Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu:
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-12-23 09:49:27 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
22.12.2010r.
- Komisja pozytywnie zaopiniowała::
- zmiany w budżecie przedstawione przez Panią Skarbnik
- projekt uchwały w spr. zarządzenia wyborów rad sołeckich i sołtysów
- projekt uchwały w spr. zmian w statucie Gminy
- proponowany przez p. Sekretarz zapis w projekcie uchwały dot. zmiany w uchwale w spr. uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowym.
- W § 3 powinno być: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego .
- Komisja przychyliła się do prośby mieszkańców Marianki o utworzenie sołectwa ( jeżeli będzie taka możliwość prawna).
Przewodniczący Komisji Edward Bojko
12.01.2011r.
- Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał:
- w sprawie dopłat za wodę i ścieki
- utworzenia sołectwa Marianka
- Komisja wnioskuje o zabezpieczenie środków w budżecie na budowę sieci wodno-kanalizacyjnej w Nabłociu w ramach wydatków ze stacji uzdatniania wody w Zasiekach i sieci wodociągowej w Janiszowicach.
Kwotę 1mln 600zł rozbić na dwie inwestycje po 800 tys. zł.
W projekcie budżetu :
- w środkach planowanych na drogi
- na zakup znaków – zostawić 2.500 zł.
- zabrać 1 tys. z zakupu paliwa,
- z zakupu kruszywa zabrać 2 tys. zł.
- wiaty zostały zakupione w 2010r. więc można zabrać 8 tys.
- wykreślić z zakupu usług pozostałych środki na drogę ( do dawnego GS Brody)
3. Komisja proponuje zobowiązać Wójta i urzędników do rozwiązania problemu p. J. Binka oraz mieszkańców Zasiek związanych z planem zagospodarowania przestrzennego
4. Wypracować należy projekt uchwały w sprawie informowania wszystkich właścicieli działek o planowanych zmianach w planach zagospodarowania przestrzennego.
5. Komisja przychyliła się do sprzedaży budynku w Janiszowicach ( po p. Stasiak).
Przewodniczący Komisji Edward Bojko
28.01.2011r
Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia Komisji Budżetu i Rolnictwa odbytego w dniu 28.01.2011r.
- Komisja nie zajęła stanowiska w sprawie sprzedaży cz. działki w Zasiekach na drogę dojazdową dla p. Ryszarda Gawędy.
- Sprawę dot. budynku w Janiszowicach przełożono do rozpatrzenia na posiedzeniu komisji w lutym.
- Komisja była za przyznaniem dotacji na ogrzewanie świetlicy na zajęcia dla dzieci autystycznych.
- Ustalono zmiany w projekcie budżetu na 2011r. :
- zmniejszenia w budżecie na
- drogach o 11.500 zł. ( 2.500 z zakupu znaków, 1.000 zł. paliwo, 8.000 zł. z zakupu przystanków)
- z usług na drogi 17.500 zł. ( 6.000 zl z modernizacji drogi, 500 zł. ze znaków, 11.000 zł. z remontu drogi Jasienica – Jałowice).
- administracji 15.000 zł. – pobory z § 4010
- remontu drogi ul. Polnej wykreślić 40 tys. zł.
- OSP – 10.000 zł.
- przewozów szkolnych – 50.000 zł.
- ZGKiM – 72.625 zł. Ogółem zmniejszenia na kwotę 216.625 zł.
- zwiększenia w budżecie na kwotę 216.625 zł.
- na zadanie inwestycyjne w Mariance – uzupełnić do 130.000 zł.
- na zadanie inwestycyjne Janiszowice – Zasieki – 50.000 zł.
- kościół w Bieczu – 5.000 zł.
- pozostałe środki przeznaczyć na zwiększenie rezerwy.
- zmniejszenia w budżecie na
- Komisja nie zajęła stanowiska w sprawie kwoty 1.500 zł. na zakup szafek do gabinetu stomatologicznego w Brodach.
Przewodniczący Komisji Edward Bojko
24.02.2011r.
- Komisja proponuje rozebrać budynek w Janiszowicach systemem gospodarczym przez mieszkańców . Gmina załatwi pozwolenie na rozbiórkę , ustali koszt zatrudnienia kierownika nadzoru oraz koszty odłączenia energii.
- Wniosek sołtysa Zasiek dot. zmian w planie zagospodarowania przestrzennego Zasiek przełożono do rozpatrzenia na posiedzeniu w maju, celem kompleksowego załatwie- nia sprawy.
- Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek p. Ryszarda Gawędy zam. Zasieki w sprawie sprzedaży działki w drodze bezprzetargowej z przeznaczeniem na drogę dojazdową.
- Komisja wnioskuje o zabezpieczenie dachu na budynkach po Straży granicznej w Zasiekach.
- Komisja była przeciwna dopłatom do wody i ścieków.
Przewodniczący Komisji Edward Bojko
15.03.2011r.
- Pozytywnie zaopiniowano projekt uchwał w sprawie:
- przyjęcia „Regulaminu dofinansowania kosztów usuwania azbestu
- zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2011r.
- funduszu sołeckiego
- uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- powołania zespołu interdyscyplinarnego
- Gminnego programu przemocy w rodzinie
- zajęcia stanowiska dot. zachowania istniejącego bezpośredniego wyjazdu z Terminala Towarowych Odpraw Celnych w Olszynie
- uchylenia uchwały w spr. sprzedaży budynku w Janiszowicach.
- Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie dopłat do taryfowych grup odbiorców zbiorowego zaopatrzenia w wodę.
- W projekcie uchwały dot. ustalenia regulaminu określającego zasady korzystania z sal wiejskich na terenie Gminy Brody , rozdz. 2 § 2 pkt.5 powinien brzmieć: „z pomieszczeń sali wiejskiej można korzystać po wcześniejszym uzgodnieniu z sołtysem wsi”. Projekt powyższej uchwały ze zmianą został zaopiniowany pozytywnie.
14.04.2011r.
- Zapoznano się z Programem Gospodarki Odpadami - Łużyckiego Związku Gmin za 2009 -2010r.
- Komisja zaopiniowała pozytywnie przystąpienie do projektu realizowanego przez GOPS w Brodach pt „Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez Ośrodek Pomocy Społecznej”
- Zapoznano się z wnioskiem p. Zbigniewa Bejnarowicza w spr. ustanowienia p. E,. Bojko opiekunem lasu komunalnego.
- Pozytywnie zaopiniowano prośbę p. Zygmunta Kowalczuka i zaproponowano przekazanie 500 zł. na dofinansowanie wydania książki „ Tobie Błogosławiony Janie Pawle II Ojcze Św.”
- Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zmiany uchwały dot. uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2011r.
- udzielenia pomocy finansowej Gminie Jasień
- zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2011r.
- Komisja wnioskuje o zmianę w Statucie Gminy Brody - dot. przedstawiania nagrania sesji w formie pliku audio w BIP w ilości 2 kolejnych sesji. Po tym terminie treść nagrania będzie przegrywana na płytę i dostępna w Urzędzie Gminy.
23.05.2011r.
- Komisja wnioskuje do Wójta Gminy Brody o przedstawienie na posiedzenie Komisji Budżetu w czerwcu informacji o sposobie zagospodarowania kontenerów z Grodziszcza.
- Komisja wnioskuje o rozpatrzenie możliwości przygotowywania posiłków dla przedszkola w stołówce szkolnej.
27.06.2011r.
- Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zmiany do uchwały Nr X/93/03 Rady Gminy Brody z dn.10.11.2003r.w spr. zasad korzystania z terenu pomilitarnego ( Brożek)
- strategii rozwoju problemów społecznych na lata 2011 -2015
- w projekcie uchwały dot. ustanowienia diet dla sołtysów, komisja proponuje zmianę zapisu w § 1 ust. 2 dopisać „ nie dotyczy radnych i sołtysów w jednej osobie” oraz w § 4 „Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 września 2011r.”
- przyjęcia przez gminę dotacji
- określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu,
- wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze bezprzetargowej nieruchomości dz. nr 137/6 w Zasiekach
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody- dz. nr 187 w Zasiekach
- Zaopiniowano pozytywnie wniosek o sprzedaż w drodze bezprzetargowej cz.dz.12/1 w Brożku.
- Nie zajęto stanowiska w sprawie projektu uchwały dot. zasad udzielania i rozmiaru zniżek w realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli
- Komisja wnioskuje o pozostawienie wzrostu wynagrodzeń dla pracowników ZGKiM dla wszystkich pracowników w wysokości 3%.
19.09.2011r.
- Komisja pozytywnie zaopiniowała projekty uchwał w sprawie zmiany uchwały XXX/194/09 dot. ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę lub najem gruntów stanowiących własność Gminy Brody.
- Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w spr. przyjęcia darowizny – stacji transformatorowej.
- Komisja była przeciwna przenoszeniu Posterunku Policji do pomieszczeń Urzędu Gminy.
- Komisja zapoznała się z wykonaniem budżetu za I półrocze 2011r.
- Komisja była za pozostawieniem w przedstawionej na piśmie przez p. Skarbnik wersji projektu uchwały dot. zmian w budżecie.
13.10.2011r.
1. Komisja wnioskuje, aby radca prawny wydał opinię, czy wypłacona podwyżka dla
pracowników ZGKiM w 2010r. ( 5,5%) jest zgodna z uchwałą budżetową, która zakłada
podwyżkę w wysokości do 3%.
2. Komisja wnioskuje o wypłacenie 2,5% zaplanowanego wzrostu wynagrodzenia na
2011r. ze środków ZGKiM.
3. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek podatku od
nieruchomości .
4. Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie opłaty od posiadania psa .
21.11.2011r.
1. Komisja zapoznała się z zaleceniami pokontrolnymi w OPS przedstawionymi przez Kierownik OPS . Kontrola zastała przeprowadzona dnia 08.09.2011r. i zalecono:
- rozważyć możliwość utworzenia placówki opiekuńczo-wychowawczej
- utworzyć placówkę zapewniającą pomoc dla osób bezdomnych.
Komisja w chwili obecnej nie widzi takich możliwości ze względu na brak środków.
2. Zapoznano się :
- ze zmianami w budżecie na rok 2011.
- z prośbą Rady Sołeckiej w Brodach o rewitalizację Placu Zamkowego
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał: w sprawie:
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy na dzierżawę gruntu.
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu
- zbycia nieruchomości stanowiących mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu
Komisja akceptuje sprzedaż z uwzględnieniem rzetelnej wyceny drzewostanu oraz
budynków tam znajdujących się.
- wprowadzenia zmian do uchwały nr XXV/169/09 Rady Gminy Brody z dnia 30.01.2009r.
- uchwalenie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi
podmiotami wymienionymi w art.3 ustawy z dn.24.04.2003r. o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie w 2012r.
- zmian do uchwały nr II/3/10 Rady Gminy Brody z dn.14.12.2010r. o powołaniu stałych
komisji Rady Gminy, ustalenia zakresów ich działania i składów osobowych.
- zmiany uchwały nr IV/18/11 R.G. z 14.02.2011r.
- uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w m. Brody
- obniżenia średniej ceny skupu żyta stanowiącego podstawę wymiaru podatku rolnego
- ustalenia wzorów formularzy informacji oraz deklaracji na podatek od nieruchomości, leśny
i rolny.
- zmiana uchwały XI/71/11 dot. ustalenia stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od
podatku od nieruchomości
budżetu na 2012
- Komisja proponuje :
- dochody z tyt. sprzedaży działek zwiększyć o 300 tys. zł.
- w ZGKiM zwiększyć przychody z tyt. sprzedaży drewna w lesie o 63.600 zł. oraz 5.000 zł
z parku - razem o 68.600 zł.
Szacuje się, że po stronie kosztów wartość z tego tyt. wyniesie 20.600 zł.
Dotacja przedmiotowa dla ZGKiM będzie zmniejszona o powyższą różnicę czyli 48.600 zł - komisja wyraża zgodę na przeznaczenie 4 tys. zł. dla ZGKiM na ogrzanie pomieszczenia
w ośrodku zdrowia dla dzieci autystycznych. - zmniejszenie o kwotę 10 tys. w rozdz. 92120.( dotacje celowe na prace konserwatorskie)
- zwiększenie o 25.000 zł. na Seminarium Parkowe.
- z biblioteki zabrać 1.500 zł. i przeznaczyć je na konserwację unitu do gabinetu
Stomatologicznego w Brodach - z rozdz. 75023 Urzędu Gminy komisja wyraża zgodę na zatrudnienie tylko 1 pracownika
oraz na wzrost wynagrodzeń o 3% od zaplanowanej kwoty na ten cel, - kwotowo –
bez różnicowania pracownika.
O tym czy zatrudniony będzie informatyk czy też osoba do księgowości zadecyduje Wójt. - wykreślić 20 tys. zł. z utrzymania zieleni przy Urzędzie Gminy
- wykreślić rewitalizację Placu Zamkowego w Brodach (25 tys.zł.)
- przeznaczyć 10 tys. zł na zmianę planu Zasiek
- komisja wnioskuje o przyznanie dla Janiszowic 5 tys. zł na utwardzenie podłoża pod
kontenery. - kwotę wynikającą z powyższych zmniejszeń przeznaczyć na budowę drogi do szkoły.
- ustalić ryczałt dla sołtysów wg propozycji Komisji Rewizyjnej tj.
• 75 zł. comiesięczna dieta
• 50 zł. za udział w sesji. - wzrost diety dla radnych z 90 zł. na 100 zł.
• za posiedzenia w komisjach – 100 zł., przewodniczący 110 zł.
• za posiedzenia na sesji po 100 zł.
- Zapoznano się z :
- projektem uchwały w spr. Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2012 – 2020.
- opinią RIO w spr. wydania opinii o projekcie uchwały budżetowej na 2012r.
28.02.2012r.
1. Komisja zaopiniowała pozytywnie propozycję PWE Gubin dot. przekazania środków na
nasadzenie drzew w parku.
2. Nie wyrażono zgody na nieodpłatne przejęcie działki nr 78/2 ( droga) w Datyniu z
Agencji Nieruchomości Rolnej.
3. Komisja opiniuje pozytywnie propozycję sprzedaży działki w Brożku ( las ) po
uprzednim wydzieleniu z tej działki pow. ok. 3 ha.
4. Zapoznano się z projektem uchwały w spr. opieki nad zwierzętami bezdomnymi
na terenie Gminy Brody.
5. Zapoznano się z koniecznością sporządzenia gminnej ewidencji zabytków.
6. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w spr. wyrażenia zgody na wyodrębnienie w
budżecie Gminy na 2013r. środków stanowiących fundusz sołecki.
25.06.2012r.
1. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwał w sprawie:
- rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Wójta
Gminy Brody z wykonania budżetu za 2011r.
- zmian do uchwały nr XVI/123/12/o powołaniu komisji doraźnej ds. współpracy z PGE Gubin
- zmiany uchwały nr IV/28/03 w spr. wprowadzenia form ochrony przyrody
- zarządzenia wyborów sołtysa w m. Suchodół i Grodziszcze
- udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Brody z tyt. wykonania budżetu za 2011r
- wygaśnięcia mandatu radnego radnej p. Agnieszki Mataczyna
- zmian w budżecie
2. Negatywnie zaopiniowano projekty uchwał w sprawie:
- wygaśnięcia mandatu radnego p. Edwarda Bojko
- opinii dot. likwidacji linii kolejowej nr 275 Wrocław- Gubinek
- zmian Statutu Łużyckiego Związku Gmin
3. Nie zajęto stanowiska w spr. projektu uchwały w sprawie:
- przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
przestrzennego gminy Brody.
4. W projekcie uchwały w spr. zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji w spółkach
prawa handlowego przez Wójta Gminy Brody zaproponowano wykreślić § 9.
20.09.2012r.
1. Komisja wnioskuje o:
- przystąpienie do budowy drogi dojazdowej do szkoły,
- dokonanie inwentaryzacji kostki brukowej pozostałej na placu.
Koszty wynikłe z czynności inwentaryzacji należy pokryć z kwoty przeznaczonej na
realizację tego zadania.
2. Komisja wnioskuje o wyliczenie przybliżonych kosztów utrzymania drogi
Suchodół – Mielno.
3. Komisja nie wyraziła zgody na złożenie wniosku na kwotę 700 tys. na remont budynku
Urzędu Gminy.
4. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
a/ zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2012r.
b/ zmiany regulaminu warunków przyznawania i wysokości niektórych składników
wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach, dla których
Gmina Brody jest organem prowadzącym.
c/ wyłączenia budynku ( Janukowicz)
Przewodniczący Komisji
Edward Bojko
22.10..2012r.
Wnioski wynikające
z posiedzenia Komisji Budżetu i Rolnictwa
w dniu 22.10..2012r.
1. Komisja wnioskuje o opracowanie zasad sprzedaży i wywozu drewna z lasu komunalnego.
2. Na wniosek osób które kupiły drewno z lasu komunalnego należy ponownie oszacować ilość oraz
obliczyć wartość drewna nabytego przez mieszkańców Zasiek.
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
{C}· {C}podziału gminy na stałe okręgi wyborcze oraz ustalenia ich granic, numerów i liczby radnych wybieranych w każdym okręgu
{C}· {C}podziału gminy na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych.
Komisja jest za utrzymaniem dotychczasowej wersji siedzib obwodowych komisji wyborczych z dopisaniem Kumiałtowic do Brodów.
{C}· {C}określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu na terenie Gminy Brody
{C}· {C}wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu.
{C}· {C}wygaśnięcia mandatu radnego.
{C}· określenia warunków i zasad korzystania przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Brody, zlokalizowanych na liniach komunikacyjnych na obszarze Gminy Brody.
· stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Brody.
{C}· {C}ustalenia stawek podatku od nieruchomości na 2013r.
{C}· {C}zmian w budżecie
4. Komisja wnioskuje o zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie „zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu” - do chwili uzyskania wyników kontroli Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w firmie Ekorecykling w Brożku.
5. Komisja zapoznała się z kalendarium prac związanych z budową drogi dojazdowej wraz z parkingiem do Zespołu Szkół w Brodach.
Przewodniczący Komisji
Edward Bojko
22.11.2012r
1. Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w spr. obniżenia ceny skupu żyta dla
celów wymiaru podatku rolnego do kwoty 65 zł/q.
2. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
- zmian w budżecie
- zmian w budżecie
- zmiany uchwały nr IV/18/11 Rady Gminy Brody z dn. 14.02.2011r.
- wygaśnięcia mandatu radnego
- wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego z Gminą Żary o
miejskim w zakresie zapewnienia opieki bezdomnym psom wyłapanym na terenie Gminy
Brody.
- utworzenia Zespołu Przyrodniczo – Krajobrazowego „Wąwozy”.
- ustanowienia użytków ekologicznych na terenie gminy Brody.
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu.
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy na dzierżawę gruntu ( kiosk RUCH)
3. Opracowano plan pracy komisji na 2013r.
Przewodnicząca Komisji Jadwiga Falkiewicz
25.02.2013
Wnioski i ustalenia
wynikające z posiedzenia Komisji Budżetu i Rolnictwa
w dniu 25.02.2013r.
wynikające z posiedzenia Komisji Budżetu i Rolnictwa
w dniu 25.02.2013r.
1. Komisja zaproponowała wysokość stawki opłaty od posiadania psa w kwocie 20 zł. rocznie.
2. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w spr. stawek opłat za korzystanie z przystanków.
3. Zapoznano się z projektem uchwał w sprawie:
- wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz
ustalenia wysokości stawki tej opłaty ( zmiana dot. stawek dla rodzin wielodzietnych)
- przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz bezdomności zwierząt
na terenie gminy Brody w 2013r.
4. Zapoznano się z pismem Kierownika ZGKiM dot. ustalenia stawki czynszu za komunane lokale mieszkalne.
5. Komisja wnioskuje o zwołanie wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu z Komisja Mienia Komunalnego w celu zaopiniowania przedstawionych przez Kierownika ZGKiM oraz Wójta, wariantów rozwiązania problemu wywozu nieczystości ciekłych.
6. Komisja prosi o przedstawienie w terminie do 5 marca 2013r. kosztorysu wzięcia w leasing beczki z ciągnikiem lub samochodu.
Przewodniczący Komisji2. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w spr. stawek opłat za korzystanie z przystanków.
3. Zapoznano się z projektem uchwał w sprawie:
- wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz
ustalenia wysokości stawki tej opłaty ( zmiana dot. stawek dla rodzin wielodzietnych)
- przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz bezdomności zwierząt
na terenie gminy Brody w 2013r.
4. Zapoznano się z pismem Kierownika ZGKiM dot. ustalenia stawki czynszu za komunane lokale mieszkalne.
5. Komisja wnioskuje o zwołanie wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu z Komisja Mienia Komunalnego w celu zaopiniowania przedstawionych przez Kierownika ZGKiM oraz Wójta, wariantów rozwiązania problemu wywozu nieczystości ciekłych.
6. Komisja prosi o przedstawienie w terminie do 5 marca 2013r. kosztorysu wzięcia w leasing beczki z ciągnikiem lub samochodu.
Edward Bojko
7.03.2013
Wnioski i ustalenia
wynikające ze wspólnego posiedzenia
Komisji Budżetu i Rolnictwa oraz Komisji Mienia Komunalnego
w dniu 7.03.2013r.
wynikające ze wspólnego posiedzenia
Komisji Budżetu i Rolnictwa oraz Komisji Mienia Komunalnego
w dniu 7.03.2013r.
1. Komisje proponują zakup ciągnika używanego oraz nowej beczki o pojemności powyżej 6 tys. l. Po dokonaniu w/w zakupów, starą beczkę i ciągnik należy sprzedać.
2. Komisje wnioskują o przekształcenie ZGKiM w referat Urzędu Gminy.
3. Komisja Mienia Komunalnego przyjęła dotychczasowy regulamin konkursu na najbardziej estetyczną posesją na terenie Gminy Brody na 2013r. Osoby, nagrodzone w ub za I miejsce, mogą ubiegać się o zajęcie I miejsca w 2013r. lecz nagrodę otrzymają co dwa lata.
Prowadzący obrady
Marian Kowalski
2. Komisje wnioskują o przekształcenie ZGKiM w referat Urzędu Gminy.
3. Komisja Mienia Komunalnego przyjęła dotychczasowy regulamin konkursu na najbardziej estetyczną posesją na terenie Gminy Brody na 2013r. Osoby, nagrodzone w ub za I miejsce, mogą ubiegać się o zajęcie I miejsca w 2013r. lecz nagrodę otrzymają co dwa lata.
Prowadzący obrady
Marian Kowalski
19.03.2013
Wnioski i ustalenia
wynikające z posiedzenia wspólnych Komisji Budżetu i Mienia Komunalnego
odbytego w dniu 19.03.2013r.
wynikające z posiedzenia wspólnych Komisji Budżetu i Mienia Komunalnego
odbytego w dniu 19.03.2013r.
1. Wszystkie uchwały powinny być podpisane przez radcę prawnego.
2. Uchwała dotycząca dotacji na pomoc w pozbyciu się z Gminy azbestu została przyjęta jednogłośnie.
3. Fundusz sołecki powinien zostać wyodrębniony.
4. Zmiany w budżecie dotyczące dochodów i wydatków zostały przyjęte.
5. Uchwała dotycząca WPF została przyjęta.
6. Uchwała dotycząca zmiany cen z 20zł na 24zł za posiadanie psa nie została przyjęta.
7. Stawka za cenę wody zostanie przedłużona bez zmian.
8. Uchwała dotycząca wprowadzenia ulgi dla rodzin wielorodzinnych z co najmniej trojgiem dzieci w wieku poniżej 18 lat ze skutkiem obniżenia kwoty z 8zł o 30% - została przyjęta.
9. Wniosek komisji o odpisanie do inicjatorów protestu w związku z ustawą śmieciową zostaje odrzucony. Powodem decyzji jest brak podstaw prawnych na ustalenie opłaty od ilości śmieci.
10. Wydano zgodę na zbycie nieruchomości w J. Wysokich nr 923/2
11. W związku z potrzeba zakupu beczki i ciągnika do wywozu nieczystości zostanie zakupiona nowa beczka i używany ciągnik za kwotę nie wyższą niż 80tys. Zł.
12. Wniosek o przedłużenie dzierżawy gruntu za kioskiem i ośrodkiem zdrowia zostaje przyjęty.
13. W regulaminie konkursu ,,Estetyczna posesja” komisja wnioskuje o wprowadzenie następujących zmian: - nagradzani zostaną uczestnicy którzy zajmą 1, 2, 3 miejsce.
–Wprowadzenie gospodarstwa agroturystycznego dodatkowej kategorii.
14. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Brody. powinien zaopiniować radca prawny .
Prowadzący posiedzenie
Edward Bojko
2. Uchwała dotycząca dotacji na pomoc w pozbyciu się z Gminy azbestu została przyjęta jednogłośnie.
3. Fundusz sołecki powinien zostać wyodrębniony.
4. Zmiany w budżecie dotyczące dochodów i wydatków zostały przyjęte.
5. Uchwała dotycząca WPF została przyjęta.
6. Uchwała dotycząca zmiany cen z 20zł na 24zł za posiadanie psa nie została przyjęta.
7. Stawka za cenę wody zostanie przedłużona bez zmian.
8. Uchwała dotycząca wprowadzenia ulgi dla rodzin wielorodzinnych z co najmniej trojgiem dzieci w wieku poniżej 18 lat ze skutkiem obniżenia kwoty z 8zł o 30% - została przyjęta.
9. Wniosek komisji o odpisanie do inicjatorów protestu w związku z ustawą śmieciową zostaje odrzucony. Powodem decyzji jest brak podstaw prawnych na ustalenie opłaty od ilości śmieci.
10. Wydano zgodę na zbycie nieruchomości w J. Wysokich nr 923/2
11. W związku z potrzeba zakupu beczki i ciągnika do wywozu nieczystości zostanie zakupiona nowa beczka i używany ciągnik za kwotę nie wyższą niż 80tys. Zł.
12. Wniosek o przedłużenie dzierżawy gruntu za kioskiem i ośrodkiem zdrowia zostaje przyjęty.
13. W regulaminie konkursu ,,Estetyczna posesja” komisja wnioskuje o wprowadzenie następujących zmian: - nagradzani zostaną uczestnicy którzy zajmą 1, 2, 3 miejsce.
–Wprowadzenie gospodarstwa agroturystycznego dodatkowej kategorii.
14. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Brody. powinien zaopiniować radca prawny .
Prowadzący posiedzenie
Edward Bojko
24.06.2013
1. Komisja zapoznała się z informacją dot. realizacji „Programu 50+dla Powiatu – melioracje wodne” Komisja odłożyła omawianie tematu melioracji na następne posiedzenie komisji.
2. Komisja wnioskuje o priorytetowe potraktowanie sprawy wykonania przepustu pod torami w Zasiekach.
3. Przeanalizowano sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012r.
4. Komisja zaopiniowała negatywnie przeznaczenie 130 tys. zł. na rewitalizację Placu Zamkowego w Brodach.
5. Komisja podtrzymuje wniosek komisji oświaty i wnioskuje o przedłużenie o 1 rok powierzenia stanowiska Dyrektor Przedszkola p. Grażynie Kaczmarczyk, po tym terminie należy przeanalizować potrzebę i możliwości włączenia przedszkola w strukturę Zespołu Szkół.
6. Komisja sugeruje, by na budowę drogi do szkoły uzyskać środki z zewnątrz.
7..Komisja zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał dot.
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu (Datyń)
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu(Brożek)
8. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
- zmian w budżecie na 2013r.
- ustanowienie pomnika przyrody ( ośmiornica)
- ustanowienie pomnika przyrody ( Bór Suchy)
- ustanowienie pomników przyrody ( Jasienica)
- wprowadzenie zmian w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brody
- określenia górnych stawek opłat za usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych.( takie jakie ma PGKiM.)
9. Zapoznano się z informacją dot. pozyskiwania środków unijnych..
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
2. Komisja wnioskuje o priorytetowe potraktowanie sprawy wykonania przepustu pod torami w Zasiekach.
3. Przeanalizowano sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012r.
4. Komisja zaopiniowała negatywnie przeznaczenie 130 tys. zł. na rewitalizację Placu Zamkowego w Brodach.
5. Komisja podtrzymuje wniosek komisji oświaty i wnioskuje o przedłużenie o 1 rok powierzenia stanowiska Dyrektor Przedszkola p. Grażynie Kaczmarczyk, po tym terminie należy przeanalizować potrzebę i możliwości włączenia przedszkola w strukturę Zespołu Szkół.
6. Komisja sugeruje, by na budowę drogi do szkoły uzyskać środki z zewnątrz.
7..Komisja zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał dot.
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu (Datyń)
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu(Brożek)
8. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
- zmian w budżecie na 2013r.
- ustanowienie pomnika przyrody ( ośmiornica)
- ustanowienie pomnika przyrody ( Bór Suchy)
- ustanowienie pomników przyrody ( Jasienica)
- wprowadzenie zmian w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brody
- określenia górnych stawek opłat za usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych.( takie jakie ma PGKiM.)
9. Zapoznano się z informacją dot. pozyskiwania środków unijnych..
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
19.09.2013r.
1. Komisja wnioskuje o przeprowadzenie dokładnej analizy zasadności zainstalowania
dodatkowych punktów świetlnych .
2. Należy zweryfikować stan dróg gminnych i ustalić priorytety remontów.
3. Komisja wnioskuje o opracowanie stawki na usługi asenizacyjne w dwóch wariantach:
dla osób fizycznych i przedsiębiorstw.
4. Komisja wnioskuje, by koszenie ścieżki rowerowej wykonywane było traktorkiem
VIKINGIEM..
5. Komisja przyjęła informację z wykonania budżetu za 2013r.
6. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu,
- zmian uchwały XXVI/197/13 w spr. uchwalenia wieloletniego programu gospodarowa-
nia mieszkaniowym zasobem gminy Brody na lata 2013 – 2017.
- przyjęcia zmian w Statucie Łużyckiego Związku Gmin.
- zmiany uchwały budżetowej na 2013r.
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
dodatkowych punktów świetlnych .
2. Należy zweryfikować stan dróg gminnych i ustalić priorytety remontów.
3. Komisja wnioskuje o opracowanie stawki na usługi asenizacyjne w dwóch wariantach:
dla osób fizycznych i przedsiębiorstw.
4. Komisja wnioskuje, by koszenie ścieżki rowerowej wykonywane było traktorkiem
VIKINGIEM..
5. Komisja przyjęła informację z wykonania budżetu za 2013r.
6. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu,
- zmian uchwały XXVI/197/13 w spr. uchwalenia wieloletniego programu gospodarowa-
nia mieszkaniowym zasobem gminy Brody na lata 2013 – 2017.
- przyjęcia zmian w Statucie Łużyckiego Związku Gmin.
- zmiany uchwały budżetowej na 2013r.
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
19.11.2013
1. Komisja wybrała zastępcę przewodniczącego komisji –pana Tadeusza Żychlińskiego.
2. Komisja wnioskuje o jak najszybsze zabranie elektronarzędzi i uruchomienie PSZOK.
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w m. Jeziory Wysokie
- ustalenia wzorów formularzy obowiązujących w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego.
- zmiany uchwały Nr XXIII/176/12 R.G. Brody w spr. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty
- określenia wysokości stawki opłaty od posiadania psa
- określenia zasad ustalania, poboru i terminu płatności oraz wysokości stawek opłaty targowej
- wprowadzenia zmian do uchwały nr XVI/123/12 R.G. Brody z dn. 28.05.2012r. o powołaniu komisji doraźnej ds. współpracy z PGE Gubin s. z o.o. w zakresie budowy kompleksu energetycznego na terenie Gminy Brody
- uchylenia uchwały Nr XII/95/03 Rady Gminy Brody z dn. 29.12.2003r. (lokalizacji targowisk na terenie gminy i regulamin targowiska)
- zmiany w budżecie na 2013r.
4. Zapoznano się z projektem uchwały w sprawie „uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ustawy z dn. 24.04.2003r o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2014r.”
Przewodniczący komisji
Lech Kossak
23.10.2013
1. Komisje zapoznały się z informacją dot. :
- działalności placówek oświatowych,
- stanu realizacji inwestycji w gminie
2. Zaopiniowano utworzenie dużego placu zabaw na terenie szkoły.
3. Zobowiązano kierownika ZGKiM do następujących prac na cmentarzach:
w Zasiekach
- ustawić dodatkowe pojemniki na śmieci
- wyciąć krzaki,
- poszerzyć pas koszenia alei
w Bieczu
- wyciąć krzaki
- usunąć gruz
4. Do projektu uchwały w spr. „obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczania podatku rolnego” zaproponowano cenę żyta w kwocie 62 zł.
5. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- ustalenia stawek podatku od nieruchomości w 2014r.
- ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych
- ustanowienia pomnika przyrody
6. Projekt uchwały dot. zmian w budżecie zaopiniują na sesji.
Prowadzący posiedzenie
Lech Kossak
16.01.2014r.
1. Komisja zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- ustanowienia wieloletniego programu osłonowego z zakresu dożywiania” Pomoc gminy w zakresie dożywiania” na lata 2014 – 20120.
- podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania” pomoc Państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 -2020.
- określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „ Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 – 2020.
- przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Zasieki
- ustalenia miejscowości, w których pobiera się opłatę miejscową, określenia zasad ustalenia, poboru oraz terminu płatności i wysokości stawki opłaty miejscowej na terenie Gminy Brody,
- zarządzenia wyborów sołtysa w m. Biecz i Koło.
- zmian do budżetu na 2014r.
- zmiany WPF Gminy Brody na lata 2014 – 2028
2. Komisja przychyla się do wykreślenia z uchwały lokalu socjalnego w Brodach ul. Wolności 1B i przeznaczenia go do sprzedaży
3. Zapoznano się z ::
. - „Gminnym programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii na 2014r.” oraz harmonogramem realizacji zadań gminnej komisji PiRPA
- pismem Dyrektora Zespołu Szkół w Brodach dot. wyników ekspertyzy technicznej kompleksu obiektów szkolnych.
- pismem Wojewody w sprawie ustawowego obowiązku gmin w zakresie naniesienia złóż kopalin na obowiązujące studia i plany zagospodarowania przestrzennego.
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
- ustanowienia wieloletniego programu osłonowego z zakresu dożywiania” Pomoc gminy w zakresie dożywiania” na lata 2014 – 20120.
- podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnie pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania” pomoc Państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 -2020.
- określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „ Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 – 2020.
- przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Zasieki
- ustalenia miejscowości, w których pobiera się opłatę miejscową, określenia zasad ustalenia, poboru oraz terminu płatności i wysokości stawki opłaty miejscowej na terenie Gminy Brody,
- zarządzenia wyborów sołtysa w m. Biecz i Koło.
- zmian do budżetu na 2014r.
- zmiany WPF Gminy Brody na lata 2014 – 2028
2. Komisja przychyla się do wykreślenia z uchwały lokalu socjalnego w Brodach ul. Wolności 1B i przeznaczenia go do sprzedaży
3. Zapoznano się z ::
. - „Gminnym programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii na 2014r.” oraz harmonogramem realizacji zadań gminnej komisji PiRPA
- pismem Dyrektora Zespołu Szkół w Brodach dot. wyników ekspertyzy technicznej kompleksu obiektów szkolnych.
- pismem Wojewody w sprawie ustawowego obowiązku gmin w zakresie naniesienia złóż kopalin na obowiązujące studia i plany zagospodarowania przestrzennego.
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
17.02.2014r.
1. Komisja prosi o wyjaśnienie czy jest możliwość prawna na zastosowanie zróżnicowanych stawek za wywóz nieczystości płynnych ( dla przedsiębiorców i dla gospodarstw
indywidualnych.
2. Podsumowano działalność komisji w 2013r.
3. Zapoznano się z propozycją sprzedaży działki po OSP w Kole.
4. Komisja prosi Kierownika ZGKiM o przygotowanie informacji dot. :
- ilości zalegalizowanych wodomierzy
- pozostała ilość do zalegalizowania
- czy planuje dalszą wymianę wodomierzy , jeżeli tak to jaki będzie tego koszt.
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
indywidualnych.
2. Podsumowano działalność komisji w 2013r.
3. Zapoznano się z propozycją sprzedaży działki po OSP w Kole.
4. Komisja prosi Kierownika ZGKiM o przygotowanie informacji dot. :
- ilości zalegalizowanych wodomierzy
- pozostała ilość do zalegalizowania
- czy planuje dalszą wymianę wodomierzy , jeżeli tak to jaki będzie tego koszt.
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
20.03.2014r.
1. Komisja sugeruje zainstalowanie liczników na „ wodę inną” w miarę możliwości tam gdzie jest to możliwe ( przy płukaniu sieci, myciu obiektów stacji uzdatniania wody, na potrzeby p.poż.)
2. Komisja zapoznała się z projektem uchwał w sprawie:
- taryf na wodę,
- zmian w budżecie na 2014r.
- zmiany uchwały nr IV/18/11 w spr. poboru podatków w drodze inkasa
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał dot.
- wyodrębnienia funduszu sołeckiego na 2015r.
- pomocy finansowej Powiatowi Żarskiemu (szczepienia dziewcząt)
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
2. Komisja zapoznała się z projektem uchwał w sprawie:
- taryf na wodę,
- zmian w budżecie na 2014r.
- zmiany uchwały nr IV/18/11 w spr. poboru podatków w drodze inkasa
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał dot.
- wyodrębnienia funduszu sołeckiego na 2015r.
- pomocy finansowej Powiatowi Żarskiemu (szczepienia dziewcząt)
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
22.04.2014r.
1. Komisja analizowała wykonanie budżetu za 2013r.
Do dochodów - nie było zastrzeżeń,
W wydatkach - Komisja Rewizyjna powinna wyjaśnić zasadność wydatków na
kosztorys sieci wodociągowej w Zasiekach w kwocie 15.129 zł.
2. Komisja zaopiniowała pozytywnie sprzedaż::
- ogródka w Brodach za ośrodkiem zdrowia ok. 0,11 ha, cz. dz. nr 46/3
- cz. działki nr 46/18 ok. 0,16 ha,. W Brodach
- dzierżawa lub sprzedaż cz. działki nr 172/20 o pow. 0,30 ha, po p. Trzeciaku w Brodach
Do dochodów - nie było zastrzeżeń,
W wydatkach - Komisja Rewizyjna powinna wyjaśnić zasadność wydatków na
kosztorys sieci wodociągowej w Zasiekach w kwocie 15.129 zł.
2. Komisja zaopiniowała pozytywnie sprzedaż::
- ogródka w Brodach za ośrodkiem zdrowia ok. 0,11 ha, cz. dz. nr 46/3
- cz. działki nr 46/18 ok. 0,16 ha,. W Brodach
- dzierżawa lub sprzedaż cz. działki nr 172/20 o pow. 0,30 ha, po p. Trzeciaku w Brodach
14.05.2014r.
1. Komisja zapoznała się z projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2014r.
2. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zaciągnięcia pożyczki na wyprzedzające finansowanie w ramach Programu Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
- zaciągnięcia pożyczki na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej na zadanie inwestycyjne
pn „Budowa sieci wodociągowej magistralnej i rozdzielczej wraz z przyłączami oraz stacji uzdatniania wody w m. Janiszowice, Zasieki i Brożek Gmina Brody
( sieć wodociągowa Zasieki-Brożek)
- zaciągnięcia kredytu długoterminowego
3. Zaopiniowano pozytywnie sprzedaż cz. działki nr 268/2 w Brodach o pow. ok. 200m2.
16.06.2014r.
1. Komisja zapoznała się z projektami uchwał w sprawie:
- rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Wójta Gminy Brody z wykonania budżetu za 2013r.
- absolutorium dla Wójta Gminy Brody z tyt. wykonania budżetu za 2013r.
- zmian w budżecie na 2013r.
2. W zmianach do budżetu - Komisja prosi o uszczegółowienie ( rozpisanie) kwoty 15 tys. zł
oraz 5.283 zł. z § 4300.
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
- rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Wójta Gminy Brody z wykonania budżetu za 2013r.
- absolutorium dla Wójta Gminy Brody z tyt. wykonania budżetu za 2013r.
- zmian w budżecie na 2013r.
2. W zmianach do budżetu - Komisja prosi o uszczegółowienie ( rozpisanie) kwoty 15 tys. zł
oraz 5.283 zł. z § 4300.
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
22.09.2014r.
1. Komisja zapoznała się z informacją Zastępcy Wójta w sprawie wyceny działki po targowisku w Zasiekach.
2. Komisja analizowała wykonanie budżetu za I półrocze 2014r.
3. Komisja prosi o podanie ile osób z naszych bezrobotnych pracowało w ramach projektu POKL realizowanego przez GOPS, oraz za jaką kwotę ogółem.
4. Komisja wnioskuje o przedstawienie informacji - co spowodowało tak duże zwiększenie kwoty na remont budynku Urzędu Gminy oraz jakie dodatkowe prace będą wykonane w ramach tych środków.
5. Komisja zapoznała się ze skargą na Wójta.
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
6.10.2014r.
1. Komisja uznała skargę na działalność Wójta jako bezzasadną.
2. Komisja zaopiniowała negatywnie zmiany do budżetu na 2014r.
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak