ˆ

Komisja Oświaty, Spraw Społecznych oraz Porządku Publicznego

Pobierz dane XMLDrukuj informację

Szczegóły informacji

lata 2017-2018: Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu:

Niniejszy dokument jest wersją archiwalną.
Informacja ogłoszona dnia 2017-01-26 09:05:38 przez Tomasz Paś

23.05.2017r.

1. Komisja popiera inwestycję dot. remontu przedszkola w Brodach.
2. Komisja wnioskuje o wykreślenie z budżetu kwoty 100 tys. zł. z inwestycji pod nazwą „poprawa infrastruktury  technicznej cmentarza w Brodach” i przekazanie jej  w formie dotacji na zadanie inwestycyjne  „remont biblioteki w Bieczu”.
3. Komisja zapoznała się z projektami uchwał w sprawie:
    -  zaciągnięcia pożyczki na zadanie inwestycyjne pn. „BEZ GRANIC” – część 1/Grenzenios- Teil 1 Przebudowa dróg wraz z infrastrukturą techniczną ulic: Wolności, Szkolnej i Pl.Zamkowego”,
    - zaciągnięcia kredytu długoterminowego,
    - zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Brody na lata 2017 – 2027.
    - zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2017r
     - zmiany uchwały nr XXVI/197/13 Rady Gminy Brody z dn. 28.03.2013r. w spr. uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Brody na lata 2013-2017.
     - wprowadzenia zmian do uchwały nr XXV/166/17 Rady Gminy Brody w spr. dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów do nowego ustroju szkolnego.
     - przekazania do Komisji Rewizyjnej skargi na działalność Wójta Gminy Brody,
     - zmiany uchwały nr XXIX/233/13 R.G.Brody w spr. ustanowienia pomnika przyrody.
4.  Zapoznano się z informacją dot:
      - bezrobocia w Gminie Brody na dzień 30.04.2017r.
      - realizacji w 2016r. programu współpracy Gminy Brody z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
 
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski

18.04.2017r.

1. Zapoznano się z informacją dot. porządku i bezpieczeństwa publicznego, p.poż, OC i spraw p. powodziowych.
2. Komisja proponuje na początku maja ogłosić konkurs  „Najładniejsza posesja, najładniejsze sołectwo”.
3. Komisja zapoznała się z  wnioskiem Nadleśnictwa Lubsko dot. zwiększenia powierzchni pomnika przyrody  „Bór Suchy”.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski

17.03.2017r.

1. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawach:
-   uchwalenia  miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego m. Zasieki
-   określenia zasad gospodarowania nieruchomościami Gminy Brody 
-   przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Brody w 2017r.
-   dostosowania sieci szkół podstawowych i gimnazjów  do nowego ustroju szkolnego
-   zatwierdzenia taryf na zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków  dla Gminy Brody.
2. Zapoznano się z projektami  uchwał:
   -  Sejmiku Województwa Lubuskiego w sprawie Parku  Krajobrazowego „Łuk Mużakowa”. Komisja nie wnosi uwag do powyższej uchwały.
    - w spr. zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2017r.
3. Zapoznano się z informacją  dot. działalności :
-  obiektu sportowego ORLIK
-  Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
-  Stowarzyszenia Rodziców Uczniów i Nauczycieli "LEPSZE JUTRO"
-  GOPS Brody
4. Zapoznano się z informacją dot.:
- weryfikacji dróg gminnych,
- remontem hydroforni w Mariance
- wnioskiem mieszkańców Zasiek dot. wykonania oświetlenia ulicznego
5. Komisja wnioskuje o wystosowanie do Starostwa ( odpowiednich jednostek) pisma z prośbą o przeprowadzenie kontroli na terenie  firmy  „GOTCHASPIELFELD” sp. z o.o. pod kątem przepisów  p.pożarowych i ochrony środowiska.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
 

17.02.2017r.

 Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawach:
- zmian do uchwały XVI/99/14 w spr. programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi
- udzielenia odpowiedzi na skargę do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Gorzowie Wielkopolskim.
- projektu dostosowania sieci szkół do nowego ustroju szkolnego.
- skargi na nieprawidłowości w zakresie działania Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Brodach
- ustalenia kryteriów rekrutacji, punktacji oraz dokumentów potwierdzających ich spełnianie w przedszkolu gminnym prowadzonym przez Gminę Brody,
- określenia kryteriów rekrutacji do klas pierwszych szkół podstawowych, dla których organem prowadzącym jest Gmina Brody, określenia liczby punktów za każde z tych kryteriów oraz dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski

17.01.2017r.

1. Wybrano p. Jadwigę  Falkiewicz na  Zastępcę Przewodniczącego Komisji.
2. Zapoznano się z organizacją ferii zimowych.
3. Opracowano plan pracy komisji na 2017r.
4. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
   -   zmian do budżetu na 2017r.,
   -   uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomani na 2017rok,
   -   określenia zasad gospodarowania nieruchomościami gminy Brody  z poniższą  zmianą Komisja proponuje w § 2 ust. 2  zmienić zapis  (Wójt podejmuje po zasięgnięciu opinii komisji) na (po podjęciu Uchwały Rady Gminy).
5. Zapoznano się z uchwałami przedstawionymi przez Panią Sekretarz dot.:
      - dostosowania sieci szkół do nowego ustroju szkolnego,
      - określenia wysokości opłat za korzystanie z wychowania przedszkolnego dzieci w wieku do lat 5 w przedszkolu publicznym prowadzonym przez Gminę Brody.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski

19.04.2017r.

1. Komisja zapoznała się z  wnioskiem Nadleśnictwa Lubsko dot. zwiększenia powierzchni  pomnika przyrody  „Bór Suchy”.
2. Komisja wnioskuje, by wykonanie dachu na budynku biblioteki w Bieczu było wykonane z własnych środków, zakładając, że kwota będzie mieściła się w granicach 100 tys. zł.
3. Komisja jest zaniepokojona brakiem realizacji wystąpień pokontrolnych NIK dot. wody po byłym Zakładzie Gospodarki Komunalnej.
4. Komisja negatywnie ocenia działalność referatu Gospodarki Komunalnej.
Przewodniczący Komisji
Marek Tracz
« powrót do poprzedniej strony