ˆ

Aktualności

Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi

Lista informacji

Punkt Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego

Akapit nr 1 - brak tytułu

 
 
UWAGA
Starosta Żarski  informuje, że od dnia 4 maja br. nastąpi stopniowe przywrócenie bezpośredniej obsługi w Punktach Nieodpłatnej Pomocy Prawnej i Nieodpłatnego Poradnictwa Obywatelskiego.
Wychodząc naprzeciw prośbom klientów zostają ponownie otwarte stacjonarne punkty porad prawnych. Nadal realizowane będą również porady telefoniczne dla osób uprawnionych, które zgłoszą potrzebę korzystania z pomocy w takiej formie. Z powodu epidemii koronawirusa w okresie od 3 listopada 2020 r. do dnia 30 kwietnia br. porady udzielane były wyłącznie telefonicznie.
Otwarcie punktów stacjonarnych nie oznacza jednak rezygnacji z reżimu sanitarnego. Aby zachować zasady bezpieczeństwa zarówno klientów, jak i prawników dyżurujących w punktach porad prawnych, nadal obowiązują wytyczne Głównego Inspektora Sanitarnego.
Każda osoba, która chce skorzystać z porady prawnej, powinna najpierw zadzwonić na infolinię rejestracyjną tel. 536 885 770 i umówić się do konkretnego punktu, na konkretny dzień i godzinę. Możliwość dokonania zapisów istnieje w godzinach pracy starostwa powiatowego tj.:
Poniedziałek           7:00-16:00
Wtorek –czwartek 7:00-15:00
Piątek                      7:00-14:00
Osobiste udzielanie porad w punktach lub telefoniczne i  z wykorzystaniem innych środków porozumiewania się na odległość następować będzie tylko i wyłącznie po wcześniejszym telefonicznym umówieniu wizyty.
W punkcie porad prawnych powinna  znajdować się jedna osoba korzystająca z porady, w uzasadnionych  przypadkach prawnik może wyrazić zgodę na to, żeby w punkcie znajdowało się więcej osób (w szczególności dotyczy to osób towarzyszących osobom niepełnosprawnym).
Osoba, która zostanie umówiona na poradę, powinna przybyć do punktu na umówioną godzinę, w maseczce a po wejściu do punktu zdezynfekować ręce płynem dezynfekcyjnym (ewentualnie posiadać założone na dłonie rękawiczki). Należy zachować odpowiedni dystans między osobami. Jeżeli osoba chcącą uzyskać bezpłatną poradę prawną nie jest pewna co do swojego stanu zdrowia (wykazuje objawy choroby typu kaszel, katar, gorączka), powinna umówić się na wizytę w takim terminie, kiedy ma pewność, że jest zdrowa.
Przypominamy również, że w związku z nowelizacją przepisów ze względu na skutki pandemii COVID-19 z bezpłatnych porad prawnych mogą również korzystać przedsiębiorcy prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą, niezatrudniający innych osób w ciągu ostatniego roku. Dotąd z możliwości korzystania z nieodpłatnej pomocy prawnej wyłączone były sprawy związane z prowadzeniem działalności gospodarczej, z wyjątkiem spraw związanych z przygotowaniem do rozpoczęcia takiej działalności.
Ze względu na konieczność zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby COVID-19 prosimy mieszkańców Powiatu Żarskiego o ograniczenie wizyt w punktach wyłącznie do spraw pilnych.

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Brody
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-05-04
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Juliusz Dudziak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-05-04 08:09:33
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Paś
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-05-04 08:09:36
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Paś
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-05-04 08:09:36
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
494 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Zawiadomienie o chlorowaniu wody

Akapit nr 1 - brak tytułu

Urząd Gminy w Brodach zawiadamia, że zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Zdrowia z dnia 7 grudnia 2017 r. w sprawie jakości wody przeznaczonej do spożycia przez ludzi, w dniach 26-30 kwietnia 2021 roku woda dostarczana w wodociągach Brody, Biecz, Zasieki i Marianka  będzie poddawana dezynfekcji - chlorowaniu w celach zapobiegawczych.
Dozowanie podchlorynu sodu do wody pitnej ma na celu dostarczenie wody o parametrach zgodnych z wyżej wymienionym Rozporządzeniem. Po etapie chlorowania przystąpimy do płukania sieci wodociągowej. Chlor wprowadzany jest do wody w postaci podchlorynu sodu w ilościach minimalnych, nie zagrażających zdrowiu i życiu konsumentów wody. Efektem chlorowania wody może być zmiana jej walorów smakowych i zapachowych nie powodujących zagrożeń natury zdrowotnej. W celu całkowitej redukcji zawartości chloru wodę należy przegotować.
 
Za utrudnienia przepraszamy
 
 
                                                                                                   Wójt
                                                                                               Gminy Brody

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Brody
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-04-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Jan Nikrewicz
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-04-23 12:20:55
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Michalina Łajtar
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-04-23 12:23:13
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Michalina Łajtar
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-04-23 12:23:13
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
523 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Dom to NIE szkoła! - Przywróćmy dzieciom radość!

Akapit nr 1 - brak tytułu

 

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Brody
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-04-21
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Juliusz Dudziak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-04-21 09:27:01
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Paś
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-04-21 09:27:04
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Paś
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-04-21 09:27:04
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
430 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Wysłuchania publiczne w sprawie koncepcji nowego budżetu UE w Polsce! Daj się wysłuchać!

Akapit nr 1 - brak tytułu

Ruszyły zapisy na serię wysłuchań publicznych dot. projektu Umowy Partnerstwa i poszczególnych programów krajowych przewidzianych w ramach nowego budżetu UE na lata 2021-2027. Pierwsze takie wysłuchanie odbędzie się już w środę 7 kwietnia br.

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Brody
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-04-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Juliusz Dudziak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-04-13 12:33:34
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Paś
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-04-13 12:34:20
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Paś
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-04-13 12:34:20
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
461 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Umów wizytę w US

Akapit nr 1 - brak tytułu

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Brody
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-04-13
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Juliusz Dudziak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-04-13 11:49:38
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Paś
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-04-13 11:49:51
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Paś
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-04-13 11:49:51
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
464 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

„Konkurs dla Kół Gospodyń Wiejskich o Nagrodę Małżonki Prezydenta RP”

Akapit nr 1 - brak tytułu

Uprzejmie informujemy, że Kancelaria Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej, pod patronatem  Małżonki Prezydenta RP Agaty Kornhauser-Dudy, organizuje „Konkurs dla Kół Gospodyń Wiejskich o Nagrodę Małżonki Prezydenta RP”.
Nadrzędnym celem Konkursu jest ukazanie wielopłaszczyznowej działalności Kół Gospodyń Wiejskich w obszarach: społecznym, kulturalnym oraz edukacyjnym.
Konkurs ma także na celu prezentację i promocję aktywności KGW w zakresie:
  • działań prospołecznych, które spajają i aktywizują lokalne społeczności oraz wpływają na rozwój przedsiębiorczości kobiet,
  • kultywowania, popularyzowania i utrwalania najbardziej wartościowych kulturowych tradycji regionalnych, m.in. folkloru, tradycji kulinarnych oraz działalności rękodzielniczej,
  • przekazywania zainteresowania twórczością ludową kolejnym pokoleniom oraz wychowania młodzieży w duchu poszanowania tradycyjnych wartości.
Uczestnikami Konkursu mogą zostać Koła Gospodyń Wiejskich, o których mowa w ustawie z dnia 9 listopada 2018 r. o kołach gospodyń wiejskich (Dz.U. 2018 poz. 2212, z późn. zm.) oraz zarejestrowane w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich (KRKGW), prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

W ramach Konkursu wyłonione zostaną najlepsze w Polsce Koła Gospodyń Wiejskich, których działalność przyczynia się do budowania lokalnych więzi wspólnotowych oraz rozwoju tożsamości regionalnej. Ogłoszenie zwycięzców Konkursu oraz wręczenie nagród nastąpi podczas Dożynek Prezydenckich w Pałacu Prezydenckim w Warszawie.
Termin przesyłania zgłoszeń ustalono do 18 kwietnia br.

Więcej informacji znajda Państwo pod linkiem: https://www.prezydent.pl/pierwsza-dama/konkursgw/. Szczegółowe informacje dotyczące warunków uczestnictwa w Konkursie oraz zasad przeprowadzenia Konkursu, znajdują się w Regulaminie Konkursu.
Pytania można kierować na adres e-mail: .   

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Brody
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-04-07
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Michalina Łajtar
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-04-07 11:39:30
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Michalina Łajtar
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-04-07 11:42:05
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Michalina Łajtar
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-04-07 11:42:05
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
535 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Urząd Gminy Brody zamknięty dla interesantów i dniem wolnym od pracy dla pracowników Urzędu

Akapit nr 1 - brak tytułu

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Brody
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-03-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Beata Kowalczuk
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-03-31 09:38:47
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Paś
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-03-31 09:38:50
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Paś
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-03-31 09:38:50
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
547 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Komunikat Rządowego Zespołu Zarządzania Kryzysowego nt. organizacji pracy urzędów

Akapit nr 1 - brak tytułu

W ostatnim czasie obserwujemy znaczny wzrost zakażeń koronawirusem, którego skutkiem jest coraz większa liczba zajętych łóżek oraz respiratorów w szpitalach, a także wzrost liczby zgonów. Obecna sytuacja w Polsce wymaga zdecydowanych działań, dlatego od 27 marca obowiązują nowe zasady bezpieczeństwa. Ich celem jest ograniczenie do minimum kontaktów społecznych. Dotyczy to także pracy administracji publicznej, w tym samorządowych urzędów i jednostek organizacyjnych. W tych podmiotach wszyscy pracownicy, którzy nie muszą wykonywać pracy stacjonarnie, co najmniej do 9 kwietnia powinni pracować zdalnie.
Przypominamy, że rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 19 marca 2021 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. poz. 512 z późn. zm.) nałożono na kierowników urzędów samorządowych oraz innych samorządowych jednostek organizacyjnych wykonujących zadania publiczne obowiązek polecenia pracownikom wykonywania pracy zdalnej. Do decyzji kierownika danej jednostki lub urzędu pozostawiono, które zadania będą wykonywane stacjonarnie. Może on wyłączyć z zakresu pracy zdalnej pracowników realizujących zadania niezbędne do zapewnienia pomocy obywatelom lub inne zadania niezbędne ze względu na przepisy prawa lub potrzeby urzędu lub jednostki, jeżeli nie jest możliwe ich wykonywanie w ramach pracy zdalnej (§ 22 rozporządzenia).

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Brody
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-03-31
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Juliusz Dudziak
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-03-31 07:46:07
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Paś
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-03-31 07:46:10
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Paś
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-03-31 07:46:10
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
479 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Własna firma - start dla młodych

Akapit nr 1 - brak tytułu

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Brody
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-03-30
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
LGD
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-03-30 10:29:29
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Paś
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-03-30 10:29:32
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Paś
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-03-30 10:29:32
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
510 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Jak postępować w przypadku znalezienia padłego dzika?

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Gmina Brody
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-03-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Justyna Kuchta
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-03-23 08:43:02
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Tomasz Paś
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-03-23 08:46:06
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Tomasz Paś
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-03-23 08:46:06
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
564 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »

Nawigacja między stronami listy informacji