ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego Brody
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu:

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-12-23 09:49:27 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne

22.12.2010r.

  1. Komisja pozytywnie zaopiniowała::
    • zmiany w budżecie przedstawione przez Panią Skarbnik
    • projekt uchwały w spr. zarządzenia wyborów rad sołeckich i sołtysów
    • projekt uchwały w spr. zmian w statucie Gminy
    • proponowany przez p. Sekretarz zapis w projekcie uchwały dot. zmiany w uchwale w spr. uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowym.
      • W § 3 powinno być: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego .
  2. Komisja przychyliła się do prośby mieszkańców Marianki o utworzenie sołectwa ( jeżeli będzie taka możliwość prawna).
Przewodniczący Komisji Edward Bojko

12.01.2011r.

  1. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał:
    • w sprawie dopłat za wodę i ścieki
    • utworzenia sołectwa Marianka
  2. Komisja wnioskuje o zabezpieczenie środków w budżecie na budowę sieci wodno-kanalizacyjnej w Nabłociu w ramach wydatków ze stacji uzdatniania wody w Zasiekach i sieci wodociągowej w Janiszowicach.
Kwotę 1mln 600zł rozbić na dwie inwestycje po 800 tys. zł.
W projekcie budżetu :
  • w środkach planowanych na drogi
  • na zakup znaków – zostawić 2.500 zł.
  • zabrać 1 tys. z zakupu paliwa,
  • z zakupu kruszywa zabrać 2 tys. zł.
  • wiaty zostały zakupione w 2010r. więc można zabrać 8 tys.
  • wykreślić z zakupu usług pozostałych środki na drogę ( do dawnego GS Brody)
3. Komisja proponuje zobowiązać Wójta i urzędników do rozwiązania problemu p. J. Binka oraz mieszkańców Zasiek związanych z planem zagospodarowania przestrzennego
4. Wypracować należy projekt uchwały w sprawie informowania wszystkich właścicieli działek o planowanych zmianach w planach zagospodarowania przestrzennego.
5. Komisja przychyliła się do sprzedaży budynku w Janiszowicach ( po p. Stasiak).
 
Przewodniczący Komisji Edward Bojko

28.01.2011r

Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia Komisji Budżetu i Rolnictwa odbytego w dniu 28.01.2011r.
 
  1. Komisja nie zajęła stanowiska w sprawie sprzedaży cz. działki w Zasiekach na drogę dojazdową dla p. Ryszarda Gawędy.
  2. Sprawę dot. budynku w Janiszowicach przełożono do rozpatrzenia na posiedzeniu komisji w lutym.
  3. Komisja była za przyznaniem dotacji na ogrzewanie świetlicy na zajęcia dla dzieci autystycznych.
  4. Ustalono zmiany w projekcie budżetu na 2011r. :
    • zmniejszenia w budżecie na
      • drogach o 11.500 zł. ( 2.500 z zakupu znaków, 1.000 zł. paliwo, 8.000 zł. z zakupu przystanków)
      • z usług na drogi 17.500 zł. ( 6.000 zl z modernizacji drogi, 500 zł. ze znaków, 11.000 zł. z remontu drogi Jasienica – Jałowice).
      • administracji 15.000 zł. – pobory z § 4010
      • remontu drogi ul. Polnej wykreślić 40 tys. zł.
      • OSP – 10.000 zł. 
      • przewozów szkolnych – 50.000 zł.
      • ZGKiM – 72.625 zł. Ogółem zmniejszenia na kwotę 216.625 zł.
    • zwiększenia w budżecie na kwotę 216.625 zł.
      • na zadanie inwestycyjne w Mariance – uzupełnić do 130.000 zł.
      • na zadanie inwestycyjne Janiszowice – Zasieki – 50.000 zł.
      • kościół w Bieczu – 5.000 zł.
      • pozostałe środki przeznaczyć na zwiększenie rezerwy.
  5. Komisja nie zajęła stanowiska w sprawie kwoty 1.500 zł. na zakup szafek do gabinetu stomatologicznego w Brodach.
Przewodniczący Komisji Edward Bojko

24.02.2011r.

  1. Komisja proponuje rozebrać budynek w Janiszowicach systemem gospodarczym przez mieszkańców . Gmina załatwi pozwolenie na rozbiórkę , ustali koszt zatrudnienia kierownika nadzoru oraz koszty odłączenia energii.
  2. Wniosek sołtysa Zasiek dot. zmian w planie zagospodarowania przestrzennego Zasiek przełożono do rozpatrzenia na posiedzeniu w maju, celem kompleksowego załatwie- nia sprawy.
  3. Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek p. Ryszarda Gawędy zam. Zasieki w sprawie sprzedaży działki w drodze bezprzetargowej z przeznaczeniem na drogę dojazdową.
  4. Komisja wnioskuje o zabezpieczenie dachu na budynkach po Straży granicznej w Zasiekach.
  5. Komisja była przeciwna dopłatom do wody i ścieków.
Przewodniczący Komisji Edward Bojko

15.03.2011r.

  1. Pozytywnie zaopiniowano projekt uchwał w sprawie:
    • przyjęcia „Regulaminu dofinansowania kosztów usuwania azbestu 
    • zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2011r. 
    • funduszu sołeckiego
    • uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
    • powołania zespołu interdyscyplinarnego 
    • Gminnego programu przemocy w rodzinie 
    • zajęcia stanowiska dot. zachowania istniejącego bezpośredniego wyjazdu z Terminala Towarowych Odpraw Celnych w Olszynie
    • uchylenia uchwały w spr. sprzedaży budynku w Janiszowicach.
  2. Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie dopłat do taryfowych grup odbiorców zbiorowego zaopatrzenia w wodę.
  3. W projekcie uchwały dot. ustalenia regulaminu określającego zasady korzystania z sal wiejskich na terenie Gminy Brody , rozdz. 2 § 2 pkt.5 powinien brzmieć: „z pomieszczeń sali wiejskiej można korzystać po wcześniejszym uzgodnieniu z sołtysem wsi”. Projekt powyższej uchwały ze zmianą został zaopiniowany pozytywnie.

14.04.2011r.

  1. Zapoznano się z Programem Gospodarki Odpadami - Łużyckiego Związku Gmin za 2009 -2010r.
  2. Komisja zaopiniowała pozytywnie przystąpienie do projektu realizowanego przez GOPS w Brodach pt „Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez Ośrodek Pomocy Społecznej”
  3. Zapoznano się z wnioskiem p. Zbigniewa Bejnarowicza w spr. ustanowienia p. E,. Bojko opiekunem lasu komunalnego.
  4. Pozytywnie zaopiniowano prośbę p. Zygmunta Kowalczuka i zaproponowano przekazanie 500 zł. na dofinansowanie wydania książki „ Tobie Błogosławiony Janie Pawle II Ojcze Św.”
  5. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
    • zmiany uchwały dot. uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2011r.
    • udzielenia pomocy finansowej Gminie Jasień
    • zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2011r.
  6. Komisja wnioskuje o zmianę w Statucie Gminy Brody - dot. przedstawiania nagrania sesji w formie pliku audio w BIP w ilości 2 kolejnych sesji. Po tym terminie treść nagrania będzie przegrywana na płytę i dostępna w Urzędzie Gminy.

23.05.2011r.

  1. Komisja wnioskuje do Wójta Gminy Brody o przedstawienie na posiedzenie Komisji Budżetu w czerwcu informacji o sposobie zagospodarowania kontenerów z Grodziszcza.
  2. Komisja wnioskuje o rozpatrzenie możliwości przygotowywania posiłków dla przedszkola w stołówce szkolnej.

27.06.2011r.

  1.  Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
    • zmiany do uchwały Nr X/93/03 Rady Gminy Brody z dn.10.11.2003r.w spr. zasad korzystania z terenu pomilitarnego ( Brożek)
    • strategii rozwoju problemów społecznych na lata 2011 -2015
    • w projekcie uchwały dot. ustanowienia diet dla sołtysów, komisja proponuje zmianę zapisu w § 1 ust. 2 dopisać „ nie dotyczy radnych i sołtysów w jednej osobie” oraz w § 4 „Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 września 2011r.”
    • przyjęcia przez gminę dotacji
    • określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,
    • wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu, 
    • wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze bezprzetargowej nieruchomości  dz. nr 137/6 w Zasiekach 
    • zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody- dz. nr 187 w Zasiekach
  2. Zaopiniowano pozytywnie wniosek o sprzedaż w drodze bezprzetargowej cz.dz.12/1 w Brożku.
  3. Nie zajęto stanowiska w sprawie projektu uchwały dot. zasad udzielania i rozmiaru zniżek w realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli
  4. Komisja wnioskuje o pozostawienie wzrostu wynagrodzeń dla pracowników ZGKiM dla wszystkich pracowników w wysokości 3%.

19.09.2011r.

  1. Komisja pozytywnie zaopiniowała projekty uchwał w sprawie zmiany uchwały XXX/194/09 dot. ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę lub najem gruntów stanowiących własność Gminy Brody.
  2. Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w spr. przyjęcia darowizny – stacji transformatorowej. 
  3. Komisja była przeciwna przenoszeniu Posterunku Policji do pomieszczeń Urzędu Gminy.
  4. Komisja zapoznała się z wykonaniem budżetu za I półrocze 2011r. 
  5. Komisja była za pozostawieniem w przedstawionej na piśmie przez p. Skarbnik wersji projektu uchwały dot. zmian w budżecie.

13.10.2011r.

1. Komisja wnioskuje, aby radca prawny wydał opinię, czy wypłacona podwyżka dla
    pracowników ZGKiM  w 2010r. ( 5,5%) jest zgodna z uchwałą budżetową, która zakłada
    podwyżkę w wysokości do 3%.
 
2. Komisja wnioskuje o wypłacenie 2,5% zaplanowanego wzrostu wynagrodzenia na
   2011r. ze środków ZGKiM.
 
3. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek podatku od
    nieruchomości .
 
4. Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie  opłaty od posiadania psa .

21.11.2011r.

1. Komisja zapoznała się z zaleceniami pokontrolnymi w OPS przedstawionymi przez Kierownik OPS . Kontrola zastała przeprowadzona dnia 08.09.2011r. i zalecono:
     -  rozważyć możliwość utworzenia placówki opiekuńczo-wychowawczej                      
      - utworzyć placówkę zapewniającą pomoc dla osób bezdomnych.
      Komisja w chwili obecnej nie widzi takich możliwości ze względu na brak środków.
 
2. Zapoznano się :
-   ze zmianami w budżecie na rok 2011.
-   z  prośbą Rady Sołeckiej w Brodach o rewitalizację Placu Zamkowego
 
3. Zaopiniowano  pozytywnie projekty uchwał: w sprawie:
-   wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy na dzierżawę gruntu.
-   zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu
-   zbycia nieruchomości stanowiących mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu
    Komisja akceptuje sprzedaż z uwzględnieniem rzetelnej wyceny drzewostanu oraz
    budynków  tam znajdujących się.
-   wprowadzenia zmian do uchwały nr XXV/169/09 Rady Gminy Brody z dnia 30.01.2009r.
-   uchwalenie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi
    podmiotami wymienionymi w art.3 ustawy z dn.24.04.2003r. o działalności pożytku
    publicznego i o wolontariacie w 2012r.
-  zmian do uchwały nr II/3/10 Rady Gminy Brody z dn.14.12.2010r. o powołaniu stałych
    komisji Rady Gminy, ustalenia zakresów ich  działania i składów osobowych.
-  zmiany uchwały nr IV/18/11 R.G. z 14.02.2011r.
-  uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w m. Brody
-  obniżenia średniej ceny skupu żyta  stanowiącego podstawę wymiaru podatku rolnego
-  ustalenia wzorów formularzy informacji oraz deklaracji na podatek od nieruchomości, leśny
    i rolny.
-  zmiana uchwały XI/71/11 dot. ustalenia stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od
   podatku od nieruchomości

budżetu na 2012

  1. Komisja proponuje :
    • dochody z tyt. sprzedaży działek zwiększyć  o  300 tys. zł.
    • w  ZGKiM zwiększyć  przychody z tyt. sprzedaży drewna w lesie o 63.600 zł. oraz 5.000 zł
        z parku -  razem o 68.600 zł. 
        Szacuje się, że po stronie kosztów wartość z tego tyt. wyniesie 20.600 zł.
        Dotacja przedmiotowa dla ZGKiM będzie zmniejszona o powyższą różnicę czyli 48.600 zł
    • komisja wyraża zgodę na przeznaczenie 4 tys. zł. dla ZGKiM  na ogrzanie pomieszczenia
        w ośrodku zdrowia  dla dzieci  autystycznych.
    • zmniejszenie o kwotę 10 tys.  w  rozdz. 92120.( dotacje celowe na prace konserwatorskie)
    • zwiększenie  o 25.000 zł. na Seminarium Parkowe.
    • z biblioteki zabrać 1.500 zł.  i przeznaczyć je na konserwację unitu do gabinetu
        Stomatologicznego w Brodach
    • z rozdz. 75023 Urzędu Gminy komisja wyraża zgodę na zatrudnienie tylko 1 pracownika
         oraz na wzrost wynagrodzeń o 3% od zaplanowanej kwoty na ten cel,  - kwotowo –
         bez różnicowania pracownika.
        O tym czy zatrudniony będzie informatyk czy też osoba do księgowości  zadecyduje Wójt.
    • wykreślić 20 tys. zł. z utrzymania zieleni  przy Urzędzie Gminy
    • wykreślić rewitalizację Placu Zamkowego w Brodach  (25 tys.zł.)
    • przeznaczyć 10 tys. zł na zmianę planu Zasiek
    • komisja wnioskuje o  przyznanie dla Janiszowic  5 tys. zł na utwardzenie podłoża pod
        kontenery.
    • kwotę wynikającą z powyższych  zmniejszeń przeznaczyć na budowę drogi do szkoły.
    • ustalić ryczałt dla sołtysów   wg propozycji Komisji Rewizyjnej  tj.
      •    75 zł. comiesięczna dieta
      •    50 zł. za udział w sesji.
    • wzrost diety dla radnych z 90 zł. na 100 zł.
      •    za posiedzenia w komisjach – 100 zł., przewodniczący 110 zł.
      •    za posiedzenia  na sesji po 100 zł.
  2. Zapoznano się z :
    • projektem uchwały w spr. Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2012 – 2020.
    • opinią RIO  w spr. wydania opinii o projekcie uchwały budżetowej na 2012r.
       

28.02.2012r.

 1. Komisja zaopiniowała pozytywnie propozycję PWE Gubin dot. przekazania środków na
    nasadzenie drzew w parku.
2.  Nie wyrażono zgody na nieodpłatne  przejęcie działki  nr  78/2 ( droga)  w Datyniu  z
     Agencji Nieruchomości Rolnej.
3.  Komisja opiniuje pozytywnie   propozycję sprzedaży działki  w Brożku ( las ) po
     uprzednim wydzieleniu z tej działki pow. ok. 3 ha.
4. Zapoznano się z projektem uchwały w spr.  opieki nad zwierzętami bezdomnymi
    na terenie Gminy Brody.
5. Zapoznano się z koniecznością sporządzenia gminnej ewidencji zabytków.
6. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w spr. wyrażenia zgody na wyodrębnienie w
    budżecie Gminy  na 2013r. środków stanowiących fundusz sołecki.
 

25.06.2012r.

1. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwał w sprawie:
- rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Wójta  
  Gminy Brody z wykonania budżetu za 2011r.
        - zmian do uchwały nr XVI/123/12/o powołaniu komisji doraźnej ds. współpracy z PGE Gubin
       -  zmiany uchwały nr IV/28/03 w spr. wprowadzenia form ochrony przyrody
       -  zarządzenia wyborów sołtysa w m. Suchodół i Grodziszcze
       -  udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Brody z tyt. wykonania budżetu za  2011r
       -  wygaśnięcia mandatu radnego radnej p. Agnieszki Mataczyna
       -  zmian w budżecie
 2. Negatywnie zaopiniowano projekty uchwał w sprawie:
-   wygaśnięcia mandatu radnego p. Edwarda Bojko
-   opinii dot. likwidacji linii kolejowej nr 275 Wrocław- Gubinek
-   zmian Statutu Łużyckiego Związku Gmin
 3.  Nie zajęto stanowiska w spr. projektu uchwały w  sprawie:
          - przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
            przestrzennego gminy Brody. 
 4. W projekcie uchwały w spr. zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji w spółkach
prawa handlowego przez Wójta Gminy Brody zaproponowano wykreślić § 9. 

20.09.2012r.

 1. Komisja wnioskuje o:
       - przystąpienie  do budowy drogi dojazdowej do szkoły,
       - dokonanie  inwentaryzacji  kostki brukowej pozostałej na placu.
         Koszty wynikłe z czynności inwentaryzacji należy pokryć z kwoty przeznaczonej na
         realizację tego zadania.           
2. Komisja wnioskuje o wyliczenie przybliżonych kosztów utrzymania drogi
    Suchodół – Mielno.
 3. Komisja nie wyraziła zgody na złożenie wniosku na kwotę 700 tys. na remont budynku
    Urzędu Gminy.
 4.  Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
      a/  zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2012r.
     b/ zmiany regulaminu warunków przyznawania i wysokości niektórych składników
         wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach, dla których
         Gmina Brody jest organem prowadzącym.
    c/  wyłączenia budynku  ( Janukowicz)
 
 
                                                                                                               Przewodniczący Komisji
                                                                                                                        Edward  Bojko

22.10..2012r.

 Wnioski wynikające
 z posiedzenia  Komisji  Budżetu i Rolnictwa
 w dniu  22.10..2012r.
 
1. Komisja wnioskuje o opracowanie  zasad sprzedaży i wywozu drewna z lasu komunalnego.
2. Na wniosek osób które kupiły drewno z lasu komunalnego należy ponownie oszacować ilość oraz
   obliczyć wartość  drewna nabytego przez mieszkańców Zasiek.
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
{C}·         {C}podziału gminy na stałe okręgi wyborcze oraz ustalenia ich granic, numerów i liczby radnych wybieranych w każdym okręgu
{C}·         {C}podziału gminy na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych.
Komisja jest za utrzymaniem dotychczasowej wersji  siedzib obwodowych komisji wyborczych  z dopisaniem Kumiałtowic do Brodów.
{C}·         {C}określenia  warunków i trybu finansowania rozwoju sportu na terenie Gminy Brody
{C}·         {C}wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu.
{C}·         {C}wygaśnięcia mandatu radnego.
{C}·    określenia warunków i zasad korzystania przez  operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Brody, zlokalizowanych na liniach komunikacyjnych na obszarze Gminy Brody.
·     stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Brody.
{C}·         {C}ustalenia stawek podatku od nieruchomości na 2013r.
{C}·         {C}zmian w budżecie
4. Komisja wnioskuje o zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie „zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu” - do chwili uzyskania  wyników kontroli Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w firmie Ekorecykling w Brożku.
5.  Komisja zapoznała się z kalendarium prac związanych z budową drogi dojazdowej wraz z parkingiem do Zespołu Szkół w Brodach.
                                                                                                             Przewodniczący Komisji
                                                                                              Edward  Bojko

22.11.2012r

 1. Komisja zaopiniowała pozytywnie  projekt uchwały w spr. obniżenia ceny skupu żyta dla
    celów wymiaru podatku rolnego do kwoty  65 zł/q.
2. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
-  zmian w budżecie
-  zmiany uchwały nr IV/18/11 Rady Gminy Brody z dn. 14.02.2011r.
-  wygaśnięcia mandatu radnego
-  wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego z Gminą Żary o
   miejskim w zakresie zapewnienia opieki bezdomnym psom wyłapanym na terenie Gminy
   Brody.
-  utworzenia Zespołu  Przyrodniczo – Krajobrazowego „Wąwozy”.
-  ustanowienia użytków ekologicznych na terenie gminy Brody.
-  wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu.
-  wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy na dzierżawę gruntu ( kiosk RUCH)
3. Opracowano plan pracy komisji na 2013r.
 
Przewodnicząca Komisji Jadwiga  Falkiewicz

25.02.2013

Wnioski i ustalenia
wynikające z posiedzenia  Komisji  Budżetu i Rolnictwa
w dniu  25.02.2013r.
 
1.  Komisja zaproponowała wysokość stawki  opłaty od posiadania  psa w kwocie 20 zł. rocznie.
2.  Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w spr. stawek opłat za korzystanie z przystanków.
3.  Zapoznano się z projektem uchwał w sprawie:
    - wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz
      ustalenia wysokości stawki  tej opłaty ( zmiana dot. stawek dla rodzin wielodzietnych)
    - przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz bezdomności   zwierząt
      na terenie gminy Brody w 2013r.
4.   Zapoznano się z pismem Kierownika ZGKiM dot. ustalenia stawki czynszu za komunane lokale mieszkalne.
5. Komisja wnioskuje o  zwołanie wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu z Komisja Mienia Komunalnego w celu zaopiniowania przedstawionych przez Kierownika ZGKiM oraz Wójta, wariantów rozwiązania problemu wywozu nieczystości ciekłych.
6. Komisja prosi  o przedstawienie w terminie do  5 marca 2013r.  kosztorysu wzięcia w leasing beczki z ciągnikiem lub samochodu.
                                                                                                       Przewodniczący Komisji
                                                                                                            Edward  Bojko
 

7.03.2013

Wnioski i ustalenia
wynikające ze wspólnego posiedzenia 
Komisji  Budżetu i Rolnictwa oraz Komisji Mienia Komunalnego
w dniu  7.03.2013r.
1. Komisje proponują zakup ciągnika używanego oraz nowej beczki o pojemności powyżej 6 tys. l. Po dokonaniu w/w zakupów, starą beczkę i ciągnik należy sprzedać.
2. Komisje wnioskują o przekształcenie ZGKiM w referat Urzędu Gminy.
3. Komisja Mienia Komunalnego przyjęła dotychczasowy regulamin konkursu na najbardziej estetyczną posesją na terenie Gminy Brody na 2013r. Osoby, nagrodzone w ub za I miejsce, mogą ubiegać się o zajęcie I miejsca w 2013r. lecz nagrodę otrzymają co dwa lata.
                                                                                          Prowadzący obrady
                                                                                             Marian  Kowalski
 

19.03.2013

Wnioski i ustalenia
wynikające z posiedzenia wspólnych Komisji Budżetu i Mienia Komunalnego
odbytego w dniu 19.03.2013r.
1. Wszystkie uchwały powinny być podpisane przez radcę prawnego.
2. Uchwała dotycząca dotacji na pomoc w pozbyciu się z Gminy azbestu została przyjęta jednogłośnie.
3. Fundusz sołecki powinien zostać wyodrębniony.
4. Zmiany w budżecie dotyczące dochodów i wydatków zostały przyjęte.
5. Uchwała dotycząca WPF została przyjęta.
6. Uchwała dotycząca zmiany cen z 20zł na 24zł za posiadanie psa nie została przyjęta.
7. Stawka za cenę wody zostanie przedłużona bez zmian.
8. Uchwała dotycząca wprowadzenia ulgi dla rodzin wielorodzinnych z co najmniej trojgiem dzieci w wieku poniżej 18 lat ze skutkiem obniżenia kwoty z 8zł o 30% - została przyjęta.
9. Wniosek komisji o odpisanie do inicjatorów protestu w związku z ustawą śmieciową zostaje odrzucony. Powodem decyzji jest brak podstaw prawnych na ustalenie opłaty od ilości śmieci.
10. Wydano zgodę na zbycie nieruchomości w J. Wysokich nr 923/2
11. W związku z potrzeba zakupu beczki i ciągnika do wywozu nieczystości zostanie zakupiona nowa beczka i używany ciągnik za kwotę nie wyższą niż 80tys. Zł.
12. Wniosek o przedłużenie dzierżawy gruntu za kioskiem i ośrodkiem zdrowia zostaje przyjęty.
13. W regulaminie konkursu ,,Estetyczna posesja” komisja wnioskuje o wprowadzenie następujących zmian: - nagradzani zostaną uczestnicy którzy zajmą  1, 2, 3 miejsce. 
–Wprowadzenie gospodarstwa agroturystycznego dodatkowej kategorii.
14. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Brody. powinien zaopiniować radca prawny .
                                                                                                                 Prowadzący posiedzenie
                                                                                                                        Edward  Bojko
 

24.06.2013

1. Komisja zapoznała się z  informacją dot. realizacji „Programu 50+dla Powiatu – melioracje wodne” Komisja odłożyła  omawianie tematu melioracji na następne posiedzenie komisji.
2. Komisja wnioskuje o priorytetowe potraktowanie sprawy wykonania przepustu pod torami w Zasiekach.
3. Przeanalizowano  sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012r.
4. Komisja zaopiniowała negatywnie przeznaczenie 130 tys. zł. na rewitalizację Placu Zamkowego w Brodach.  
5. Komisja podtrzymuje wniosek komisji oświaty i wnioskuje o przedłużenie o 1 rok powierzenia stanowiska Dyrektor Przedszkola p. Grażynie Kaczmarczyk, po tym terminie należy przeanalizować  potrzebę i możliwości włączenia przedszkola w  strukturę Zespołu Szkół.
6. Komisja sugeruje, by na budowę drogi do szkoły uzyskać środki z zewnątrz.
7..Komisja  zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał dot.
-   zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu (Datyń)
-   zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu(Brożek)    
8. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
-   zmian w budżecie na 2013r.
-   ustanowienie pomnika przyrody ( ośmiornica)
-   ustanowienie pomnika przyrody ( Bór Suchy)
-   ustanowienie pomników przyrody  ( Jasienica)
-  wprowadzenie zmian w  regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brody
- określenia górnych stawek opłat za usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych.( takie jakie ma PGKiM.)
9.  Zapoznano się z informacją dot. pozyskiwania środków unijnych.. 
                                                                                                       Przewodniczący Komisji
                                                                                                            Lech  Kossak

19.09.2013r.

1. Komisja wnioskuje o przeprowadzenie dokładnej analizy zasadności zainstalowania
    dodatkowych punktów świetlnych  .
2. Należy  zweryfikować  stan dróg gminnych i ustalić priorytety remontów.
3. Komisja wnioskuje o opracowanie stawki na usługi asenizacyjne w dwóch wariantach: 
    dla osób fizycznych i przedsiębiorstw.
4. Komisja wnioskuje, by koszenie ścieżki rowerowej  wykonywane było  traktorkiem
    VIKINGIEM..
5. Komisja przyjęła informację z wykonania budżetu za 2013r.
6. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu,
- zmian uchwały XXVI/197/13 w spr. uchwalenia wieloletniego programu gospodarowa-
   nia mieszkaniowym zasobem gminy Brody na lata 2013 – 2017.
     - przyjęcia zmian w Statucie Łużyckiego Związku Gmin.
     - zmiany uchwały budżetowej na 2013r.
 
                                                                                                       Przewodniczący Komisji
                                                                                                            Lech  Kossak

19.11.2013

1. Komisja wybrała zastępcę przewodniczącego komisji –pana Tadeusza Żychlińskiego.
2. Komisja wnioskuje o jak najszybsze zabranie elektronarzędzi i uruchomienie PSZOK.
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
    -  przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego  terenu w m. Jeziory Wysokie
    -  ustalenia wzorów formularzy obowiązujących w zakresie podatku od nieruchomości, podatku   rolnego oraz podatku leśnego.
    -  zmiany uchwały Nr XXIII/176/12  R.G. Brody w spr. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty
    -  określenia wysokości stawki opłaty od posiadania psa
    -  określenia zasad ustalania, poboru i terminu płatności oraz wysokości stawek opłaty targowej
   -  wprowadzenia zmian do uchwały nr XVI/123/12  R.G. Brody z dn. 28.05.2012r. o powołaniu komisji doraźnej ds. współpracy z PGE Gubin s. z o.o. w zakresie budowy kompleksu energetycznego na   terenie Gminy Brody
       -  uchylenia uchwały Nr XII/95/03 Rady Gminy Brody z dn. 29.12.2003r. (lokalizacji targowisk na terenie gminy i regulamin targowiska)
       -  zmiany w budżecie na 2013r.
4.  Zapoznano się z projektem uchwały w sprawie „uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ustawy z dn. 24.04.2003r o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2014r.”
 
                                                                 Przewodniczący komisji
                                                                             Lech Kossak

23.10.2013

1. Komisje zapoznały się z informacją  dot. :
    -   działalności placówek oświatowych,
    -   stanu  realizacji inwestycji w gminie   
2. Zaopiniowano  utworzenie dużego placu zabaw  na terenie szkoły.
3. Zobowiązano kierownika ZGKiM do  następujących prac  na cmentarzach:
    w Zasiekach 
-  ustawić dodatkowe pojemniki na śmieci
-  wyciąć krzaki,
-  poszerzyć pas koszenia alei
    w  Bieczu
-  wyciąć krzaki
-  usunąć gruz
4.  Do projektu uchwały w spr. „obniżenia ceny skupu żyta  przyjmowanej jako podstawa obliczania podatku rolnego” zaproponowano  cenę żyta w kwocie 62 zł.
5. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
    -   ustalenia stawek podatku od nieruchomości  w 2014r.
    -   ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych
    -   ustanowienia pomnika przyrody
6.  Projekt uchwały dot. zmian w budżecie zaopiniują na sesji.
 
                                                                                      Prowadzący posiedzenie
                                                                                               Lech  Kossak

16.01.2014r.

1.   Komisja zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
       - ustanowienia wieloletniego programu osłonowego z zakresu dożywiania” Pomoc gminy w zakresie dożywiania”  na lata 2014 – 20120.
       -  podwyższenia kryterium dochodowego uprawniającego do przyznania nieodpłatnie pomocy  w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego na zakup posiłku lub żywności dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania” pomoc Państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 -2020.
       - określenia zasad zwrotu wydatków w zakresie dożywiania w formie posiłku albo świadczenia rzeczowego w postaci produktów żywnościowych dla osób objętych wieloletnim programem wspierania finansowego gmin w zakresie dożywiania „ Pomoc państwa w zakresie dożywiania” na lata 2014 – 2020.
      -  przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Zasieki
      - ustalenia miejscowości, w których pobiera się opłatę miejscową, określenia zasad ustalenia, poboru oraz terminu płatności i wysokości stawki opłaty miejscowej na terenie Gminy Brody,
     - zarządzenia wyborów sołtysa w m. Biecz i Koło.
     - zmian do budżetu na 2014r.
     - zmiany WPF Gminy Brody na lata 2014 – 2028
 2.   Komisja przychyla się do wykreślenia z uchwały  lokalu  socjalnego w Brodach ul. Wolności 1B i przeznaczenia go do sprzedaży
 3.   Zapoznano się z ::
 . - „Gminnym programem profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii na 2014r.”  oraz harmonogramem realizacji zadań gminnej komisji PiRPA
   -  pismem Dyrektora Zespołu Szkół w Brodach dot. wyników ekspertyzy technicznej kompleksu obiektów szkolnych.
   -  pismem Wojewody w sprawie ustawowego obowiązku gmin w zakresie naniesienia złóż kopalin na obowiązujące studia i plany zagospodarowania przestrzennego.
 
                                                                                                    Przewodniczący Komisji
                                                                                                              Lech Kossak

17.02.2014r.

1. Komisja  prosi o wyjaśnienie czy jest możliwość prawna na zastosowanie  zróżnicowanych stawek za wywóz nieczystości płynnych ( dla przedsiębiorców i dla gospodarstw
    indywidualnych.
2. Podsumowano działalność komisji w 2013r.
3. Zapoznano się z  propozycją sprzedaży działki po OSP  w Kole.
4. Komisja prosi Kierownika ZGKiM o przygotowanie informacji dot. :
   - ilości zalegalizowanych wodomierzy
   - pozostała ilość do zalegalizowania
   - czy planuje dalszą wymianę wodomierzy , jeżeli tak to jaki będzie tego koszt.
                                                                                                         Przewodniczący Komisji
                                                                                                                  Lech Kossak

20.03.2014r.

1. Komisja sugeruje  zainstalowanie liczników na „ wodę inną”  w miarę możliwości tam gdzie jest to możliwe  ( przy płukaniu sieci, myciu obiektów stacji uzdatniania wody, na potrzeby p.poż.)
2. Komisja zapoznała się z projektem uchwał w sprawie:
   -   taryf na wodę,
   -  zmian w budżecie  na 2014r.
   -  zmiany uchwały nr IV/18/11  w spr. poboru podatków w drodze inkasa
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał dot.
    -  wyodrębnienia funduszu sołeckiego na 2015r.
    -  pomocy finansowej Powiatowi Żarskiemu (szczepienia dziewcząt)
 
                                                                                                    Przewodniczący  Komisji
                                                                                                                Lech  Kossak

22.04.2014r.

1. Komisja analizowała wykonanie budżetu za 2013r.
    Do dochodów -  nie było zastrzeżeń, 
    W wydatkach -  Komisja Rewizyjna   powinna  wyjaśnić zasadność  wydatków na
    kosztorys sieci wodociągowej w Zasiekach w kwocie 15.129 zł.
2. Komisja zaopiniowała pozytywnie  sprzedaż::
-   ogródka w Brodach za ośrodkiem zdrowia ok. 0,11 ha, cz. dz. nr 46/3
-   cz. działki nr 46/18 ok. 0,16 ha,. W Brodach
-  dzierżawa lub sprzedaż  cz. działki  nr 172/20  o pow.  0,30 ha,  po p. Trzeciaku w Brodach  

14.05.2014r.

1. Komisja zapoznała się z projektem uchwały w sprawie zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2014r.
2. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zaciągnięcia pożyczki na wyprzedzające finansowanie w ramach Programu Obszarów Wiejskich na lata 2007-2013.
- zaciągnięcia pożyczki na wyprzedzające finansowanie działań finansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej na zadanie inwestycyjne
  pn „Budowa sieci wodociągowej magistralnej i rozdzielczej wraz z przyłączami oraz stacji uzdatniania wody w m. Janiszowice, Zasieki i Brożek Gmina Brody
   ( sieć wodociągowa Zasieki-Brożek)
- zaciągnięcia kredytu długoterminowego   
3. Zaopiniowano pozytywnie  sprzedaż cz. działki nr 268/2 w Brodach o pow. ok. 200m2

16.06.2014r.

1. Komisja zapoznała się z projektami uchwał w sprawie:
- rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Wójta Gminy Brody z wykonania budżetu za 2013r.
- absolutorium dla Wójta  Gminy Brody z tyt. wykonania budżetu za 2013r.
- zmian w budżecie na 2013r.
2. W zmianach do budżetu - Komisja prosi o uszczegółowienie ( rozpisanie)  kwoty  15 tys. zł
   oraz 5.283 zł. z § 4300.
 
                                                                       Przewodniczący Komisji
                                                                                 Lech Kossak
« powrót do poprzedniej strony