ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego Brody
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Rejestr zmian

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

lata 2014-2018: Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu:

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2015-01-13 13:20:58 przez Tomasz Paś

13.05.2015r.

1. Komisja proponuje na remont sali gimnastycznej przenieść środki z :
    -   dz.75075 ( biesiada)  kwotę 30 tys. zł. 
    -   wigilii – kwotę 5 tys. zł.
2. Komisja zapoznała się z projektem uchwały w sprawie zmian w budżecie 2015r.
3. Zapoznano się z wykonaniem budżetu za 2014r.
4. Uznano za  bezzasadną skargę na kierownika GOPS.
5. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących mienie komunalne Gminy Brody
6. Zaopiniowano pozytywnie przekazanie dotacji dla „Stowarzyszenia Młodzi Aktywni Jasienica” w kwocie 2.500 zł.
 
Przewodniczący Komisji
Marek Tracz

16.04.2015r.

1. Komisja zapoznała się z :
   -  informacją dot. stanu  rolnictwa w gminie Brody, pozyskiwaniem  środków oraz dopłat unijnych.
   -  sprawozdaniem z realizacji w 2014r. programu współpracy Gminy Brody z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
   -  informacją GOPS  Brody dot. oceny zasobów pomocy społecznej na rok 2014 dla gminy Brody
2.  Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
   -  wyrażenia woli kontynuacji członkostwa Gminy Brody w Stowarzyszeniu „Lokalna Grupa Działania – Grupa Łużycka” z siedzibą w Lubsku w okresie programowania 2014 -2020.
   -  zmiany uchwały nr I/3/14 Rady Gminy Brody z dnia 8.12.2014r. w spr. powołania Komisji  Rewizyjnej.
   -  zmian Statutu Gminy Brody,
   -  przedłużenia obowiązywania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków dla Gminy Brody.
   -  wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu.
3.  W uchwale  w sprawie ekwiwalentu pieniężnego dla członków straży pożarnej komisja proponuje stawki  12 zł za każdą godzinę udziału w działaniu ratowniczym  oraz 8 zł. za każdą godzinę udziału w szkoleniu pożarniczym.
4. Komisja zapoznała się z  projektem uchwały w sprawie  likwidacji samorządowego zakładu budżetowego pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Brodach.
5. Komisja nie zgadza się z pomysłem p. Miklaszewskiej  wydania 4 tys. zł. na zmianę  szaty graficznej naszej  strony internetowej. Komisja uważa to za zbyteczne.  
 
6.  Uwagi dotyczące wykonania budżetu za 2014r.:
-  niskie wykonanie w dz. 600 drogi gminne
-  w dz. 710 –  nie wykonano studium na kwotę 260 tys. zł.
 
 
Przewodniczący Komisji
 
Marek  Tracz

11.03.2015

1. Komisja wnioskuje, by telefon służbowy będący u Kierownika ZGKiM w czasie jego urlopu, został przekazany dla Zastępcy.
2. Komisja zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
    - przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Brody w 2015r.
    - zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne w drodze bezprzetargowej
    - uchylenia uchwały nr 194/09 w spr. ustalenia minimalnych  stawek czynszu za dzierżawę lub najem gruntów stanowiących własność Gminy Brody.
    - zmiany uchwały nr 215/09 w spr. określenia zasad nabywania, zbywania i obciążenia nieruchomości oraz ich wydzierżawiania, wynajmowania i użyczania.
3. Komisja zapoznała się z projektami uchwał w sprawie:
    - zmian w budżecie na 2015r.
    - określenia kryteriów drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego  do publicznego przedszkola i oddziałów przedszkolnych prowadzonych przez Gminę Brody, oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów.
    - określenia zasad korzystania ze świetlic wiejskich Gminy Brody.
 4. Komisja przychyla się do  wniosku Kierownika ZGKiM o zwolnienie zakładu z odprowadzenia do budżetu Gminy środków finansowych tzw. nadwyżki środków obrotowych.
Przewodniczący Komisji
      Marek  Tracz

19.01.2015r.

1. Komisja wnioskuje o  przygotowanie wyliczenia połączenia  Szkoły z Przedszkolem i utworzenia  jednostki Zespołu Szkolno – Przedszkolnego.
2. W projekcie budżetu na 2015r.:
    - w dz. 758 pkt. 2 wydatki majątkowe kwotę 180 tys. rozdzielić na:
  • 20 tys. na samochód OSP
  • 40 tys. na drogę ul. Wolności w Brodach
  • 50 tys. na studium
  • 20 tys. na program gospodarki niskoemisyjną
  • 20 tys. na dokumentację przedszkola w Bieczu
  • 30 tys. na gospodarkę ściekową
    - kwota 35 tys .
 Z dz. 600 transport i łączność, komisja proponuje :
  • zmniejszyć o 2.000 zł. w pkt. „zakup paliwa i części do paliw do kosiarek i pił”
  • zmniejszyć o 2.000 zł. w pkt  „zakup części do kos spalinowych „
  • wykreślić „ zakup progów zwalniających i oznakowania drogi gminnej w m. J. Dolne”
  • wykreślić „ wykonanie projektu organizacji ruchu w m. J. Dolne”
z  dz. 750 „Administracja publiczna”
   Promocja jednostek samorządu terytorialnego
  • wykreślić  koncert PROMNITZ TOUR
   Pozostałą działalność – „ Biesiada w Brodach”
  • zmniejszyć  o 10 tys. zł.
Przeznaczyć na:
- 22 tys. na samochód dla Policji,
- 8 tys.  na przepust na drodze do Jałowic,
- 5 tys. na oczyszczalnie przydomowe.
3. Komisja przychyla się do podwyżki dla pracowników Urzędu systemem kwotowym a nie procentowym.
4. Komisja proponuje zmniejszyć ilość posiedzeń dla Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych do 10 w 2015r.
5. Nie podjęto stanowiska dot. projektu uchwały w spr. zm. uchwały nr XXVI/201/13 R.G Brody w spr. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty.
6. Komisja wnioskuje  o dodanie pkt do programu sesji  dot. informacji  Wójta z wykonania wniosków komisji za miniony okres.
                                              Przewodniczący Komisji
                                                          Marek Tracz

9.01.2015r.

1. Komisja przychyla się do propozycji przekazania 22 tys. zł. na zakup samochodu dla Policji
2. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w sprawie zarządzenia wyborów sołtysów i rad sołeckich.
3. Zapoznano się z projektem uchwały w spr. uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2015r.
4. Komisja wnioskuje o  wyjaśnienie dostaw wody w Mariance i określenia kosztów  naprawy zaistniałej sytuacji.
5. W budżecie na 2015r.
w dz. 600 transport i łączność, komisja proponuje :
  • zmniejszyć o 2.000 zł. w pkt. „zakup paliwa i części do paliw do kosiarek i pił”
  • zmniejszyć o 2.000 zł. w pkt  „zakup części do kos spalinowych „
  • wykreślić „ zakup progów zwalniających i oznakowania drogi gminnej w m. J. Dolne”
  •  wykreślić „ wykonanie projektu organizacji ruchu w m. J. Dolne”
w dz. 750 „ Administracja publiczna”
   Promocja jednostek samorządu terytorialnego
  • wykreślić  koncert PROMNITZ TOUR
   Pozostałą działalność – „ Biesiada w Brodach”
  • zmniejszyć  o 10 tys. zł.
w dz. 758 Różne rozliczenia:
   Wydatki majątkowe
  • część środków przeznaczyć na dokumentację ul. Wolności.
  • pozostała część  na gospodarkę ściekową 
6.  Komisja wnioskuje o uporządkowanie sprawy dróg gminnych, w zakresie zimowego utrzymania dróg.
7. Komisja wnioskuje o:
-   zwiększenie częstotliwości aktualizacji zegarów oświetlenia drogowego czasowego
-   wygałęzienie linii energetycznych w Jałowicach i Jasienicy.
                                                                                             Przewodniczący Komisji
                                                                                                      Marek  Tracz

10.12.2014r.

1. Komisja przeanalizowała planowane dochody w budżecie  na 2015r.
2. Zapoznano się z projektem uchwały dot. stawek opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
3. Komisja jest za pozostawieniem bez zmian górnych stawek  opłat za usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych.
4. Komisja proponuje  wynagrodzenie Wójta  w wysokości:
    - wynagrodzenie zasadnicze - 4.200 zł.
    - dodatek funkcyjny              -    700 zł.
    -  dodatek specjalny              -  1.000 zł.
    -  wysługa lat                        -   20% zasadniczego
5.  Wybrano   p.Tadeusza  Żychlińskiego na wiceprzewodniczącego komisji Budżetu i Rolnictwa.
                                                                     Przewodniczący Komisji
                                                                                  Marek  Tracz

12.06.2015r.

1. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu,
- zmiany uchwały nr XXVI/197/13 w spr. uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Brody na lata 2013-2017 zmienioną uchwałą XXXV/283/14 z dn. 27.01.2014r. oraz uchwałą nr XLII/314/14 z dnia 13.11.2014r.
2. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
-  rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Wójta Gminy Brody z wykonania budżetu za 2014r.
-  absolutorium dla Wójta Gminy Brody z tytułu wykonania budżetu za 2014r.
-  zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2015r.
-  uchwalenia Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Brody na lata 2015-2017.
3. Zapoznano się z informacją dot. konserwacji urządzeń melioracyjnych w 2014r.
4. Komisja wnioskuje, by posiedzenia komisji odbywały się w sali USC tut. Urzędu.
5. Komisja wnioskuje o uporządkowanie prawne wraz z dokumentacją  sprawy zainstalowanych urządzeń fotowoltaicznych na budynku szkoły w Brodach. Jeżeli nie ma takiej możliwości to należy to zdemontować.
Przewodniczący Komisji
Marek  Tracz
« powrót do poprzedniej strony