miejskim w zakresie zapewnienia opieki bezdomnym psom wyłapanym na terenie Gminy
   Brody.
-  utworzenia Zespołu  Przyrodniczo – Krajobrazowego „Wąwozy”.
-  ustanowienia użytków ekologicznych na terenie gminy Brody.
-  wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu.
-  wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy na dzierżawę gruntu ( kiosk RUCH)
3. Opracowano plan pracy komisji na 2013r.
 
Przewodnicząca Komisji Jadwiga  Falkiewicz

25.02.2013

Wnioski i ustalenia
wynikające z posiedzenia  Komisji  Budżetu i Rolnictwa
w dniu  25.02.2013r.
 
1.  Komisja zaproponowała wysokość stawki  opłaty od posiadania  psa w kwocie 20 zł. rocznie.
2.  Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w spr. stawek opłat za korzystanie z przystanków.
3.  Zapoznano się z projektem uchwał w sprawie:
    - wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz
      ustalenia wysokości stawki  tej opłaty ( zmiana dot. stawek dla rodzin wielodzietnych)
    - przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz bezdomności   zwierząt
      na terenie gminy Brody w 2013r.
4.   Zapoznano się z pismem Kierownika ZGKiM dot. ustalenia stawki czynszu za komunane lokale mieszkalne.
5. Komisja wnioskuje o  zwołanie wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu z Komisja Mienia Komunalnego w celu zaopiniowania przedstawionych przez Kierownika ZGKiM oraz Wójta, wariantów rozwiązania problemu wywozu nieczystości ciekłych.
6. Komisja prosi  o przedstawienie w terminie do  5 marca 2013r.  kosztorysu wzięcia w leasing beczki z ciągnikiem lub samochodu.
                                                                                                       Przewodniczący Komisji
                                                                                                            Edward  Bojko
 

7.03.2013

Wnioski i ustalenia
wynikające ze wspólnego posiedzenia 
Komisji  Budżetu i Rolnictwa oraz Komisji Mienia Komunalnego
w dniu  7.03.2013r.
1. Komisje proponują zakup ciągnika używanego oraz nowej beczki o pojemności powyżej 6 tys. l. Po dokonaniu w/w zakupów, starą beczkę i ciągnik należy sprzedać.
2. Komisje wnioskują o przekształcenie ZGKiM w referat Urzędu Gminy.
3. Komisja Mienia Komunalnego przyjęła dotychczasowy regulamin konkursu na najbardziej estetyczną posesją na terenie Gminy Brody na 2013r. Osoby, nagrodzone w ub za I miejsce, mogą ubiegać się o zajęcie I miejsca w 2013r. lecz nagrodę otrzymają co dwa lata.
                                                                                          Prowadzący obrady
                                                                                             Marian  Kowalski
 

19.03.2013

Wnioski i ustalenia
wynikające z posiedzenia wspólnych Komisji Budżetu i Mienia Komunalnego
odbytego w dniu 19.03.2013r.
1. Wszystkie uchwały powinny być podpisane przez radcę prawnego.
2. Uchwała dotycząca dotacji na pomoc w pozbyciu się z Gminy azbestu została przyjęta jednogłośnie.
3. Fundusz sołecki powinien zostać wyodrębniony.
4. Zmiany w budżecie dotyczące dochodów i wydatków zostały przyjęte.
5. Uchwała dotycząca WPF została przyjęta.
6. Uchwała dotycząca zmiany cen z 20zł na 24zł za posiadanie psa nie została przyjęta.
7. Stawka za cenę wody zostanie przedłużona bez zmian.
8. Uchwała dotycząca wprowadzenia ulgi dla rodzin wielorodzinnych z co najmniej trojgiem dzieci w wieku poniżej 18 lat ze skutkiem obniżenia kwoty z 8zł o 30% - została przyjęta.
9. Wniosek komisji o odpisanie do inicjatorów protestu w związku z ustawą śmieciową zostaje odrzucony. Powodem decyzji jest brak podstaw prawnych na ustalenie opłaty od ilości śmieci.
10. Wydano zgodę na zbycie nieruchomości w J. Wysokich nr 923/2
11. W związku z potrzeba zakupu beczki i ciągnika do wywozu nieczystości zostanie zakupiona nowa beczka i używany ciągnik za kwotę nie wyższą niż 80tys. Zł.
12. Wniosek o przedłużenie dzierżawy gruntu za kioskiem i ośrodkiem zdrowia zostaje przyjęty.
13. W regulaminie konkursu ,,Estetyczna posesja” komisja wnioskuje o wprowadzenie następujących zmian: - nagradzani zostaną uczestnicy którzy zajmą  1, 2, 3 miejsce. 
–Wprowadzenie gospodarstwa agroturystycznego dodatkowej kategorii.
14. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Brody. powinien zaopiniować radca prawny .
                                                                                                                 Prowadzący posiedzenie
                                                                                                                        Edward  Bojko
 

24.06.2013

1. Komisja zapoznała się z  informacją dot. realizacji „Programu 50+dla Powiatu – melioracje wodne” Komisja odłożyła  omawianie tematu melioracji na następne posiedzenie komisji.
2. Komisja wnioskuje o priorytetowe potraktowanie sprawy wykonania przepustu pod torami w Zasiekach.
3. Przeanalizowano  sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012r.
4. Komisja zaopiniowała negatywnie przeznaczenie 130 tys. zł. na rewitalizację Placu Zamkowego w Brodach.  
5. Komisja podtrzymuje wniosek komisji oświaty i wnioskuje o przedłużenie o 1 rok powierzenia stanowiska Dyrektor Przedszkola p. Grażynie Kaczmarczyk, po tym terminie należy przeanalizować  potrzebę i możliwości włączenia przedszkola w  strukturę Zespołu Szkół.
6. Komisja sugeruje, by na budowę drogi do szkoły uzyskać środki z zewnątrz.
7..Komisja  zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał dot.
-   zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu (Datyń)
-   zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu(Brożek)    
8. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
-   zmian w budżecie na 2013r.
-   ustanowienie pomnika przyrody ( ośmiornica)
-   ustanowienie pomnika przyrody ( Bór Suchy)
-   ustanowienie pomników przyrody  ( Jasienica)
-  wprowadzenie zmian w  regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brody
- określenia górnych stawek opłat za usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych.( takie jakie ma PGKiM.)
9.  Zapoznano się z informacją dot. pozyskiwania środków unijnych.. 
                                                                                                       Przewodniczący Komisji
                                                                                                            Lech  Kossak

19.09.2013r.

1. Komisja wnioskuje o przeprowadzenie dokładnej analizy zasadności zainstalowania
    dodatkowych punktów świetlnych  .
2. Należy  zweryfikować  stan dróg gminnych i ustalić priorytety remontów.
3. Komisja wnioskuje o opracowanie stawki na usługi asenizacyjne w dwóch wariantach: 
    dla osób fizycznych i przedsiębiorstw.
4. Komisja wnioskuje, by koszenie ścieżki rowerowej  wykonywane było  traktorkiem
    VIKINGIEM..
5. Komisja przyjęła informację z wykonania budżetu za 2013r.
6. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu,
- zmian uchwały XXVI/197/13 w spr. uchwalenia wieloletniego programu gospodarowa-
   nia mieszkaniowym zasobem gminy Brody na lata 2013 – 2017.
     - przyjęcia zmian w Statucie Łużyckiego Związku Gmin.
     - zmiany uchwały budżetowej na 2013r.
 
                                                                                                       Przewodniczący Komisji
                                                                                                            Lech  Kossak

19.11.2013

1. Komisja wybrała zastępcę przewodniczącego komisji –pana Tadeusza Żychlińskiego.
2. Komisja wnioskuje o jak najszybsze zabranie elektronarzędzi i uruchomienie PSZOK.
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
    -  przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego  terenu w m. Jeziory Wysokie
    -  ustalenia wzorów formularzy obowiązujących w zakresie podatku od nieruchomości, podatku   rolnego oraz podatku leśnego.
    -  zmiany uchwały Nr XXIII/176/12  R.G. Brody w spr. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty
    -  określenia wysokości stawki opłaty od posiadania psa
    -  określenia zasad ustalania, poboru i terminu płatności oraz wysokości stawek opłaty targowej
   -  wprowadzenia zmian do uchwały nr XVI/123/12  R.G. Brody z dn. 28.05.2012r. o powołaniu komisji doraźnej ds. współpracy z PGE Gubin s. z o.o. w zakresie budowy kompleksu energetycznego na   terenie Gminy Brody
       -  uchylenia uchwały Nr XII/95/03 Rady Gminy Brody z dn. 29.12.2003r. (lokalizacji targowisk na terenie gminy i regulamin targowiska)
       -  zmiany w budżecie na 2013r.
4.  Zapoznano się z projektem uchwały w sprawie „uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ustawy z dn. 24.04.2003r o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2014r.”
 
                                                                 Przewodniczący komisji
                                                                             Lech Kossak

23.10.2013

1. Komisje zapoznały się z informacją  dot. :
    -   działalności placówek oświatowych,
    -   stanu  realizacji inwestycji w gminie   
2. Zaopiniowano  utworzenie dużego placu zabaw  na terenie szkoły.
3. Zobowiązano kierownika ZGKiM do  następujących prac  na cmentarzach:
    w Zasiekach 
-  ustawić dodatkowe pojemniki na śmieci
-  wyciąć krzaki,
-  poszerzyć pas koszenia alei
    w  Bieczu
-  wyciąć krzaki
-  usunąć gruz
4.  Do projektu uchwały w spr. „obniżenia ceny skupu żyta  przyjmowanej jako podstawa obliczania podatku rolnego” zaproponowano  cenę żyta w kwocie 62 zł.
5. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
    -   ustalenia stawek podatku od nieruchomości  w 2014r.
    -   ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych
    -   ustanowienia pomnika przyrody
6.  Projekt uchwały dot. zmian w budżecie zaopiniują na sesji.
 
                                                                                      Prowadzący posiedzenie
                                                                                               Lech  Kossak

16.01.2014r.

1.   Komisja zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
       - ustanowienia wieloletniego programu osłonowego z zakresu dożywiania” Pomoc gminy w zakresie dożywiania”  na lata 2014 – 20120.
       -  podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnie pomocy  w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania” pomoc Państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 -2020.
       - określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „ Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 – 2020.
      -  przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Zasieki
      - ustalenia miejscowości, w których pobiera się opłatę miejscową, określenia zasad ustalenia, poboru oraz terminu płatności i wysokości stawki opłaty miejscowej na terenie Gminy Brody,
     - zarządzenia wyborów sołtysa w m. Biecz i Koło.
     - zmian do budżetu na 2014r.
     - zmiany WPF Gminy Brody na lata 2014 – 2028
 2.   Komisja przychyla się do wykreślenia z uchwały  lokalu  socjalnego w Brodach ul. Wolności 1B i przeznaczenia go do sprzedaży
 3.   Zapoznano się z ::
 . - „Gminnym programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii na 2014r.”  oraz harmonogramem realizacji zadań gminnej komisji PiRPA
   -  pismem Dyrektora Zespołu Szkół w Brodach dot. wyników ekspertyzy technicznej kompleksu obiektów szkolnych.
   -  pismem Wojewody w sprawie ustawowego obowiązku gmin w zakresie naniesienia złóż kopalin na obowiązujące studia i plany zagospodarowania przestrzennego.
 
                                                                                                    Przewodniczący Komisji
                                                                                                              Lech Kossak

17.02.2014r.

1. Komisja  prosi o wyjaśnienie czy jest możliwość prawna na zastosowanie  zróżnicowanych stawek za wywóz nieczystości płynnych ( dla przedsiębiorców i dla gospodarstw
    indywidualnych.
2. Podsumowano działalność komisji w 2013r.
3. Zapoznano się z  propozycją sprzedaży działki po OSP  w Kole.
4. Komisja prosi Kierownika ZGKiM o przygotowanie informacji dot. :
   - ilości zalegalizowanych wodomierzy
   - pozostała ilość do zalegalizowania
   - czy planuje dalszą wymianę wodomierzy , jeżeli tak to jaki będzie tego koszt.
                                                                                                         Przewodniczący Komisji
                                                                                                                  Lech Kossak

20.03.2014r.

1. Komisja sugeruje  zainstalowanie liczników na „ wodę inną”  w miarę możliwości tam gdzie jest to możliwe  ( przy płukaniu sieci, myciu obiektów stacji uzdatniania wody, na potrzeby p.poż.)
2. Komisja zapoznała się z projektem uchwał w sprawie:
   -   taryf na wodę,
   -  zmian w budżecie  na 2014r.
   -  zmiany uchwały nr IV/18/11  w spr. poboru podatków w drodze inkasa
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał dot.
    -  wyodrębnienia funduszu sołeckiego na 2015r.
    -  pomocy finansowej Powiatowi Żarskiemu (szczepienia dziewcząt)
 
                                                                                                    Przewodniczący  Komisji
                                                                                                                Lech  Kossak

22.04.2014r.

1. Komisja analizowała wykonanie budżetu za 2013r.
    Do dochodów -  nie było zastrzeżeń, 
    W wydatkach -  Komisja Rewizyjna   powinna  wyjaśnić zasadność  wydatków na
    kosztorys sieci wodociągowej w Zasiekach w kwocie 15.129 zł.
2. Komisja zaopiniowała pozytywnie  sprzedaż::
-   ogródka w Brodach za ośrodkiem zdrowia ok. 0,11 ha, cz. dz. nr 46/3
-   cz. działki nr 46/18 ok. 0,16 ha,. W Brodach
-  dzierżawa lub sprzedaż  cz. działki  nr 172/20  o pow.  0,30 ha,  po p. Trzeciaku w Brodach  

14.05.2014r.

1. Komisja zapoznała się z projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2014r.
2. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zaciągnięcia pożyczki na wyprzedzające finansowanie w ramach Programu Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
- zaciągnięcia pożyczki na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej na zadanie inwestycyjne
  pn „Budowa sieci wodociągowej magistralnej i rozdzielczej wraz z przyłączami oraz stacji uzdatniania wody w m. Janiszowice, Zasieki i Brożek Gmina Brody
   ( sieć wodociągowa Zasieki-Brożek)
- zaciągnięcia kredytu długoterminowego   
3. Zaopiniowano pozytywnie  sprzedaż cz. działki nr 268/2 w Brodach o pow. ok. 200m2

16.06.2014r.

1. Komisja zapoznała się z projektami uchwał w sprawie:
- rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Wójta Gminy Brody z wykonania budżetu za 2013r.
- absolutorium dla Wójta  Gminy Brody z tyt. wykonania budżetu za 2013r.
- zmian w budżecie na 2013r.
2. W zmianach do budżetu - Komisja prosi o uszczegółowienie ( rozpisanie)  kwoty  15 tys. zł
   oraz 5.283 zł. z § 4300.
 
                                                                       Przewodniczący Komisji
                                                                                 Lech Kossak

22.09.2014r.

1. Komisja  zapoznała się z informacją Zastępcy Wójta  w sprawie wyceny działki po targowisku w Zasiekach.
2. Komisja analizowała wykonanie budżetu za I półrocze 2014r.
3. Komisja prosi o podanie ile osób z naszych bezrobotnych pracowało w ramach projektu POKL  realizowanego przez GOPS, oraz  za jaką kwotę ogółem.
4. Komisja  wnioskuje o przedstawienie informacji - co spowodowało tak duże  zwiększenie kwoty na  remont  budynku Urzędu Gminy  oraz jakie dodatkowe prace będą wykonane w ramach tych środków.
5. Komisja zapoznała się ze skargą na Wójta.
 
                                                                                             Przewodniczący Komisji
                                                                                                      Lech Kossak

6.10.2014r.

1. Komisja  uznała skargę na działalność Wójta jako bezzasadną.
2. Komisja zaopiniowała negatywnie zmiany do budżetu na 2014r.
 
                                                                             Przewodniczący Komisji
                                                                                         Lech Kossak
« powrót do poprzedniej strony