Rejestr zmian
Pobierz dane XMLDrukuj informacjęSzczegóły informacji
Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu:
Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2010-12-23 09:49:27 przez Użytkownik wprowadzający dane archiwalne
22.12.2010r.
- Komisja pozytywnie zaopiniowała::
- zmiany w budżecie przedstawione przez Panią Skarbnik
- projekt uchwały w spr. zarządzenia wyborów rad sołeckich i sołtysów
- projekt uchwały w spr. zmian w statucie Gminy
- proponowany przez p. Sekretarz zapis w projekcie uchwały dot. zmiany w uchwale w spr. uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowym.
- W § 3 powinno być: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jej ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Lubuskiego .
- Komisja przychyliła się do prośby mieszkańców Marianki o utworzenie sołectwa ( jeżeli będzie taka możliwość prawna).
Przewodniczący Komisji Edward Bojko
12.01.2011r.
- Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał:
- w sprawie dopłat za wodę i ścieki
- utworzenia sołectwa Marianka
- Komisja wnioskuje o zabezpieczenie środków w budżecie na budowę sieci wodno-kanalizacyjnej w Nabłociu w ramach wydatków ze stacji uzdatniania wody w Zasiekach i sieci wodociągowej w Janiszowicach.
Kwotę 1mln 600zł rozbić na dwie inwestycje po 800 tys. zł.
W projekcie budżetu :
- w środkach planowanych na drogi
- na zakup znaków – zostawić 2.500 zł.
- zabrać 1 tys. z zakupu paliwa,
- z zakupu kruszywa zabrać 2 tys. zł.
- wiaty zostały zakupione w 2010r. więc można zabrać 8 tys.
- wykreślić z zakupu usług pozostałych środki na drogę ( do dawnego GS Brody)
3. Komisja proponuje zobowiązać Wójta i urzędników do rozwiązania problemu p. J. Binka oraz mieszkańców Zasiek związanych z planem zagospodarowania przestrzennego
4. Wypracować należy projekt uchwały w sprawie informowania wszystkich właścicieli działek o planowanych zmianach w planach zagospodarowania przestrzennego.
5. Komisja przychyliła się do sprzedaży budynku w Janiszowicach ( po p. Stasiak).
Przewodniczący Komisji Edward Bojko
28.01.2011r
Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia Komisji Budżetu i Rolnictwa odbytego w dniu 28.01.2011r.
- Komisja nie zajęła stanowiska w sprawie sprzedaży cz. działki w Zasiekach na drogę dojazdową dla p. Ryszarda Gawędy.
- Sprawę dot. budynku w Janiszowicach przełożono do rozpatrzenia na posiedzeniu komisji w lutym.
- Komisja była za przyznaniem dotacji na ogrzewanie świetlicy na zajęcia dla dzieci autystycznych.
- Ustalono zmiany w projekcie budżetu na 2011r. :
- zmniejszenia w budżecie na
- drogach o 11.500 zł. ( 2.500 z zakupu znaków, 1.000 zł. paliwo, 8.000 zł. z zakupu przystanków)
- z usług na drogi 17.500 zł. ( 6.000 zl z modernizacji drogi, 500 zł. ze znaków, 11.000 zł. z remontu drogi Jasienica – Jałowice).
- administracji 15.000 zł. – pobory z § 4010
- remontu drogi ul. Polnej wykreślić 40 tys. zł.
- OSP – 10.000 zł.
- przewozów szkolnych – 50.000 zł.
- ZGKiM – 72.625 zł. Ogółem zmniejszenia na kwotę 216.625 zł.
- zwiększenia w budżecie na kwotę 216.625 zł.
- na zadanie inwestycyjne w Mariance – uzupełnić do 130.000 zł.
- na zadanie inwestycyjne Janiszowice – Zasieki – 50.000 zł.
- kościół w Bieczu – 5.000 zł.
- pozostałe środki przeznaczyć na zwiększenie rezerwy.
- zmniejszenia w budżecie na
- Komisja nie zajęła stanowiska w sprawie kwoty 1.500 zł. na zakup szafek do gabinetu stomatologicznego w Brodach.
Przewodniczący Komisji Edward Bojko
24.02.2011r.
- Komisja proponuje rozebrać budynek w Janiszowicach systemem gospodarczym przez mieszkańców . Gmina załatwi pozwolenie na rozbiórkę , ustali koszt zatrudnienia kierownika nadzoru oraz koszty odłączenia energii.
- Wniosek sołtysa Zasiek dot. zmian w planie zagospodarowania przestrzennego Zasiek przełożono do rozpatrzenia na posiedzeniu w maju, celem kompleksowego załatwie- nia sprawy.
- Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek p. Ryszarda Gawędy zam. Zasieki w sprawie sprzedaży działki w drodze bezprzetargowej z przeznaczeniem na drogę dojazdową.
- Komisja wnioskuje o zabezpieczenie dachu na budynkach po Straży granicznej w Zasiekach.
- Komisja była przeciwna dopłatom do wody i ścieków.
Przewodniczący Komisji Edward Bojko
15.03.2011r.
- Pozytywnie zaopiniowano projekt uchwał w sprawie:
- przyjęcia „Regulaminu dofinansowania kosztów usuwania azbestu
- zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2011r.
- funduszu sołeckiego
- uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
- powołania zespołu interdyscyplinarnego
- Gminnego programu przemocy w rodzinie
- zajęcia stanowiska dot. zachowania istniejącego bezpośredniego wyjazdu z Terminala Towarowych Odpraw Celnych w Olszynie
- uchylenia uchwały w spr. sprzedaży budynku w Janiszowicach.
- Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie dopłat do taryfowych grup odbiorców zbiorowego zaopatrzenia w wodę.
- W projekcie uchwały dot. ustalenia regulaminu określającego zasady korzystania z sal wiejskich na terenie Gminy Brody , rozdz. 2 § 2 pkt.5 powinien brzmieć: „z pomieszczeń sali wiejskiej można korzystać po wcześniejszym uzgodnieniu z sołtysem wsi”. Projekt powyższej uchwały ze zmianą został zaopiniowany pozytywnie.
14.04.2011r.
- Zapoznano się z Programem Gospodarki Odpadami - Łużyckiego Związku Gmin za 2009 -2010r.
- Komisja zaopiniowała pozytywnie przystąpienie do projektu realizowanego przez GOPS w Brodach pt „Rozwój i upowszechnianie aktywnej integracji przez Ośrodek Pomocy Społecznej”
- Zapoznano się z wnioskiem p. Zbigniewa Bejnarowicza w spr. ustanowienia p. E,. Bojko opiekunem lasu komunalnego.
- Pozytywnie zaopiniowano prośbę p. Zygmunta Kowalczuka i zaproponowano przekazanie 500 zł. na dofinansowanie wydania książki „ Tobie Błogosławiony Janie Pawle II Ojcze Św.”
- Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zmiany uchwały dot. uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2011r.
- udzielenia pomocy finansowej Gminie Jasień
- zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2011r.
- Komisja wnioskuje o zmianę w Statucie Gminy Brody - dot. przedstawiania nagrania sesji w formie pliku audio w BIP w ilości 2 kolejnych sesji. Po tym terminie treść nagrania będzie przegrywana na płytę i dostępna w Urzędzie Gminy.
23.05.2011r.
- Komisja wnioskuje do Wójta Gminy Brody o przedstawienie na posiedzenie Komisji Budżetu w czerwcu informacji o sposobie zagospodarowania kontenerów z Grodziszcza.
- Komisja wnioskuje o rozpatrzenie możliwości przygotowywania posiłków dla przedszkola w stołówce szkolnej.
27.06.2011r.
- Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zmiany do uchwały Nr X/93/03 Rady Gminy Brody z dn.10.11.2003r.w spr. zasad korzystania z terenu pomilitarnego ( Brożek)
- strategii rozwoju problemów społecznych na lata 2011 -2015
- w projekcie uchwały dot. ustanowienia diet dla sołtysów, komisja proponuje zmianę zapisu w § 1 ust. 2 dopisać „ nie dotyczy radnych i sołtysów w jednej osobie” oraz w § 4 „Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 września 2011r.”
- przyjęcia przez gminę dotacji
- określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków,
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu,
- wyrażenia zgody na sprzedaż w drodze bezprzetargowej nieruchomości dz. nr 137/6 w Zasiekach
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody- dz. nr 187 w Zasiekach
- Zaopiniowano pozytywnie wniosek o sprzedaż w drodze bezprzetargowej cz.dz.12/1 w Brożku.
- Nie zajęto stanowiska w sprawie projektu uchwały dot. zasad udzielania i rozmiaru zniżek w realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli
- Komisja wnioskuje o pozostawienie wzrostu wynagrodzeń dla pracowników ZGKiM dla wszystkich pracowników w wysokości 3%.
19.09.2011r.
- Komisja pozytywnie zaopiniowała projekty uchwał w sprawie zmiany uchwały XXX/194/09 dot. ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę lub najem gruntów stanowiących własność Gminy Brody.
- Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w spr. przyjęcia darowizny – stacji transformatorowej.
- Komisja była przeciwna przenoszeniu Posterunku Policji do pomieszczeń Urzędu Gminy.
- Komisja zapoznała się z wykonaniem budżetu za I półrocze 2011r.
- Komisja była za pozostawieniem w przedstawionej na piśmie przez p. Skarbnik wersji projektu uchwały dot. zmian w budżecie.
13.10.2011r.
1. Komisja wnioskuje, aby radca prawny wydał opinię, czy wypłacona podwyżka dla
pracowników ZGKiM w 2010r. ( 5,5%) jest zgodna z uchwałą budżetową, która zakłada
podwyżkę w wysokości do 3%.
2. Komisja wnioskuje o wypłacenie 2,5% zaplanowanego wzrostu wynagrodzenia na
2011r. ze środków ZGKiM.
3. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w sprawie ustalenia stawek podatku od
nieruchomości .
4. Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie opłaty od posiadania psa .
21.11.2011r.
1. Komisja zapoznała się z zaleceniami pokontrolnymi w OPS przedstawionymi przez Kierownik OPS . Kontrola zastała przeprowadzona dnia 08.09.2011r. i zalecono:
- rozważyć możliwość utworzenia placówki opiekuńczo-wychowawczej
- utworzyć placówkę zapewniającą pomoc dla osób bezdomnych.
Komisja w chwili obecnej nie widzi takich możliwości ze względu na brak środków.
2. Zapoznano się :
- ze zmianami w budżecie na rok 2011.
- z prośbą Rady Sołeckiej w Brodach o rewitalizację Placu Zamkowego
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał: w sprawie:
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy na dzierżawę gruntu.
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu
- zbycia nieruchomości stanowiących mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu
Komisja akceptuje sprzedaż z uwzględnieniem rzetelnej wyceny drzewostanu oraz
budynków tam znajdujących się.
- wprowadzenia zmian do uchwały nr XXV/169/09 Rady Gminy Brody z dnia 30.01.2009r.
- uchwalenie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi
podmiotami wymienionymi w art.3 ustawy z dn.24.04.2003r. o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie w 2012r.
- zmian do uchwały nr II/3/10 Rady Gminy Brody z dn.14.12.2010r. o powołaniu stałych
komisji Rady Gminy, ustalenia zakresów ich działania i składów osobowych.
- zmiany uchwały nr IV/18/11 R.G. z 14.02.2011r.
- uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w m. Brody
- obniżenia średniej ceny skupu żyta stanowiącego podstawę wymiaru podatku rolnego
- ustalenia wzorów formularzy informacji oraz deklaracji na podatek od nieruchomości, leśny
i rolny.
- zmiana uchwały XI/71/11 dot. ustalenia stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od
podatku od nieruchomości
budżetu na 2012
- Komisja proponuje :
- dochody z tyt. sprzedaży działek zwiększyć o 300 tys. zł.
- w ZGKiM zwiększyć przychody z tyt. sprzedaży drewna w lesie o 63.600 zł. oraz 5.000 zł
z parku - razem o 68.600 zł.
Szacuje się, że po stronie kosztów wartość z tego tyt. wyniesie 20.600 zł.
Dotacja przedmiotowa dla ZGKiM będzie zmniejszona o powyższą różnicę czyli 48.600 zł - komisja wyraża zgodę na przeznaczenie 4 tys. zł. dla ZGKiM na ogrzanie pomieszczenia
w ośrodku zdrowia dla dzieci autystycznych. - zmniejszenie o kwotę 10 tys. w rozdz. 92120.( dotacje celowe na prace konserwatorskie)
- zwiększenie o 25.000 zł. na Seminarium Parkowe.
- z biblioteki zabrać 1.500 zł. i przeznaczyć je na konserwację unitu do gabinetu
Stomatologicznego w Brodach - z rozdz. 75023 Urzędu Gminy komisja wyraża zgodę na zatrudnienie tylko 1 pracownika
oraz na wzrost wynagrodzeń o 3% od zaplanowanej kwoty na ten cel, - kwotowo –
bez różnicowania pracownika.
O tym czy zatrudniony będzie informatyk czy też osoba do księgowości zadecyduje Wójt. - wykreślić 20 tys. zł. z utrzymania zieleni przy Urzędzie Gminy
- wykreślić rewitalizację Placu Zamkowego w Brodach (25 tys.zł.)
- przeznaczyć 10 tys. zł na zmianę planu Zasiek
- komisja wnioskuje o przyznanie dla Janiszowic 5 tys. zł na utwardzenie podłoża pod
kontenery. - kwotę wynikającą z powyższych zmniejszeń przeznaczyć na budowę drogi do szkoły.
- ustalić ryczałt dla sołtysów wg propozycji Komisji Rewizyjnej tj.
• 75 zł. comiesięczna dieta
• 50 zł. za udział w sesji. - wzrost diety dla radnych z 90 zł. na 100 zł.
• za posiedzenia w komisjach – 100 zł., przewodniczący 110 zł.
• za posiedzenia na sesji po 100 zł.
- Zapoznano się z :
- projektem uchwały w spr. Wieloletniej Prognozy Finansowej na lata 2012 – 2020.
- opinią RIO w spr. wydania opinii o projekcie uchwały budżetowej na 2012r.
28.02.2012r.
1. Komisja zaopiniowała pozytywnie propozycję PWE Gubin dot. przekazania środków na
nasadzenie drzew w parku.
2. Nie wyrażono zgody na nieodpłatne przejęcie działki nr 78/2 ( droga) w Datyniu z
Agencji Nieruchomości Rolnej.
3. Komisja opiniuje pozytywnie propozycję sprzedaży działki w Brożku ( las ) po
uprzednim wydzieleniu z tej działki pow. ok. 3 ha.
4. Zapoznano się z projektem uchwały w spr. opieki nad zwierzętami bezdomnymi
na terenie Gminy Brody.
5. Zapoznano się z koniecznością sporządzenia gminnej ewidencji zabytków.
6. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w spr. wyrażenia zgody na wyodrębnienie w
budżecie Gminy na 2013r. środków stanowiących fundusz sołecki.
25.06.2012r.
1. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwał w sprawie:
- rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Wójta
Gminy Brody z wykonania budżetu za 2011r.
- zmian do uchwały nr XVI/123/12/o powołaniu komisji doraźnej ds. współpracy z PGE Gubin
- zmiany uchwały nr IV/28/03 w spr. wprowadzenia form ochrony przyrody
- zarządzenia wyborów sołtysa w m. Suchodół i Grodziszcze
- udzielenia absolutorium Wójtowi Gminy Brody z tyt. wykonania budżetu za 2011r
- wygaśnięcia mandatu radnego radnej p. Agnieszki Mataczyna
- zmian w budżecie
2. Negatywnie zaopiniowano projekty uchwał w sprawie:
- wygaśnięcia mandatu radnego p. Edwarda Bojko
- opinii dot. likwidacji linii kolejowej nr 275 Wrocław- Gubinek
- zmian Statutu Łużyckiego Związku Gmin
3. Nie zajęto stanowiska w spr. projektu uchwały w sprawie:
- przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania
przestrzennego gminy Brody.
4. W projekcie uchwały w spr. zasad wnoszenia, cofania i zbywania udziałów i akcji w spółkach
prawa handlowego przez Wójta Gminy Brody zaproponowano wykreślić § 9.
20.09.2012r.
1. Komisja wnioskuje o:
- przystąpienie do budowy drogi dojazdowej do szkoły,
- dokonanie inwentaryzacji kostki brukowej pozostałej na placu.
Koszty wynikłe z czynności inwentaryzacji należy pokryć z kwoty przeznaczonej na
realizację tego zadania.
2. Komisja wnioskuje o wyliczenie przybliżonych kosztów utrzymania drogi
Suchodół – Mielno.
3. Komisja nie wyraziła zgody na złożenie wniosku na kwotę 700 tys. na remont budynku
Urzędu Gminy.
4. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
a/ zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2012r.
b/ zmiany regulaminu warunków przyznawania i wysokości niektórych składników
wynagrodzenia nauczycieli zatrudnionych w szkołach i przedszkolach, dla których
Gmina Brody jest organem prowadzącym.
c/ wyłączenia budynku ( Janukowicz)
Przewodniczący Komisji
Edward Bojko
22.10..2012r.
Wnioski wynikające
z posiedzenia Komisji Budżetu i Rolnictwa
w dniu 22.10..2012r.
1. Komisja wnioskuje o opracowanie zasad sprzedaży i wywozu drewna z lasu komunalnego.
2. Na wniosek osób które kupiły drewno z lasu komunalnego należy ponownie oszacować ilość oraz
obliczyć wartość drewna nabytego przez mieszkańców Zasiek.
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
{C}· {C}podziału gminy na stałe okręgi wyborcze oraz ustalenia ich granic, numerów i liczby radnych wybieranych w każdym okręgu
{C}· {C}podziału gminy na stałe obwody głosowania, ustalenia ich numerów, granic oraz siedzib obwodowych komisji wyborczych.
Komisja jest za utrzymaniem dotychczasowej wersji siedzib obwodowych komisji wyborczych z dopisaniem Kumiałtowic do Brodów.
{C}· {C}określenia warunków i trybu finansowania rozwoju sportu na terenie Gminy Brody
{C}· {C}wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu.
{C}· {C}wygaśnięcia mandatu radnego.
{C}· określenia warunków i zasad korzystania przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Brody, zlokalizowanych na liniach komunikacyjnych na obszarze Gminy Brody.
· stawek opłat za korzystanie przez operatorów i przewoźników z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Brody.
{C}· {C}ustalenia stawek podatku od nieruchomości na 2013r.
{C}· {C}zmian w budżecie
4. Komisja wnioskuje o zdjęcie z porządku obrad projektu uchwały w sprawie „zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu” - do chwili uzyskania wyników kontroli Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska w firmie Ekorecykling w Brożku.
5. Komisja zapoznała się z kalendarium prac związanych z budową drogi dojazdowej wraz z parkingiem do Zespołu Szkół w Brodach.
Przewodniczący Komisji
Edward Bojko
22.11.2012r
1. Komisja zaopiniowała pozytywnie projekt uchwały w spr. obniżenia ceny skupu żyta dla
celów wymiaru podatku rolnego do kwoty 65 zł/q.
2. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
- zmian w budżecie
- zmian w budżecie
- zmiany uchwały nr IV/18/11 Rady Gminy Brody z dn. 14.02.2011r.
- wygaśnięcia mandatu radnego
- wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia międzygminnego z Gminą Żary o
miejskim w zakresie zapewnienia opieki bezdomnym psom wyłapanym na terenie Gminy
Brody.
- utworzenia Zespołu Przyrodniczo – Krajobrazowego „Wąwozy”.
- ustanowienia użytków ekologicznych na terenie gminy Brody.
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu.
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy na dzierżawę gruntu ( kiosk RUCH)
3. Opracowano plan pracy komisji na 2013r.
Przewodnicząca Komisji Jadwiga Falkiewicz
25.02.2013
Wnioski i ustalenia
wynikające z posiedzenia Komisji Budżetu i Rolnictwa
w dniu 25.02.2013r.
wynikające z posiedzenia Komisji Budżetu i Rolnictwa
w dniu 25.02.2013r.
1. Komisja zaproponowała wysokość stawki opłaty od posiadania psa w kwocie 20 zł. rocznie.
2. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w spr. stawek opłat za korzystanie z przystanków.
3. Zapoznano się z projektem uchwał w sprawie:
- wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz
ustalenia wysokości stawki tej opłaty ( zmiana dot. stawek dla rodzin wielodzietnych)
- przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz bezdomności zwierząt
na terenie gminy Brody w 2013r.
4. Zapoznano się z pismem Kierownika ZGKiM dot. ustalenia stawki czynszu za komunane lokale mieszkalne.
5. Komisja wnioskuje o zwołanie wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu z Komisja Mienia Komunalnego w celu zaopiniowania przedstawionych przez Kierownika ZGKiM oraz Wójta, wariantów rozwiązania problemu wywozu nieczystości ciekłych.
6. Komisja prosi o przedstawienie w terminie do 5 marca 2013r. kosztorysu wzięcia w leasing beczki z ciągnikiem lub samochodu.
Przewodniczący Komisji2. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w spr. stawek opłat za korzystanie z przystanków.
3. Zapoznano się z projektem uchwał w sprawie:
- wyboru metody ustalania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz
ustalenia wysokości stawki tej opłaty ( zmiana dot. stawek dla rodzin wielodzietnych)
- przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz bezdomności zwierząt
na terenie gminy Brody w 2013r.
4. Zapoznano się z pismem Kierownika ZGKiM dot. ustalenia stawki czynszu za komunane lokale mieszkalne.
5. Komisja wnioskuje o zwołanie wspólnego posiedzenia Komisji Budżetu z Komisja Mienia Komunalnego w celu zaopiniowania przedstawionych przez Kierownika ZGKiM oraz Wójta, wariantów rozwiązania problemu wywozu nieczystości ciekłych.
6. Komisja prosi o przedstawienie w terminie do 5 marca 2013r. kosztorysu wzięcia w leasing beczki z ciągnikiem lub samochodu.
Edward Bojko
7.03.2013
Wnioski i ustalenia
wynikające ze wspólnego posiedzenia
Komisji Budżetu i Rolnictwa oraz Komisji Mienia Komunalnego
w dniu 7.03.2013r.
wynikające ze wspólnego posiedzenia
Komisji Budżetu i Rolnictwa oraz Komisji Mienia Komunalnego
w dniu 7.03.2013r.
1. Komisje proponują zakup ciągnika używanego oraz nowej beczki o pojemności powyżej 6 tys. l. Po dokonaniu w/w zakupów, starą beczkę i ciągnik należy sprzedać.
2. Komisje wnioskują o przekształcenie ZGKiM w referat Urzędu Gminy.
3. Komisja Mienia Komunalnego przyjęła dotychczasowy regulamin konkursu na najbardziej estetyczną posesją na terenie Gminy Brody na 2013r. Osoby, nagrodzone w ub za I miejsce, mogą ubiegać się o zajęcie I miejsca w 2013r. lecz nagrodę otrzymają co dwa lata.
Prowadzący obrady
Marian Kowalski
2. Komisje wnioskują o przekształcenie ZGKiM w referat Urzędu Gminy.
3. Komisja Mienia Komunalnego przyjęła dotychczasowy regulamin konkursu na najbardziej estetyczną posesją na terenie Gminy Brody na 2013r. Osoby, nagrodzone w ub za I miejsce, mogą ubiegać się o zajęcie I miejsca w 2013r. lecz nagrodę otrzymają co dwa lata.
Prowadzący obrady
Marian Kowalski
19.03.2013
Wnioski i ustalenia
wynikające z posiedzenia wspólnych Komisji Budżetu i Mienia Komunalnego
odbytego w dniu 19.03.2013r.
wynikające z posiedzenia wspólnych Komisji Budżetu i Mienia Komunalnego
odbytego w dniu 19.03.2013r.
1. Wszystkie uchwały powinny być podpisane przez radcę prawnego.
2. Uchwała dotycząca dotacji na pomoc w pozbyciu się z Gminy azbestu została przyjęta jednogłośnie.
3. Fundusz sołecki powinien zostać wyodrębniony.
4. Zmiany w budżecie dotyczące dochodów i wydatków zostały przyjęte.
5. Uchwała dotycząca WPF została przyjęta.
6. Uchwała dotycząca zmiany cen z 20zł na 24zł za posiadanie psa nie została przyjęta.
7. Stawka za cenę wody zostanie przedłużona bez zmian.
8. Uchwała dotycząca wprowadzenia ulgi dla rodzin wielorodzinnych z co najmniej trojgiem dzieci w wieku poniżej 18 lat ze skutkiem obniżenia kwoty z 8zł o 30% - została przyjęta.
9. Wniosek komisji o odpisanie do inicjatorów protestu w związku z ustawą śmieciową zostaje odrzucony. Powodem decyzji jest brak podstaw prawnych na ustalenie opłaty od ilości śmieci.
10. Wydano zgodę na zbycie nieruchomości w J. Wysokich nr 923/2
11. W związku z potrzeba zakupu beczki i ciągnika do wywozu nieczystości zostanie zakupiona nowa beczka i używany ciągnik za kwotę nie wyższą niż 80tys. Zł.
12. Wniosek o przedłużenie dzierżawy gruntu za kioskiem i ośrodkiem zdrowia zostaje przyjęty.
13. W regulaminie konkursu ,,Estetyczna posesja” komisja wnioskuje o wprowadzenie następujących zmian: - nagradzani zostaną uczestnicy którzy zajmą 1, 2, 3 miejsce.
–Wprowadzenie gospodarstwa agroturystycznego dodatkowej kategorii.
14. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Brody. powinien zaopiniować radca prawny .
Prowadzący posiedzenie
Edward Bojko
2. Uchwała dotycząca dotacji na pomoc w pozbyciu się z Gminy azbestu została przyjęta jednogłośnie.
3. Fundusz sołecki powinien zostać wyodrębniony.
4. Zmiany w budżecie dotyczące dochodów i wydatków zostały przyjęte.
5. Uchwała dotycząca WPF została przyjęta.
6. Uchwała dotycząca zmiany cen z 20zł na 24zł za posiadanie psa nie została przyjęta.
7. Stawka za cenę wody zostanie przedłużona bez zmian.
8. Uchwała dotycząca wprowadzenia ulgi dla rodzin wielorodzinnych z co najmniej trojgiem dzieci w wieku poniżej 18 lat ze skutkiem obniżenia kwoty z 8zł o 30% - została przyjęta.
9. Wniosek komisji o odpisanie do inicjatorów protestu w związku z ustawą śmieciową zostaje odrzucony. Powodem decyzji jest brak podstaw prawnych na ustalenie opłaty od ilości śmieci.
10. Wydano zgodę na zbycie nieruchomości w J. Wysokich nr 923/2
11. W związku z potrzeba zakupu beczki i ciągnika do wywozu nieczystości zostanie zakupiona nowa beczka i używany ciągnik za kwotę nie wyższą niż 80tys. Zł.
12. Wniosek o przedłużenie dzierżawy gruntu za kioskiem i ośrodkiem zdrowia zostaje przyjęty.
13. W regulaminie konkursu ,,Estetyczna posesja” komisja wnioskuje o wprowadzenie następujących zmian: - nagradzani zostaną uczestnicy którzy zajmą 1, 2, 3 miejsce.
–Wprowadzenie gospodarstwa agroturystycznego dodatkowej kategorii.
14. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Brody. powinien zaopiniować radca prawny .
Prowadzący posiedzenie
Edward Bojko
24.06.2013
1. Komisja zapoznała się z informacją dot. realizacji „Programu 50+dla Powiatu – melioracje wodne” Komisja odłożyła omawianie tematu melioracji na następne posiedzenie komisji.
2. Komisja wnioskuje o priorytetowe potraktowanie sprawy wykonania przepustu pod torami w Zasiekach.
3. Przeanalizowano sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012r.
4. Komisja zaopiniowała negatywnie przeznaczenie 130 tys. zł. na rewitalizację Placu Zamkowego w Brodach.
5. Komisja podtrzymuje wniosek komisji oświaty i wnioskuje o przedłużenie o 1 rok powierzenia stanowiska Dyrektor Przedszkola p. Grażynie Kaczmarczyk, po tym terminie należy przeanalizować potrzebę i możliwości włączenia przedszkola w strukturę Zespołu Szkół.
6. Komisja sugeruje, by na budowę drogi do szkoły uzyskać środki z zewnątrz.
7..Komisja zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał dot.
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu (Datyń)
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu(Brożek)
8. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
- zmian w budżecie na 2013r.
- ustanowienie pomnika przyrody ( ośmiornica)
- ustanowienie pomnika przyrody ( Bór Suchy)
- ustanowienie pomników przyrody ( Jasienica)
- wprowadzenie zmian w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brody
- określenia górnych stawek opłat za usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych.( takie jakie ma PGKiM.)
9. Zapoznano się z informacją dot. pozyskiwania środków unijnych..
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
2. Komisja wnioskuje o priorytetowe potraktowanie sprawy wykonania przepustu pod torami w Zasiekach.
3. Przeanalizowano sprawozdanie z wykonania budżetu za 2012r.
4. Komisja zaopiniowała negatywnie przeznaczenie 130 tys. zł. na rewitalizację Placu Zamkowego w Brodach.
5. Komisja podtrzymuje wniosek komisji oświaty i wnioskuje o przedłużenie o 1 rok powierzenia stanowiska Dyrektor Przedszkola p. Grażynie Kaczmarczyk, po tym terminie należy przeanalizować potrzebę i możliwości włączenia przedszkola w strukturę Zespołu Szkół.
6. Komisja sugeruje, by na budowę drogi do szkoły uzyskać środki z zewnątrz.
7..Komisja zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał dot.
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu (Datyń)
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu(Brożek)
8. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
- zmian w budżecie na 2013r.
- ustanowienie pomnika przyrody ( ośmiornica)
- ustanowienie pomnika przyrody ( Bór Suchy)
- ustanowienie pomników przyrody ( Jasienica)
- wprowadzenie zmian w regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brody
- określenia górnych stawek opłat za usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych.( takie jakie ma PGKiM.)
9. Zapoznano się z informacją dot. pozyskiwania środków unijnych..
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
19.09.2013r.
1. Komisja wnioskuje o przeprowadzenie dokładnej analizy zasadności zainstalowania
dodatkowych punktów świetlnych .
2. Należy zweryfikować stan dróg gminnych i ustalić priorytety remontów.
3. Komisja wnioskuje o opracowanie stawki na usługi asenizacyjne w dwóch wariantach:
dla osób fizycznych i przedsiębiorstw.
4. Komisja wnioskuje, by koszenie ścieżki rowerowej wykonywane było traktorkiem
VIKINGIEM..
5. Komisja przyjęła informację z wykonania budżetu za 2013r.
6. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu,
- zmian uchwały XXVI/197/13 w spr. uchwalenia wieloletniego programu gospodarowa-
nia mieszkaniowym zasobem gminy Brody na lata 2013 – 2017.
- przyjęcia zmian w Statucie Łużyckiego Związku Gmin.
- zmiany uchwały budżetowej na 2013r.
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
dodatkowych punktów świetlnych .
2. Należy zweryfikować stan dróg gminnych i ustalić priorytety remontów.
3. Komisja wnioskuje o opracowanie stawki na usługi asenizacyjne w dwóch wariantach:
dla osób fizycznych i przedsiębiorstw.
4. Komisja wnioskuje, by koszenie ścieżki rowerowej wykonywane było traktorkiem
VIKINGIEM..
5. Komisja przyjęła informację z wykonania budżetu za 2013r.
6. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu,
- zmian uchwały XXVI/197/13 w spr. uchwalenia wieloletniego programu gospodarowa-
nia mieszkaniowym zasobem gminy Brody na lata 2013 – 2017.
- przyjęcia zmian w Statucie Łużyckiego Związku Gmin.
- zmiany uchwały budżetowej na 2013r.
Przewodniczący Komisji
Lech Kossak
19.11.2013
1. Komisja wybrała zastępcę przewodniczącego komisji –pana Tadeusza Żychlińskiego.
2. Komisja wnioskuje o jak najszybsze zabranie elektronarzędzi i uruchomienie PSZOK.
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- przystąpienia do sporządzenia zmiany miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w m. Jeziory Wysokie
- ustalenia wzorów formularzy obowiązujących w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego.
- zmiany uchwały Nr XXIII/176/12 R.G. Brody w spr. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty
- określenia wysokości stawki opłaty od posiadania psa
- określenia zasad ustalania, poboru i terminu płatności oraz wysokości stawek opłaty targowej
- wprowadzenia zmian do uchwały nr XVI/123/12 R.G. Brody z dn. 28.05.2012r. o powołaniu komisji doraźnej ds. współpracy z PGE Gubin s. z o.o. w zakresie budowy kompleksu energetycznego na terenie Gminy Brody
- uchylenia uchwały Nr XII/95/03 Rady Gminy Brody z dn. 29.12.2003r. (lokalizacji targowisk na terenie gminy i regulamin targowiska)
- zmiany w budżecie na 2013r.
4. Zapoznano się z projektem uchwały w sprawie „uchwalenia rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ustawy z dn. 24.04.2003r o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w 2014r.”
Przewodniczący komisji
Lech Kossak
23.10.2013
1. Komisje zapoznały się z informacją dot. :
- działalności placówek oświatowych,
- stanu realizacji inwestycji w gminie
2. Zaopiniowano utworzenie dużego placu zabaw na terenie szkoły.
3. Zobowiązano kierownika ZGKiM do następujących prac na cmentarzach:
w Zasiekach
- ustawić dodatkowe pojemniki na śmieci
- wyciąć krzaki,
- poszerzyć pas koszenia alei
w Bieczu
- wyciąć krzaki
- usunąć gruz
4. Do projektu uchwały w spr. „obniżenia ceny skupu żyta przyjmowanej jako podstawa obliczania podatku rolnego” zaproponowano cenę żyta w kwocie 62 zł.
5. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- ustalenia stawek podatku od nieruchomości w 2014r.
- ustalenia liczby punktów sprzedaży napojów alkoholowych
- ustanowienia pomnika przyrody
6. Projekt uchwały dot. zmian w budżecie zaopiniują na sesji.
Prowadzący posiedzenie
Lech Kossak