Ekran szczegółów informacji - sprawa
Szczegóły informacji
USC.08 Sporządzenie aktu zgonu
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Wydział: Urząd Stanu Cywilnego
Ogłoszono dnia: 2011-05-26 12:50:56
Osoba kontaktowa
Monika Pawelska
Miejsce załatwienia
Nr pokoju: 3
Telefon kontaktowy: 68/371 21 55 w. 34
Godziny urzędowania:
poniedziałek: 8.00-16.00
wtorek – piątek: 7.30 – 15.30
Osoba wykonująca usługę: Monika Pawelska
Telefon kontaktowy
68/371 21 55 w. 34
Adres e-mail
usc@brody.pl
Sposób załatwienia
- sporządzenie aktu zgonu oraz 3 egz. odpisu skróconego aktu zgonu,
- zawiadomienie ewidencji ludności miejsca stałego zameldowania osoby zmarłej,
- zawiadomienie urzędów stanu cywilnego miejsca urodzenia i zawarcia związku małżeńskiego osoby zmarłej.
Miejsce odbioru
pok. nr 3
Wymagane Dokumenty
1. Osoba zgłaszająca zgon powinna przedłożyć kierownikowi Urzędu Stanu Cywilnego:
- kartę zgonu,
- dokument tożsamości zmarłego.
2. Do zgłoszenia zgonu, zgodnie uprawnione są następujące osoby:
- małżonek lub dzieci zmarłego,
- najbliżsi krewni lub powinowaci,
- osoby zamieszkałe w lokalu, w którym nastąpił zgon,
- osoby, które były obecne przy zgonie lub naocznie się o nim przekonały,
- administrator domu, w którym nastąpił zgon,
- szpital lub zakład, jeżeli zgon nastąpił w szpitalu lub innym zakładzie.
Czas realizacji
Niezwłocznie po okazaniu karty zgonu.
Opłaty
Na mocy ustawy z dnia 16 listopada 2006r. o opłacie skarbowej (Dz. U. Nr 225, poz. 1635) od 01 stycznia 2007r. pobierane są przez USC opłaty skarbowe w następujących wysokościach:
1) pierwsze trzy odpisy skrócone aktu zgonu zwolnione są od opłaty skarbowej.
2) dodatkowe odpisy podlegają opłacie skarbowej w wysokości:
- odpis skrócony – 22 zł.
- odpis zupełny – 33 zł.
- od sporządzenia testamentu urzędowego – 22 zł.
- opłatę skarbową należy dokonać na adres i konto:
Urząd Gminy Brody
Ul. Rynek 2
68-343 Brody
BZ WBK Lubsko:
76 1090 1564 0000 0000 5600 1656
- w kasie Urzędu Gminy Brody (I piętro).