ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

Urzędu Miejskiego Brody
  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Komisja Oświaty, Spraw Społecznych oraz Porządku Publicznego

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

lata 2018-2023: Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu:

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2018-12-04 15:04:28 przez Tomasz Paś

28.11.2019 r.

  1. Komisja analizowała projekt budżetu na 2020r. Zapoznała się z dochodami i wydatkami .
  2. Zapoznano się z informacją dot.
- promocji gminy i pozyskania środkówunijnych,
- ustalenia ramowego planu współpracy z organizacjami pozarządowymi.
 
Przewodnicząca Komisji
Małgorzata Wawrzyniak

21.10.2019r.

1. Komisja dokonała przeglądu cmentarzy pod względem przygotowania do święta Wszystkich Świętych.
  • Cmentarz w Bieczu: przepełniony boks na śmieci, połamane gałęzie przewróciły bramę, zalecana jest przycinka gałęzi drzew. Przy ogrodzeniu rosnące drzewa mogą je uszkodzić.
  • Cmentarz w Kole: - brak regulaminu korzystania z cmentarza
  • Cmentarz w Brodach - zaniedbane groby, za mało pojemników na śmieci.
  • Cmentarz w Zasiekach - za mały pojemnik na śmieci.
2. Komisja zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał  w spr.
-  aktualności studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Brody oraz obowiązujących planów  zagospodarowania przestrzennego gminy Brody.
-  określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości.
-  zmian do budżetu na 2019r.
 
Przewodnicząca Komisji
Małgorzata Wawrzyniak

12.09.2019r.

1. Komisja zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał w sprawie: 
- zarządzenia wyborów uzupełniających do Rady Sołeckiej  sołectwa Brody
- zmiany regulaminu określającego wysokość oraz warunki przyznawania dodatków do wynagrodzenia zasadniczego, szczegółowe warunki obliczania i wypłacania wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe i godziny doraźnych zastępstw nauczycieli oraz przyznawania nagród dla nauczycieli zatrudnionych w Zespole Szkolno-Przedszkolnym w Brodach prowadzonym przez Gminę Brody.
- zmiany w załączniku do Uchwały Nr XVII/116/16 Rady Gminy Brody  z dnia 26 kwietnia 2016 r. w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków.
2. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
- zawarcia pomiędzy Gminą  Brody, a Gminą Lubsko porozumienia międzygminnego dotyczącego realizacji zadania publicznego w zakresie pomocy społecznej
- uchylenia uchwały Nr IV/38/19 Rady Gminy Brody z dnia 5 lutego 2019r. w sprawie przekazywania jednostkom pomocniczym (sołectwom) Gminy Brody składników mienia komunalnego do korzystania.
- wprowadzenia zmian w statucie sołectw.
Przewodnicząca Komisji
Małgorzata Wawrzyniak

21.05.2019r.

1.  Komisja zapoznała się ze sprawozdaniem z działalności Policji za 2018r oraz informacją o stanie bezpieczeństwa publicznego, przeciwpożarowego i spraw przeciwpowodziowych na terenie Gminy Brody.
2. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w spr. wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w trybie przetargu.
3. Zapoznano się z opinią RIO w spr. wydania opinii o sprawozdaniu z wykonania budżetu Gminy Brody za 2018r. wraz z informacja o stanie mienia.
4. Zapoznano się ze zmianami w budżecie na 2019r.
5. Komisja wnioskuje o zwiększenie składu Komisji Budżetu o radnego Michała Jurkowskiego.
 
Przewodnicząca Komisji
Małgorzata Wawrzyniak
 

18.04.2019 r.

1. Komisja proponuje, by Koło BEATUS zarejestrowało się jako stowarzyszenie, wówczas będą mogli ubiegać się o środki finansowe.
2. Zapoznano się z projektami uchwał w spr.
- zmiany uchwały dot. nr V/43/19 Rady Gminy Brody z dnia  28.03.2019 r. w spr. zarządzenia poboru podatków w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso
- zmiany w zał. do uchwały nr XVII/116/16 R.G. z 26.04.2016 r. w spr. zasad udzielania dotacji celowej na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków.
3. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały dot. udzielenia pomocy finansowej Gminie Jasień.
4. Zapoznano się z Zarządzeniem Wójta  w spr. ustalenia sposobu i zasad udostępniania świetlic wiejskich Gminy Brody oraz wysokości opłat za korzystanie ze świetlic.
 
Przewodnicząca Komisji
Małgorzata Wawrzyniak

21.03.2019r.

1.  Zapoznano się z funkcjonowaniem opieki zdrowotnej na terenie gminy.
2.  Komisja zapoznała się z projektami uchwał w sprawie:
     - wyboru metody ustalenia opłaty za  gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty,
     -  zmiany do uchwały budżetowej Gminy Brody na 2019r.
     -  udzielenia pomocy finansowej Gminie Lubrza
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
       -  poboru podatków w drodze inkasa, określenia inkasentów i wysokości wynagrodzenia za inkaso,
       -  uchwalenia Statutu Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodach,
       -  ustalenia sieci publicznych szkół podstawowych na terenie Gminy Brody
 
Przewodnicząca Komisji
Małgorzata Wawrzyniak

8.01.2019r.

1. Komisja  przychyla się do planu organizacji ferii zimowych.
2. Zapoznano się z działalnością komisji ds.  Profilaktyki  i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii za 2018r.
3. Zaopiniowano pozytywnie  projekt uchwały w spr.
  - uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania   Narkomanii na 2019r.
  - uchylenia uchwały Nr XXVI/210/13 Rady Gminy Brody z dn. 28.03.2013r. w spr. przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gminy Brody.
4.  Zapoznano się z projektem uchwały  w spr. zasad przekazywania jednostkom pomocniczym (sołectwom) Gminy Brody składników mienia komunalnego do korzystania.
 
Przewodnicząca Komisji
Małgorzata Wawrzyniak

12.12.2019 r.

1. Zapoznano się z informacją dot.
– funkcjonowania Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Brodach.
- prac wykonywanych w lesie komunalnym i parku
2. Opracowano plan pracy komisji na 2020r.
3. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Brody z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie, na 2020r.
- skargi na  działalność Wójta
- zmiany w załączniku do Uchwały Nr XVII/116/16 Rady Gminy Brody  z dnia 26 kwietnia 2016 r.  w sprawie zasad udzielania dotacji celowej na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków.
 Ustalono dofinansowanie 50% wartości inwestycji nie więcej niż 6 tys. zł.
4. Zapoznano się z projektami uchwał w spr.
- zmian w  budżecie na 2019r.
- ustalenia średniej ceny jednostki paliwa w gminie Brody na rok szkolny 2019/2020
5. Analizowano budżet na 2020r.
Komisja proponuje zmiany do projektu budżetu na 2020r. Zwiększenie DOCHODÓW ogółem o kwotę 30 tys. zł. w tym:
- dz. 400 rozdz.400 02 ( dostarczanie wody § 083) o kwotę 20 tys. zł. (po zmianie 370 tys. zł.)
- dz. 900 gospodarka komunalna i ochrona  środowiska rozdz. 900 01  ( gospodarka ściekowa i ochrona wód § 083) o kwotę 10 tys.zł. ( po zmianie   240 tys. zł.)
WYDATKI
  1.  W wydatkach proponuje się zwiększyć o 30 tys. zł. w dz. 400 rozdz. 400 02 § 4270 - dostarczanie wody ( na wymianę złoża  SUW Biecz).
  2. Dokonuje się zmniejszenia po stronie wydatków w dz. 010 rozdz. 01010 § 4300 o kwotę 10 tys. zł. z przeznaczeniem na zwiększenie dz. 400 rozdz. 40002 § 4270 o 10 tys. na wymianę złoża filtrującego SUW Biecz,  ogółem na to zadanie  zabezpiecza się kwotę 40 tys. zł.
Wniosek został przegłosowany jednogłośnie.
 
Przewodnicząca Komisji
Małgorzata Wawrzyniak
« powrót do poprzedniej strony