Rejestr zmian
Szczegóły informacji
Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu:
20.12.2010r
-
Komisja pozytywnie zaopiniowała:
- zmiany w budżecie przedstawione przez Panią Skarbnik
- projekt uchwały w spr. zarządzenia wyborów rad sołeckich i sołtysów
- projekt uchwały w spr. zmian w statucie Gminy
- Komisja wybrała na wiceprzewodniczącego komisji p. Zbigniewa Bednarskiego.
13.01.2011r.
- Komisja zaopiniowała pozytywnie sprzedaż budynku w Janiszowicach ( po p. Stasiak).
- W planie budżetu na 2011r. zaopiniowano pozytywnie plan WYDATKÓW.
-
Rozbić ogólna kwotę 186.500 zł. na
- 150 tys. na sieć Brody – Datyń,
- 36.500 zł. na projekt budowlany dla Marianki.
- Zaopiniowano bez uwag budżet komisji RPA
- Wyrażono zgodę na sprzedaż dla p. Gawędy w drodze bezprzetargowej część działki z przeznaczeniem na drogę dojazdową do posesji.
- Komisja podtrzymała stanowisko Wójta w sprawie p. J. Binka.
- Projekt budżetu OPS zaopiniowano bez uwag.
- Należy wystosować wniosek do p. Iżyka o umieszczenie na terenie naszej gminy pojemników na selektywne odpady.
- Wyrażono zgodę na zaplanowanie w budżecie 10 tys. na ochronę zabytków .
- Zapoznano się z pismem Straży Granicznej w sprawie dofinansowania.
- Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt budżetu w zakresie OPS. Komisji RPA, Bibliotek, Zespołu Szkół.
16.02.2011r.
-
Komisja zapoznała się z informacją dot.
- działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych za 2010r.
- planów pracy na 2011r. klubów sportowych LZS Brody i Koła,
- działalności Ośrodka Pomocy Społecznej.
- Komisja proponuje stworzyć fundusz dla dzieci uzdolnionych.
- Komisja wnioskuje o zmianę nazwy świetlic socjoterapeutycznych w świetlice opiekuńczo wychowawcze.
- Komisja uważa, że należy rozpocząć działania zmierzające do utworzenia świetlicy w Kole.
- Zaopiniowano pozytywnie Gminny Program Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na 2011r.
- Wnioskowano, by w przyszłym roku (przy sprzyjających warunkach atmosferycznych) ORLIK był czynny również w okresie zimowym
- Komisja wnioskuje o zmianę czasu pracy bibliotek i świetlic ( od godz. 12 do godz. 20).
- Komisja prosi o informację dot. podziału czynności pracowników ZGKiM.
17.03.2011r.
- Zapoznano się z funkcjonowaniem opieki zdrowotnej na terenie naszej Gminy.
- Komisja wnioskuje o wymalowanie wnętrza ośrodka zdrowia w Brodach, przy pomocy materiałów zakupionych przez panią K. Lichnowską.
- Należy rozwiązać sprawę windy w ośrodku zdrowia.
-
Komisja zapoznała się z :
- informacją o stanie bezrobocia w gminie. przedstawioną przez lidera pracy p. Anitę Piszczek
- programem pracy bibliotek na 2011r. .
- Komisja proponuje zmianę godzin pracy bibliotek w soboty w godz. od 9 - 1700
-
Pozytywnie zaopiniowano projekt uchwał w sprawie:
- przyjęcia „Regulaminu dofinansowania kosztów usuwania azbestu
- zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2011r.
- funduszu sołeckiego
- uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- Gminnego programu przemocy w rodzinie
- zajęcia stanowiska dot. zachowania istniejącego bezpośredniego wyjazdu z Terminala Towarowych Odpraw Celnych w Olszynie
- uchylenia uchwały w spr. sprzedaży budynku w Janiszowicach.
- dopłat do taryfowych grup odbiorców zbiorowego zaopatrzenia w wodę.
- W projekcie uchwały dot. ustalenia regulaminu określającego zasady korzystania z sal wiejskich na terenie Gminy Brody , rozdz. 2 § 2 pkt.5 powinien brzmieć: „z pomieszczeń sali wiejskiej można korzystać po wcześniejszym uzgodnieniu z sołtysem wsi”. Projekt powyższej uchwały z powyższa zmianą został zaopiniowany pozytywnie.
13.04.2011r.
- Zapoznano się z Programem Gospodarki Odpadami - Łużyckiego Związku Gmin za 2009 -2010r.
- Zapoznano się z prośbą p.Zygmunta Kowalczuka w sprawie dofinansowania do wydania książki.
-
Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- konsultacji z mieszkańcami w sprawie utworzenia sołectwa Marianka,
- zmian w budżecie,
- pomocy finansowej dla Gminy Jasień (OSP)
- zmian w uchwale Gminnego Programu Profilaktyki Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
- Zapoznano się z pismem Stowarzyszenia Inicjatywa w Kole z prośbą o środki na realizację projektu.
16.05.2011r.
- Komisja wnioskuje o zaplanowanie w budżecie na 2012r. kwoty 60 tys. zł. na wykonanie projektu na świetlicę w Brodach.
- Zapoznano się z informacją dot. promocji Gminy.
- Zapoznano się z informacją przedstawioną przez Przewodniczącą Komisji Profilaktyki, Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Kierownik Biblioteki dot. organizacji wypoczynku dzieci i młodzieży w okresie wakacji.
- Komisja wnioskuje o zwiększenie przepływu informacji dot. wypoczynku, poprzez umieszczanie ogłoszeń na wsiach.
- Zapoznano się z wnioskiem p. Z. Bejnarowicza dot. zmiany w planie Zasiek ( zmiana przeznaczenia dawnej szkoły) Wstrzymano się z decyzją do czasu przeprowadzenia rozmów z mieszkańcami Zasiek. Pozostałe wnioski dot. zmiany planu Zasiek mogą być zrealizowane pod warunkiem pokrycia wszelkich kosztów przez zainteresowanych.
- Zapoznano się z opinią RIO dot. wykonania budżetu za 2010r.
- Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały dot. zwiększenia udziałów w Zakładzie Zagospodarowania odpadów sp. z o.o. w Żarach.
16.06.2011r.
- Zaopiniowano pozytywnie „Projekt organizacyjny Zespołu Szkół w Brodach”
-
Zapoznano się z projektem organizacyjnym przedszkola
- ustalono pozostawić czas pracy przedszkola wg dotychczasowych godzin tj od. 730 -1500, ze względu na małą liczbę (3) dzieci zgłoszonych do przebywania na 9 godz.
- zaopiniowano pozytywnie zatrudnienie do przedszkola księgowej - od stycznia 2012r.
- zaopiniowano pozytywnie zatrudnienie pomocy nauczyciela, który będzie skierowany z Urzędu Pracy na staż z możliwością zatrudnienia na czas określony. W związku z tym należy zabezpieczyć środki na 3-4 miesiące.
- Wspólne połączenie stołówek w Przedszkolu i Zespole Szkół - sprawę odłożono na później Dowóz posiłków do przedszkola w formie cateringu ze względu na koszty jest nierealny.
- Komisja wnioskuje do Stowarzyszenia na Rzecz Rozwoju Gminy Brody, by odnowiła tablicę informacyjną stojącą koło kiosku .
-
Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu,
- wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze bezprzetargowej nieruchomości – dz. nr 137/6 w Zasiekach
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody- dz. nr 187 w Zasiekach
- zmiany do uchwały Nr X/93/03 Rady Gminy Brody z dn.10.11.2003r.w spr. zasad korzystania z terenu pomilitarnego ( Brożek)
- wniosek o sprzedaż w drodze bezprzetargowej cz.dz.12/1 w Brożku - określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,
- zwiększenia udziałów w Zakładzie Zagospodarowania Odpadów w Żarach
- rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Wójta z wykonania budżetu za 2010r.
- absolutorium dla Wójta Gminy Brody z tyt. wykonania budżetu za 2010r.
- zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2011r.
- przyjęcia przez gminę dotacji.
- Komisja wnioskuje o zabezpieczenie w budżecie na 2012r. środków na zmianę planu zagospodarowania przestrzennego Zasiek dot. świetlicy ( byłej szkoły).
13.09.2011r.
- Zapoznano się z informacją przedstawioną przez Przewodniczącą Komisji Profilaktyki, Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Kierownik Biblioteki dot. podsumowania wypoczynku dzieci i młodzieży w okresie wakacji.
- Zapoznano się z prośbą o dofinansowanie grupy młodzieży na salę gimnastyczną. Komisją odrzuciła wniosek z powodu braku finansów.
- Zaopiniowano pozytywnie wykonanie budżetu Gminy Brody za I półrocze 2011r.
- Zapoznano się ze zmianami w budżecie.
- Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na przyjęcie darowizny nieruchomości w Zasiekach – stacja transformatorowa.
-
Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie
- zmiany do Uchwały Nr XXX/194/09 Rady Gminy ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę lub najem gruntu stanowiących własność Gminy Brody -
- zmiany uchwały Rady Gminy Nr IX/57/11 z dnia 22 lipca 2011 w spr. zmiany w statucie sołectwa Marianka.
- .Zapoznano się z ograniczeniem kosztów funkcjonowania Posterunku Policji , Nie wyrażono zgody na przeniesienie Posterunku Policji do Urzędu Gminy.
17.10.2011r.
1. Zapoznano się z informacją dot. działalności:
16.11.2011r.
1. Na posiedzenie komisji przybyła grupa osób ze stowarzyszenia „Zmieńmy razem gminę Brody”. Celem tej wizyty było przedstawienie wniosku o współpracę i rozmowy z inwestorem, który chciałby zaistnieć na terenie naszej gminy. Chodzi o współudziałowców w inwestycji kopalnianej, którzy byliby gotowi pomóc nam w realizacji naszych planów(mieli głównie na myśli naszą gminną świetlicę).
11.01.2012r.
-
Po przeanalizowaniu budżetu oraz wniosków komisji Budżetu Komisja Oświaty proponuje:
-
pozostawić wg projektu Wójta
- kwotę 20 tys. zł. na utrzymanie zieleni przy Urzędzie z zaleceniem, że zostanie wykonania nawodnienia •
- pozostawić 20 tys. na prace konserwatorskie w rozdz.92129
- nie zmniejszać budżetu w bibliotece o kwotę 1.500 zł.
- dotację przedmiotową dla ZGKiM zmniejszyć o kwotę 18.720 zł. w związku z zatrudnieniem pracownika do parku przez Urząd Gminy. Pozostałe wnioski komisji budżetu członkowie komisji oświaty zaakceptowali.
-
pozostawić wg projektu Wójta
-
Komisja zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał w spr.
- diet dla radnych ( 100 zł.)
- diet dla sołtysów ( 100 zł. miesięcznie).
- Zapoznano się z propozycjami ferii zimowych przedstawionych przez Przewodniczącą Komisji RPA oraz świetlice w Brodach i Bieczu.
17.02.2012r.
1. Komisja zapoznała się z działalnością Klubów Sportowych Nysa Brody i Motor Koło.
Komisja wnioskuje, by płyty boisk sportowych koszone były przez ZGKiM.
2. Zapoznano się z programem projektu uchwały w spr. opieki nad zwierzętami bezdomnymi na terenie Gminy.
3. Komisja zaopiniowała negatywnie przyjęcie dz..78/2 w Datyniu ( droga) od Agencji Nieruchomości Rolnej.
4. Komisja opiniuje pozytywnie sprzedaż działki położonej w Brożku ( las komunalny obręb J.Wysokie).
5. Zapoznano się z informacją o działalności ORLIKA.
6. Komisja zapoznała się ze skargą p. E. Urbańskiej na Kierownika ZGKiM,,
14.03.2012r.
- ze sprawozdaniem z działalności Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodach
za 2011r.
- sprawozdaniem z działalności Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych za 2011r.
- informacją na temat funkcjonowania Gminnej Biblioteki Publicznej w Brodach i Filii w
Bieczu
- sprawozdaniem z działań na rzecz dzieci i młodzieży podczas ferii zimowych 2012 w
gminie Brody.
- z projektem podziału Gminy na okręgi i obwody
2. Komisja prosi o wyjaśnienie jakie są zasady wynajmowania autobusu szkolnego
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie
ścieków dla Gminy Brody.
- wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie Gminy na 2013r. środków
stanowiących fundusz sołecki
- przyjęcia Gminnego Systemu Profilaktyki i Opieki nad Dzieckiem i Rodziną.
- uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów
Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2012r.
- przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi
- rozpatrzenie skargi na kierownika ZGKiM
- zmiany uchwały dot. wprowadzenia form ochrony przyrody
4. Komisja zaopiniowała negatywnie prośbę Społecznej Inicjatywy w Kole dotyczącą
przydzielenia środków na remont drogi.
11.04.2012r.
1. Komisja zapoznała się z informacją o stanie opieki zdrowotnej w Brodach
przedstawionej przez lek.p. Krystynę Ichnowską .
2. Zapoznano się z prośbą młodzieży o wyznaczenie im miejsca w Brodach na
ognisko.
Komisja proponuje teren na działce gminnej przy ORLIKU obok szatni sportowców,
Wnioskowano o przekazanie im potrzebnej ilości kostki brukowej oraz deski na ławki.
3. Zapoznano się z projektem uchwały w spr.
- udzielenia pomocy finansowej Gminie Lubsko
- zmiany uchwały nr XLIII/300/10 z 29.10.2010r. w spr. utworzenia wydzielonego
rachunku dochodów własnych,
- zmiany uchwały budżetowej
- zmiany w Wieloletnim Planie Finansowym.
17.05.2012r.
- informacją z działalności Gminnego Centrum Kształcenia na odległość.
- informacją dot. bezrobocia w gminie.
- działaniami dot. promocji gminy.
2. Analizowano wniosek pracowników ZGKiM w spr. podwyżki.
Komisja stwierdziła, że w budżecie na 2012r. nie ma zaplanowanych środki na ten
cel.
3. Ustalono podwyżkę dla Wójta w wysokości 1,5% brutto ogółem.
4. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
- uchylenia uchwały w spr. przyjęcia Gminnego Systemu Profilaktyki i Opieki nad
Dzieckiem i Rodziną.
- zmiany uchwały w spr. uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania
Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2012r.
- uchwałą w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodaro-
wania przestrzennego dla terenów w środkowej części miejscowości Zasieki oraz
terenów na granicy miejscowości Zasieki i miejscowości Brożek,
- uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i
kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Brody w obrębie Jeziory Wysokie,
- uchwała w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowa-
nia przestrzennego w obrębie Jeziory Wysokie, gmina Brody.
- udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Żarskiemu
- zmian w uchwale budżetowej gminy Brody na 2012r.
- zmiany w Wieloletnim Planie Finansowym
14.06.2012r.
2. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwał w sprawie:
- likwidacji linii kolejowej nr 275 Wrocław- Gubinek
- zmiany Statutu Łużyckiego Związku Gmin
- zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji w spółkach prawa
handlowego przez Wójta Gminy Brody
3. Komisja zapoznała się z pismem Urzędu Marszałkowskiego dot. umieszczenia udokumentowanych złóż kopalin w studiach uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin oraz miejscowych planach zagospodarowania przestrzennego gmin. Należy przedstawić na sesji projekt uchwały w tej sprawie.
4. Zapoznano się z: projektami uchwał w sprawie:
- zmiany uchwały nr IV/28/03 w spr. wprowadzenia form ochrony przyrody,
- zarządzenia wyborów sołtysa w m. Suchodół i Grodziszcze
- wygaśnięcia mandatu radnego Edwarda Bojko
- wygaśnięcia mandatu radnej Agnieszki Mataczyny
- absolutorium dla Wójta Gminy Brody z tyt. Wykonania budżetu za 2011r.
5. Zapoznano się ze zmianami w budżecie.
6. Komisja proponuje, by każda komisja wybrała Zastępcę Przewodniczącego komisji.
Komisja Oświaty wybrała p. Zbigniewa Bednarskiego na Zastępcę Przewodni-
czacego Komisji.
17.09.2012r.
- informacją dotyczącą podsumowania akcji „Wakacje 2012”
- propozycją Nadleśnictwa Gubin dot. współfinansowania utrzymania drogi leśnej
Suchodół – Mielno.
- pismem p. Zielińskiego w spr .propozycji sfinansowania zmiany studium Gminy
Brody w zakresie naniesienia udokumentowanych złóż kopalin
- problemem sfinansowania budowy drogi dojazdowej i parkingu przy Zespole Szkół
w Brodach.
- wykonaniem budżetu za I półrocze 2012r.
- pismem Ministerstwa Finansów dot. zwrotu subwencji wyrównawczej
- zmianami w budżecie
Przewodnicząca Komisji
Jadwiga Falkiewicz
15.10.2012r.
wynikające z posiedzenia Komisji Oświaty, Kultury, Zdrowia i Spraw Socjalnych
odbytego w dniu 15.10.2012r.
1. Zapoznano się z :
-: kalendarium prac związanych z budową drogi dojazdowej wraz z parkingiem do Zespołu Szkół w Brodach.
- informacją zespół szkół w Brodach na temat funkcjonowania Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Brodach w r. 2011/2012.
- informacją z realizacji zadań przedszkola w roku 2011/ 2012
- informacją z działalności Gminnej Biblioteki Publicznej w Brodach i Filii Biecz oraz
świetlic dla dzieci za okres styczeń – październik 2012r.
- informacją dot. pozyskiwania środków unijnych i promocji w 2012r.
- projektami uchwał w sprawie:
{C}· {C}określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu na terenie Gminy Brody.
{C}· {C}podziału gminy na stałe okręgi wyborcze oraz ustalenia ich granic, numerów i liczby radnych wybieranych w każdym okręgu
{C}· {C}podziału gminy na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych.
{C}· {C}wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu.
{C}· {C}określenia warunków i zasad korzystania przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Brody, zlokalizowanych na liniach komunikacyjnych na obszarze Gminy Brody.
· stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Brody.
2. Komisja wnioskuje, by ponownie poddać pod obrady sesji projekt uchwały w sprawie „zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu”.
3. Komisja wnioskuje o przekształcenie lokalu pani Urbańskiej zam. Brody na mieszkanie komunalne i sprzedanie jej.
4. Komisja wnioskuje o określenie zasad korzystania z autobusu szkolnego.
Przewodnicząca Komisji
Jadwiga Falkiewicz
16.11.2012r
celów wymiaru podatku rolnego do kwoty 65 zł/q.
2. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
- zmian w budżecie
- zmiany uchwały nr IV/18/11 Rady Gminy Brody z dn. 14.02.2011r.
- wygaśnięcia mandatu radnego
- wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego z Gminą Żary o
miejskim w zakresie zapewnienia opieki bezdomnym psom wyłapanym na terenie Gminy
Brody.
- utworzenia Zespołu Przyrodniczo – Krajobrazowego „Wąwozy”.
- ustanowienia użytków ekologicznych na terenie gminy Brody.
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu.
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy na dzierżawę gruntu ( kiosk RUCH)
3. Opracowano plan pracy komisji na 2013r.
18.02.2013
wynikające z posiedzenia Komisji Oświaty
w dniu 18.02.2013r.
- stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Brody,
- przejęcia od Powiatu zadania zarządzania przystankami komunikacyjnymi zlokalizowanymi w ciągu dróg powiatowych w granicach administracyjnych gminy Brody,
- przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Brody w 2013r.
2. Zapoznano się z propozycją Wójta dot. zmiany w projekcie uchwały w spr. wyboru metody opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty.
3. Zapoznano się z informacją dot.
- sprawozdania z działalności Gminnej Komisji Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w Brodach w 2012r.
- działań na rzecz dzieci i młodzieży podczas ferii zimowych 2013r. w gminie Brody.
Przewodnicząca Komisji
Jadwiga Falkiewicz
13.03.2013
wynikające z posiedzenia Komisji Oświaty
w dniu 13.03.2013r.
Powołany przez Wójta zespół merytoryczny, na podstawie powyższych danych opracuje propozycje, które zostaną przekazane dla komisji.
2. Komisja wnioskuje o rozpoczęcie procedury wykonania dokumentacji do projektu „Radosna szkoła”.
3. Zapoznano się ze sprawozdaniem z działalności za 2012r.:
- Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodach
- Klubu Sportowego LZS Motor Koło
- Klubu Sportowego LZS Nysa Brody
- ORLIKA
4. Komisja wnioskuje o zakup ciągnika, oraz nowej beczki do wywozu nieczystości płynnych .
5. Komisja opiniuje pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- określenia terminów i sposobu ustalania zaliczkowych wpłat nadwyżki środków obrotowych dokonywanych przez samorządowe zakłady budżetowe do budżetu Gminy Brody oraz sposób i terminy rocznych rozliczeń i dokonywania wpłat do budżetu,
- zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2013r.
- przyjęcia przez gminę dotacji
- zmiany w Wieloletniej Prognozie Finansowej na lata 2013 – 2020,
- uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Brody na lata 2013 – 2017.
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy na dzierżawę gruntu
6. Komisja opiniuje negatywnie wyodrębnienie środków na fundusz sołecki na 2014r.
Powyższe środki pozostawić w budżecie z przeznaczeniem na kompleksowe remonty świetlic wg. ustalonej kolejności w miarę posiadanych środków.
7. W projekcie uchwały w spr. określenia wysokości stawki opłaty od posiadania psa na 2013r. w § 1 ust. 1 ustalono kwotę 25 zł. rocznie od jednego psa.
8. Zaopiniowano pozytywnie propozycję kierownika ZGKiM o przedłużenie obowiązujących cen i opłat abonamentowych wody i ścieków na dotychczasowym poziomie na okres od 1.05.2013r. do 30.04.2014r.
9. Komisja zapoznała się ze sprawami, które przedstawiła p. Sekretarz :
- zmiana w uchwale dot. wyboru przewodniczącego komisji Mienia Komunalnego,
wykreślenie p. Bednarskiego i wpisanie nowego radnego
- zmiany w uchwale dot. regulaminu utrzymania czystości
- zmiany we wzorze E - deklaracji na śmieci.
- uchylenie uchwały w sprawie powołania komisji doraźnej ds. współpracy z PGE.
Przewodnicząca Komisji
Jadwiga Falkiewicz