Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Urząd Gminy w Brodach, Ul. Rynek 2, 68-343 Brody, woj. lubuskie, tel. 068 3712155 w. 38, faks 068 3712015.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.brody.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Budowa
sieci wodociągowej wraz z przyłączami Janiszowice, Zasieki, Brożek i
Stacja Uzdatniania Wody w miejscowości Zasieki - sieć wodociągowa z
przyłączami Janiszowice.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiot zamówienia obejmuje:
1) budowę sieci wodociągowej od stacji uzdatniania wody w Zasiekach do Janiszowic na odcinku o długości 3.480mb w tym
- z rur PVC 160 - 977mb
- z rur PVC 110- 2.503mb
2) wykonanie przyłączy wodociągowych szt. 34 w tym 1 studnia wodomierzowa
- z rur PE 63 - 17mb
- z rur PE 40 - 24mb
- z rur PE 32- 618mb
Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określony jest w załączonej do SIWZ
dokumentacji projektowej, przedmiarze robót,.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.13.00-8.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2012.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
- Informacja na temat wadium: 1.
Zamawiający wymaga wniesienia wadium
2. Ustala się wadium dla całości przedmiotu zamówienia w
wysokości:20.000zł, słownie: dwadzieścia tysięcy złotych.
3. Wykonawca wnosi wadium w wybranej przez siebie, wymienionej poniżej,
formie:
1. w pieniądzu, przelewem na rachunek bankowy:
BZ WBK 22109015640000000056001658 z adnotacją wadium Sieć wodociągowa
wraz z przyłączami Janiszowice
2. w poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy
oszczędnościowo - kredytowej, z tym, że zobowiązanie kasy jest
zobowiązaniem pieniężnym,
3. w gwarancjach bankowych,
4. w gwarancjach ubezpieczeniowych
5. w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b
ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej
Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Dz. U. z 2007 r. Nr 42, poz. 275
w terminie 2012-04-02. Wadium wnoszone w pieniądzu wpłaca się przelewem
na rachunek bankowy Zamawiającego W BZ WBK Lubsko Nr 22 1090 1564 0000
0000 5600 1658.
W przypadku wniesienia wadium w innej niż pieniądz - oryginał dokumentu
potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu
składania ofert w siedzibie zamawiającego , a kserokopię dokumentu
poświadczoną za zgodność z oryginałem należy załączyć do oferty.
4. Za termin wniesienia wadium w formie przelewu pieniężnego przyjmuje
się termin uznania na rachunku zamawiającego.
5. W zakresie wadium obowiązują uregulowania Prawa zamówień publicznych
zawarte w art. 45 i 46.
6. W przypadku niezabezpieczeni oferty jedną z określonych w niniejszej
specyfikacji form wadium wykonawca zostanie wykluczony z udziału w
postępowaniu, a jego oferta podlegać będzie odrzuceniu..
III.2) ZALICZKI
- Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
-
III.3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- zamawiający uzna, że Wykonawca spełnia warunek dotyczący
posiadania uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub
czynności, jeżeli złoży oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia
-
III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W okresie ostatnich 5 lat przd upływem terminu składania ofert, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy- w tym okresie,
wykonali minimum 2 roboty budowlane w zakresie budowy sieci wodociągowej
wraz z przyłączami, z załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty
zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo
ukończone
-
III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Zamawiający uzna, że wykonawca spełnia warunek dotyczący
potencjału technicznego, jeżeli złoży oświadczenie o spełnianiu warunków
udziału w postępowaniu_
-
III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Wykonawca zobowiązany jest wykazać, że dysponuje osobami
posiadającymi uprawnienia, których obowiązek posiadania nakłada ustawa
Prawo budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności a)
instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń wodociągowych i
kanalizacyjnych, b) konstrukcyjno budowlanej,
-
III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej
wykonanie zamówienia tj. przedstawią informację banku lub spółdzielczej
kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których Wykonawca posiada rachunek,
potwierdzającej wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność
kredytową wykonawcy w wysokości nie mniejszej niż oferowana cena w
ofercie za wykonanie zamówienia.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ
DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W
POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1
USTAWY
-
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę
warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o
spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych w zakresie
niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia,
wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu
składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a
jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z
podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz
załączeniem dokumentu potwierdzającego, że roboty zostały wykonane
zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone
- wykaz osób, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych
za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami
budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych,
doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a
także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o
podstawie do dysponowania tymi osobami
- oświadczenie, że osoby, które będą
uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia,
jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
- informację banku lub spółdzielczej
kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek,
potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność
kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- opłaconą polisę, a w przypadku jej
braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od
odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej
z przedmiotem zamówienia
Wykonawca powołujący się przy
wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność
finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub
spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z
którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b
ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków
finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
-
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
- aktualny odpis z właściwego
rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu
wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2
ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu
składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie
zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych
oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
- aktualne zaświadczenie właściwego
naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem
zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub
wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione
nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o
dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo
składania ofert
- aktualne zaświadczenie właściwego
oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego
Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z
opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub
potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub
rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości
wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3
miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do
udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- wykonawca powołujący się przy
wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał
innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części
zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w
zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
-
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani
nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie zalega z uiszczaniem
podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że
uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na
raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji
właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed
upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
- nie orzeczono wobec niego zakazu
ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy
przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w
postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie
publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników
stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert:
najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w
stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru
wykonawcy: tak
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zgodnie z art.144 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający
przewiduje możliwość wprowadzenia istotnej zmiany umowy w stosunku do
treści oferty , na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy, w
następujących okolicznościach:
1) warunki pogodowe uniemożliwiają prowadzenie robót budowlanych, co
zostało potwierdzone wpisem do dziennika budowy, 2) wystąpią roboty
dodatkowe od których uzależnione będzie wykonanie zamówienia
podstawowego, 3) wystąpi awaria nie zawiniona czynnościami lub nie
wynikająca z zaniechania czynności, do których Wykonawca był zobowiązany
, 4) wystąpią działania osób trzecich lub organów władzy publicznej,
które spowodują przerwanie lub czasowe zawieszenie realizacji
zamówienia, 5) zmiany przedstawicieli Wykonawcy lub Zamawiającego w
wyniku sytuacji niemożliwej do przewidzenia w chwili zawarcia umowy, 6)
wystąpią nieprzewidziane okoliczności formalno-prawne. Zamawiający
dopuszcza zmianę kierownika budowy lub inspektora nadzoru w przypadku
takiej konieczności wynikającej z obiektywnych okoliczności.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.brody
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Gminy Brody ul. Rynek 2, 68-343 Brody.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.04.2012 godzina 09:00, miejsce: Urząd Gminy Brody ul. Rynek 2, 68-343 Brody, pokój Nr 3.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Przewiduje się współfinansowanie zadania ze środków PROW.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o
udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z
budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z
pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o
Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie
całości lub części zamówienia: nie