ˆ

Komisja Mienia Komunalnego, Handlu i Usług, Porządku Publicznego oraz Ochrony Środowiska

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

lata 2014-2018: Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu:

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2015-01-27 08:34:34 przez Tomasz Paś

15.05.2015r.

1. Komisja wnioskuje o  sprzedaż lokalu w bud. Nr 30 w Jasienicy.
    Należy podjąć działania w kierunku rozwiązania problemu budynku  mieszkalnego w Jałowicach  nr 11.
2. Komisja opiniuje pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
    -  zmian w budżecie na 2015r.
    -  pozostawienia skargi bez rozpoznania
    -  wyrażenia zgody na zbycie w trybie przetargu nieruchomości stanowiących mienie komunalne Gminy Brody.
3.  Komisja proponuje przedstawić radnym na sesji  dwie propozycje stawek dla członków OSP:  zaproponowanych  przez Wójta,  oraz wg stawek ujętych do budżetu na 2015r.
4. Komisja zapoznała się z informacją dot. wydatków na wigilię w 2014r.
 
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski

16.04.2015r.

1. Zapoznano się z  informacją  dot. stanu dróg. Remont drogi do szkoły pozostawiono do rozpatrzenia  na posiedzeniu w maju.
2. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
   -  wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu.
   -  wyrażenia woli kontynuacji członkostwa Gminy Brody w Stowarzyszeniu „Lokalna Grupa Działania – Grupa Łużycka” z siedzibą w Lubsku w okresie programowania
      2014 -2020.
3. Komisja zapoznała się ze :
-  sprawozdaniem z realizacji w 2014r. programu współpracy Gminy Brody z organizacjami  pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
-   informacją GOPS  Brody dot. oceny zasobów pomocy społecznej na rok 2014 dla gminy   Brody
  -  projektem uchwały w spr.zmian Statutu Gminy Brody,
  - projektem uchwały w spr zmiany uchwały nr I/3/14 Rady Gminy Brody z dnia 8.12.2014r. w spr. powołania Komisji  Rewizyjnej.
  -  projektem uchwały w sprawie  likwidacji samorządowego zakładu budżetowego pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej  w Brodach.
  -  projektem uchwały w spr. przedłużenia obowiązywania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków dla Gminy Brody.
4. Komisja proponuje przełożyć na maj,  projekt uchwały  w sprawie  ustalenia ekwiwalentu dla członków OSP w Gminie Brody. Komisja prosi Prezesa OSP o uzasadnienie uchwały.
5. Komisja wnioskuje o zwrócenie się do Starosty o przedstawienie rzeczywistych kosztów modernizacji wskazanych odcinków dróg powiatowych w oparciu o kosztorysy i sprecyzowanie czy podane kwoty zawierają podatek ( brutto)
6. Komisja wnioskuje, by ZGKiM  wystąpił z pismem do Starostwa o zezwolenie na usunięcie drzew – wiatrołomów w lesie komunalnym.
  
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski

12.03.2015

1. Zapoznano się z  informacją  Policji oraz OSP,   o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie
 2. Należy wystąpić z pismem do Wojewody o podanie informacji na jakim etapie jest     wykonanie zarządzenia zastępczego Wojewody w sprawie naniesienia złóż, w studium gminy Brody.
3. Komisja wnioskuje o poszerzenie placu targowego  przy Urzędzie Gminy w Brodach.
4. Komisja przychyla się do  wniosku Kierownika ZGKiM o zwolnienie zakładu z odprowadzenia do budżetu Gminy środków finansowych tzw. nadwyżki środków obrotowych.
5. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
   -  zmiany w budżecie na 2015r.
    - przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Brody w 2015r.
    - zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne w drodze bezprzetargowej
    - uchylenia uchwały nr 194/09 w spr. ustalenia minimalnych  stawek czynszu za dzierżawę lub najem gruntów stanowiących własność Gminy Brody - zmiany uchwały nr 215/09 w spr. określenia zasad nabywania, zbywania i obciążenia nieruchomości oraz ich wydzierżawiania, wynajmowania i użyczania.
    - określenia kryteriów drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego  do publicznego przedszkola i oddziałów przedszkolnych prowadzonych przez Gminę Brody, oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów
6. Ustalono warunki konkursu „estetyczna posesja, sołectwo”.
7. Wyrażono zgodę na :
   -  wydzielenie  części . działki do sprzedaży  w Brożku o pow. 2,29 ha
   -  podział działki  w Suchodole na 2 działki budowlane celem ich sprzedaży        
8.  Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
   -  określenia zasad korzystania ze świetlic wiejskich Gminy Brody.
   -  ustalenia wysokości opłat za wynajem  świetlic wiejskich.
9.  Zapoznano się z   informacją o realizacji wniosków komisji za II półrocze 2014r. oraz z wykonaniem uchwał Rady Gminy za 2014r.
 
                           Przewodniczący Komisji
                                  Marian Kowalski

14.01.2015r.

1. Kierownik ZGKiM  zobowiązał się do  zakończenia  zawierania umów na dostarczanie wody do Zasiek i Brożka, w  terminie do dnia 30.01.2015r.
2. Komisja opiniuje pozytywnie projekt. uchwały dot. zmiany uchwały Nr XXIII/176/12 Rady Gminy Brody w spr. wyboru metody ustalenia opłaty za  gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty.
3. Komisja zapoznała się z projektem uchwały w sprawie uchwalenia  Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2015r.
4. Zaopiniowano  pozytywnie projekt uchwały  dot. zarządzenia wyborów sołtysów i rad sołeckich.
5. W budżecie  ZGKiM  w dziale  dochody z lasów – zwiększyć wpływy do 35 tys. zł. oraz zmniejszyć  dotację o 10 tys. zł.
6. Przed sezonem letnim należy zlustrować place zabaw pod względem bezpieczeństwa..
                                                      Przewodniczący Komisji
                                                            Marian Kowalski

12.12.2014r.

1. Członkowie komisji zapoznali się z projektem uchwał w sprawie:
-  określenia górnych stawek opłat za usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych
-  zmiany uchwały nr XXIII/176/12 Rady Gminy Brody w spr. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty.
2. Komisja proponuje   wynagrodzenie Wójta  w wysokości
-   zasadnicze – 4.700 zł.
-  dodatek funkcyjny – 1.500 zł.
-  Pozostałe składniki – bez zmian.
3. Komisja wybrała p. Marka Rubina na wiceprzewodniczącego komisji.
4. Opracowano plan pracy komisji na 2015r.
                                                                Przewodniczący Komisji
                                                                        Marian Kowalski
« powrót do poprzedniej strony