Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Tytuł nie wyświetlany dla informacji
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-12-23 09:49:27 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
22.12.2010r.
- Komisja pozytywnie zaopiniowała::
- zmiany w budżecie przedstawione przez Panią Skarbnik
- projekt uchwały w spr. zarządzenia wyborów rad sołeckich i sołtysów
- projekt uchwały w spr. zmian w statucie Gminy
- proponowany przez p. Sekretarz zapis w projekcie uchwały dot. zmiany w uchwale w spr. uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowym.
- W § 3 powinno być: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego .
- Komisja przychyliła się do prośby mieszkańców Marianki o utworzenie sołectwa ( jeżeli będzie taka możliwość prawna).
Przewodniczący Komisji Edward Bojko
12.01.2011r.
- Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał:
- w sprawie dopłat za wodę i ścieki
- utworzenia sołectwa Marianka
- Komisja wnioskuje o zabezpieczenie środków w budżecie na budowę sieci wodno-kanalizacyjnej w Nabłociu w ramach wydatków ze stacji uzdatniania wody w Zasiekach i sieci wodociągowej w Janiszowicach.
Kwotę 1mln 600zł rozbić na dwie inwestycje po 800 tys. zł.
W projekcie budżetu :
- w środkach planowanych na drogi
- na zakup znaków – zostawić 2.500 zł.
- zabrać 1 tys. z zakupu paliwa,
- z zakupu kruszywa zabrać 2 tys. zł.
- wiaty zostały zakupione w 2010r. więc można zabrać 8 tys.
- wykreślić z zakupu usług pozostałych środki na drogę ( do dawnego GS Brody)
3. Komisja proponuje zobowiązać Wójta i urzędników do rozwiązania problemu p. J. Binka oraz mieszkańców Zasiek związanych z planem zagospodarowania przestrzennego
4. Wypracować należy projekt uchwały w sprawie informowania wszystkich właścicieli działek o planowanych zmianach w planach zagospodarowania przestrzennego.
5. Komisja przychyliła się do sprzedaży budynku w Janiszowicach ( po p. Stasiak).
Przewodniczący Komisji Edward Bojko
28.01.2011r
Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia Komisji Budżetu i Rolnictwa odbytego w dniu 28.01.2011r.
- Komisja nie zajęła stanowiska w sprawie sprzedaży cz. działki w Zasiekach na drogę dojazdową dla p. Ryszarda Gawędy.
- Sprawę dot. budynku w Janiszowicach przełożono do rozpatrzenia na posiedzeniu komisji w lutym.
- Komisja była za przyznaniem dotacji na ogrzewanie świetlicy na zajęcia dla dzieci autystycznych.
- Ustalono zmiany w projekcie budżetu na 2011r. :
- zmniejszenia w budżecie na
- drogach o 11.500 zł. ( 2.500 z zakupu znaków, 1.000 zł. paliwo, 8.000 zł. z zakupu przystanków)
- z usług na drogi 17.500 zł. ( 6.000 zl z modernizacji drogi, 500 zł. ze znaków, 11.000 zł. z remontu drogi Jasienica – Jałowice).
- administracji 15.000 zł. – pobory z § 4010
- remontu drogi ul. Polnej wykreślić 40 tys. zł.
- OSP – 10.000 zł.
- przewozów szkolnych – 50.000 zł.
- ZGKiM – 72.625 zł. Ogółem zmniejszenia na kwotę 216.625 zł.
- zwiększenia w budżecie na kwotę 216.625 zł.
- na zadanie inwestycyjne w Mariance – uzupełnić do 130.000 zł.
- na zadanie inwestycyjne Janiszowice – Zasieki – 50.000 zł.
- kościół w Bieczu – 5.000 zł.
- pozostałe środki przeznaczyć na zwiększenie rezerwy.
- zmniejszenia w budżecie na
- Komisja nie zajęła stanowiska w sprawie kwoty 1.500 zł. na zakup szafek do gabinetu stomatologicznego w Brodach.
Przewodniczący Komisji Edward Bojko
24.02.2011r.
- Komisja proponuje rozebrać budynek w Janiszowicach systemem gospodarczym przez mieszkańców . Gmina załatwi pozwolenie na rozbiórkę , ustali koszt zatrudnienia kierownika nadzoru oraz koszty odłączenia energii.
- Wniosek sołtysa Zasiek dot. zmian w planie zagospodarowania przestrzennego Zasiek przełożono do rozpatrzenia na posiedzeniu w maju, celem kompleksowego załatwie- nia sprawy.
- Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek p. Ryszarda Gawędy zam. Zasieki w sprawie sprzedaży działki w drodze bezprzetargowej z przeznaczeniem na drogę dojazdową.
- Komisja wnioskuje o zabezpieczenie dachu na budynkach po Straży granicznej w Zasiekach.
- Komisja była przeciwna dopłatom do wody i ścieków.
Przewodniczący Komisji Edward Bojko
15.03.2011r.
- Pozytywnie zaopiniowano projekt uchwał w sprawie:
- przyjęcia „Regulaminu dofinansowania kosztów usuwania azbestu
- zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2011r.
- funduszu sołeckiego
- uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- powołania zespołu interdyscyplinarnego
- Gminnego programu przemocy w rodzinie
- zajęcia stanowiska dot. zachowania istniejącego bezpośredniego wyjazdu z Terminala Towarowych Odpraw Celnych w Olszynie
- uchylenia uchwały w spr. sprzedaży budynku w Janiszowicach.
- Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie dopłat do taryfowych grup odbiorców zbiorowego zaopatrzenia w wodę.
- W projekcie uchwały dot. ustalenia regulaminu określającego zasady korzystania z sal wiejskich na terenie Gminy Brody , rozdz. 2 § 2 pkt.5 powinien brzmieć: „z pomieszczeń sali wiejskiej można korzystać po wcześniejszym uzgodnieniu z sołtysem wsi”. Projekt powyższej uchwały ze zmianą został zaopiniowany pozytywnie.
14.04.2011r.
- Zapoznano się z Programem Gospodarki Odpadami - Łużyckiego Związku Gmin za 2009 -2010r.
- Komisja zaopiniowała pozytywnie przystąpienie do projektu realizowanego przez GOPS w Brodach pt „Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez Ośrodek Pomocy Społecznej”
- Zapoznano się z wnioskiem p. Zbigniewa Bejnarowicza w spr. ustanowienia p. E,. Bojko opiekunem lasu komunalnego.
- Pozytywnie zaopiniowano prośbę p. Zygmunta Kowalczuka i zaproponowano przekazanie 500 zł. na dofinansowanie wydania książki „ Tobie Błogosławiony Janie Pawle II Ojcze Św.”
- Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zmiany uchwały dot. uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2011r.
- udzielenia pomocy finansowej Gminie Jasień
- zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2011r.
- Komisja wnioskuje o zmianę w Statucie Gminy Brody - dot. przedstawiania nagrania sesji w formie pliku audio w BIP w ilości 2 kolejnych sesji. Po tym terminie treść nagrania będzie przegrywana na płytę i dostępna w Urzędzie Gminy.
23.05.2011r.
- Komisja wnioskuje do Wójta Gminy Brody o przedstawienie na posiedzenie Komisji Budżetu w czerwcu informacji o sposobie zagospodarowania kontenerów z Grodziszcza.
- Komisja wnioskuje o rozpatrzenie możliwości przygotowywania posiłków dla przedszkola w stołówce szkolnej.
27.06.2011r.
- Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zmiany do uchwały Nr X/93/03 Rady Gminy Brody z dn.10.11.2003r.w spr. zasad korzystania z terenu pomilitarnego ( Brożek)
- strategii rozwoju problemów społecznych na lata 2011 -2015
- w projekcie uchwały dot. ustanowienia diet dla sołtysów, komisja proponuje zmianę zapisu w § 1 ust. 2 dopisać „ nie dotyczy radnych i sołtysów w jednej osobie” oraz w § 4 „Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 września 2011r.”
- przyjęcia przez gminę dotacji
- określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu,
- wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze bezprzetargowej nieruchomości dz. nr 137/6 w Zasiekach
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody- dz. nr 187 w Zasiekach
- Zaopiniowano pozytywnie wniosek o sprzedaż w drodze bezprzetargowej cz.dz.12/1 w Brożku.
- Nie zajęto stanowiska w sprawie projektu uchwały dot. zasad udzielania i rozmiaru zniżek w realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli
- Komisja wnioskuje o pozostawienie wzrostu wynagrodzeń dla pracowników ZGKiM dla wszystkich pracowników w wysokości 3%.
19.09.2011r.
- Komisja pozytywnie zaopiniowała projekty uchwał w sprawie zmiany uchwały XXX/194/09 dot. ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę lub najem gruntów stanowiących własność Gminy Brody.
- Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w spr. przyjęcia darowizny – stacji transformatorowej.
- Komisja była przeciwna przenoszeniu Posterunku Policji do pomieszczeń Urzędu Gminy.
- Komisja zapoznała się z wykonaniem budżetu za I półrocze 2011r.
- Komisja była za pozostawieniem w przedstawionej na piśmie przez p. Skarbnik wersji projektu uchwały dot. zmian w budżecie.
13.10.2011r.
1. Komisja wnioskuje, aby radca prawny wydał opinię, czy wypłacona podwyżka dla
pracowników ZGKiM w 2010r. ( 5,5%) jest zgodna z uchwałą budżetową, która zakłada
podwyżkę w wysokości do 3%.
2. Komisja wnioskuje o wypłacenie 2,5% zaplanowanego wzrostu wynagrodzenia na
2011r. ze środków ZGKiM.
3. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek podatku od
nieruchomości .
4. Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie opłaty od posiadania psa .
21.11.2011r.
1. Komisja zapoznała się z zaleceniami pokontrolnymi w OPS przedstawionymi przez Kierownik OPS . Kontrola zastała przeprowadzona dnia 08.09.2011r. i zalecono:
- rozważyć możliwość utworzenia placówki opiekuńczo-wychowawczej
- utworzyć placówkę zapewniającą pomoc dla osób bezdomnych.
Komisja w chwili obecnej nie widzi takich możliwości ze względu na brak środków.
2. Zapoznano się :
- ze zmianami w budżecie na rok 2011.
- z prośbą Rady Sołeckiej w Brodach o rewitalizację Placu Zamkowego
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał: w sprawie:
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy na dzierżawę gruntu.
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu
- zbycia nieruchomości stanowiących mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu
Komisja akceptuje sprzedaż z uwzględnieniem rzetelnej wyceny drzewostanu oraz
budynków tam znajdujących się.
- wprowadzenia zmian do uchwały nr XXV/169/09 Rady Gminy Brody z dnia 30.01.2009r.
- uchwalenie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi
podmiotami wymienionymi w art.3 ustawy z dn.24.04.2003r. o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie w 2012r.
- zmian do uchwały nr II/3/10 Rady Gminy Brody z dn.14.12.2010r. o powołaniu stałych
komisji Rady Gminy, ustalenia zakresów ich działania i składów osobowych.
- zmiany uchwały nr IV/18/11 R.G. z 14.02.2011r.
- uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w m. Brody
- obniżenia średniej ceny skupu żyta stanowiącego podstawę wymiaru podatku rolnego
- ustalenia wzorów formularzy informacji oraz deklaracji na podatek od nieruchomości, leśny
i rolny.
- zmiana uchwały XI/71/11 dot. ustalenia stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od
podatku od nieruchomości