ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego Brody
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2021-05-04 08:09:36 przez Tomasz Paś

Akapit nr - brak tytułu

 
 
UWAGA
Starosta Żarski  informuje, że od dnia 4 maja br. nastąpi stopniowe przywrócenie bezpośredniej obsługi w Punktach Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego.
Wychodząc naprzeciw prośbom klientów zostają ponownie otwarte stacjonarne punkty porad prawnych. Nadal realizowane będą również porady telefoniczne dla osób uprawnionych, które zgłoszą potrzebę korzystania z pomocy w takiej formie. Z powodu epidemii koronawirusa w okresie od 3 listopada 2020 r. do dnia 30 kwietnia br. porady udzielane były wyłącznie telefonicznie.
Otwarcie punktów stacjonarnych nie oznacza jednak rezygnacji z reżimu sanitarnego. Aby zachować zasady bezpieczeństwa zarówno klientów, jak i prawników dyżurujących w punktach porad prawnych, nadal obowiązują wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego.
Każda osoba, która chce skorzystać z porady prawnej, powinna najpierw zadzwonić na infolinię rejestracyjną tel. 536 885 770 i umówić się do konkretnego punktu, na konkretny dzień i godzinę. Możliwość dokonania zapisów istnieje w godzinach pracy starostwa powiatowego tj.:
Poniedziałek           7:00-16:00
Wtorek –czwartek 7:00-15:00
Piątek                      7:00-14:00
Osobiste udzielanie porad w punktach lub telefoniczne i  z wykorzystaniem innych środków porozumiewania się na odległość następować będzie tylko i wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty.
W punkcie porad prawnych powinna  znajdować się jedna osoba korzystająca z porady, w uzasadnionych  przypadkach prawnik może wyrazić zgodę na to, żeby w punkcie znajdowało się więcej osób (w szczególności dotyczy to osób towarzyszących osobom niepełnosprawnym).
Osoba, która zostanie umówiona na poradę, powinna przybyć do punktu na umówioną godzinę, w maseczce a po wejściu do punktu zdezynfekować ręce płynem dezynfekcyjnym (ewentualnie posiadać założone na dłonie rękawiczki). Należy zachować odpowiedni dystans między osobami. Jeżeli osoba chcącą uzyskać bezpłatną poradę prawną nie jest pewna co do swojego stanu zdrowia (wykazuje objawy choroby typu kaszel, katar, gorączka), powinna umówić się na wizytę w takim terminie, kiedy ma pewność, że jest zdrowa.
Przypominamy również, że w związku z nowelizacją przepisów ze względu na skutki pandemii COVID-19 z bezpłatnych porad prawnych mogą również korzystać przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, niezatrudniający innych osób w ciągu ostatniego roku. Dotąd z możliwości korzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej wyłączone były sprawy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem spraw związanych z przygotowaniem do rozpoczęcia takiej działalności.
Ze względu na konieczność zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby COVID-19 prosimy mieszkańców Powiatu Żarskiego o ograniczenie wizyt w punktach wyłącznie do spraw pilnych.
« powrót do poprzedniej strony