Komisja Mienia Komunalnego, Handlu i Usług, Porządku Publicznego oraz Ochrony Środowiska
Blok przełączania pomiędzy informacjami aktualnymi i archiwalnymi
Lista informacji
lata 2014-2016: Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu:
13.12.2016r.
1. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w spr.
- wyrażenia opinii dot. wniosku Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych w Z. Górze o pozbawienie ochronności lasów, które uznane są za ochronne oraz o uznanie lasów za ochronne
- zmiany uchwały w sprawie poboru podatków w drodze inkasa ( dopisanie zmiany w sołectwie Jałowice)
- organizacji wspólnej obsługi przez Zespół Szkół w Brodach
- uchwały budżetowej Gminy Brody na rok 2017. oraz WPF na lata 2017 – 2027.
2. Zapoznano się z:
- informacją dot. zadań w lesie komunalnym w 2016r. i planowanych na 2017r.
- ze zmianami w budżecie na 2016r.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
23.11.2016r.
1. Zaopiniowano pozytywnie
- projekty uchwał w sprawie:
- sprzedaży lokalu w Jasienicy ( pałacyk dz. 30/2)
- zmiany uchwały w sprawie poboru podatków w drodze inkasa
- przedłużenia umowy na dzierżawę gruntu
- pismo Urzędu Marszałkowskiego dot. Łuku Mużakowa
2. Zapoznano się z
- wnioskiem 4 mieszkańców Zasiek dot. zmian w planie zagospodarowania przestrzennego Zasiek:
- projektem uchwały w spr. powołania stałych komisji Rady Gminy, ustalenia zakresów ich działania i składów osobowych,
- pismem Regionalnej Dyrekcji Lasów Państwowych dot. lokalizacji lasów uznawanych za ochronne
- projektem budżetu gminy Brody na 2017r.
- Informacją dot. przygotowań do zimowego utrzymania dróg.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
20.10.2016r.
1. Zapoznano się z informacją dot.
- działalności Zespołu Szkół w Brodach. .
- realizacji inwestycji w gminie
2. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze bezprzetargowej
- zarządzenia wyborów sołtysa w m. Suchodół.
- określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości
3. Zapoznano się
- z projektem uchwały w spr. uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Brody z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, na 2017r.
4. Zaopiniowano pozytywnie zmiany w budżecie na 2016r.
5. Komisja wnioskuje o uporządkowanie terenu na cmentarzu w Bieczu.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
16.09.2016r.
1. Komisja wnioskuje o ujęcie w planie zagospodarowania przestrzennego terenów pomilitarnych zapisu o treści „za wyjątkiem działalności szkodliwej dla środowiska”
2. Komisja prosi o przedstawienie im informacji dot. zużycia wody w 2015r. i 2016r.
3. Komisja zapoznała się z projektem uchwały w sprawie:
- wyrażenia zgody na przekazanie na rzecz Gminnej Biblioteki Publicznej w Brodach nieruchomości niezabudowanej w drodze darowizny
4. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze bezprzetargowej
- zarządzenia wyborów sołtysa w m. Jałowice
5. Zapoznano się z wykonaniem budżetu za I półrocze 2016r.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
15.06.2016r.
Komisja zapoznała się z :
- projektami uchwał w sprawie:
- regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Brody
- terminu, częstości i trybu uiszczania opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi
- szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości na terenie gminy Brody i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
- zasad udzielania i rozmiaru zniżek w realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli, którym powierzono stanowiska kierownicze.
- ze zmianami w budżecie na 2016r
- informacją o sprzedaży mienia komunalnego
- informacją o uzyskanych środkach pomocowych, promocji gminy.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
23.05.2016r.
1. Komisja zapoznała się z uchwałami w sprawie:
- wyrażenia zgody na zbycie w drodze przetargu nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy na dzierżawę gruntu.
- projektem uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zbycie w trybie przetargu nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody ( świetlica w Brodach )
2. Komisja wnioskuje o przedstawienie na komisję w czerwcu spraw związanych z mieszkaniami socjalnymi i komunalnymi ( szczególnie dot. lokalu w Jałowicach 11)
3. Komisja prosi o informacje na piśmie dot. stanu na dzień 31.12.2015r. zaległości w gospodarce mieszkaniowej wg numerów mieszkań.
4. Komisja nie wnosi zastrzeżeń do wykonania budżetu za 2015r.
5. Zapoznano się z informacjami dot. bezrobocia, oraz oceny zasobów pomocy społecznej.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
20.04.2016r.
1. Komisja zapoznała się ze sprawozdaniem z realizacji w 2015r. programu współpracy Gminy Brody z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
Należy dopisać w dz. VII Podsumowania „ Udział wzięło 5 stowarzyszeń, które miały możliwość prezentacji swojej działalności”
2. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zmiany uchwały w spr. poboru podatków w drodze inkasa.
- przedłużenia obowiązywania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków dla Gminy Brody.
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy za dzierżawę gruntu
- przyjęcia przez gminę dotacji
- zasad udzielania dotacji celowej na budowę przydomowych oczyszczalni ścieków ( w § 3 zamiast słowa „likwidacja” wpisać „odcięcie”.)
- uzgodnienia projektu uchwały Sejmiku Województwa Lubuskiego w spr. Parku Krajobrazowego „Łuk Mużakowa”
- przyjęcia projektu założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla Gminy Brody na lata 2015 – 2030.
3. Zapoznano się z projektem uchwały w spr. zmian w budżecie na 2016r.
4. Zaopiniowano pozytywnie wniosek J. Deki w spr.. zmiany w planie zagospodarowania przestrzennego Zasiek dot. rozszerzenia działalności na stację paliw na dz. nr 49/2.
5. Komisja przychyla się do propozycji przedstawiciela Urzędu Gminy o zabezpieczenie środków na 2017r. na zakup równiarki.
6. Komisja wnioskuje o ogłoszenie konkursu na najładniejszą posesję na początku maja 2016r.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
15.03.2016r.
1. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie
- przyjęcia „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Brody”
- zmiany uchwały w spr. uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Brody na lata 2013 – 2017.
- uchwalenia „Planu gospodarki niskoemisyjnej dla Gminy Brody”
- przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobieganie bezdomności zwierząt na terenie gminy Brody na 2016r.
2. Zapoznano się z :
- informacją Policji i OSP w sprawie stanu bezpieczeństwa publicznego
- projektem uchwały w sprawie zmian do budżetu w 2016r.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
16.02.2016r.
1. Komisja dyskutowała na temat „ Programu gospodarki niskoemisyjnej”.
2. Pracowano nad ustaleniem zasad konkursu na „Najładniejszą posesję”
3. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w sprawie zmiany diet dla radnych.
4. Zapoznano się z projektem uchwały dot. zmiany uchwały w spr. poboru podatków w drodze inkasa.
5. Dokonano analizy wykonania uchwał rady oraz wniosków komisji za 2015r.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
18.01.2016r.
1. Komisja wnioskuje o opomiarowanie urządzeń wodno-kanalizacyjnych na terenie Gminy Brody.
2. Komisja negatywnie opiniuje przystąpienie gminy do Stowarzyszenia „Aglomeracja Zielonogórska”
3. Zaopiniowano pozytywnie:
- projekt uchwały dot. wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy na dzierżawę gruntu
- projektem uchwały w spr. określenia kryteriów rekrutacji do szkół podstawowych i gimnazjów prowadzonych przez Gminę Brody, przyznania poszczególnym kryteriom określonej liczby punktów oraz określenia dokumentów niezbędnych do ich potwierdzenia.
5. Komisja wnioskuje o przedstawienie zakresów czynności poszczególnych stanowisk w Referacie Gospodarki Komunalnej.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
10.12.2015r.
1. Komisja opracowała plan pracy na 2016r.
2. Komisja zapoznała się z projektem budżetu na 2016r.i ocenia go pozytywnie.
3. Zapoznano się z: projektem uchwały w spr :
- . zarządzenia wyborów sołtysa w m. J. Dolne
- zmian w budżecie na 2015r., zmian w WPF.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
24.11.2015r.
1. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawach:
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu
- zmiany uchwały Nr IV/18/11 Rady Gminy Brody z dn. 14.02.2011r
- uchwalenia rocznego programu współpracy Gminy Brody z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
- ustanowienia stanowiska dokumentacyjnego o nazwie ”Wydma nad Dużym Stawem”
- wprowadzenia zmian do uchwały Nr XXXVI/251/10 Rady Gminy Brody z dn. 29.01.2010r. w spr. zarządu i korzystania z cmentarzy komunalnych w Gminie Brody
- zmiany uchwały Nr XXVI/197/13 Rady Gminy Brody z dn. 28.03.2013r. w spr. uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Brody na lata 2013 -2017.
- wprowadzenia zmian do uchwały Nr XXXVI/256/02 Rady Gminy Brody z dn. 27.03.2002r. w spr. ustalenia zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu gminy.
- wyrażenia woli przystąpienia Gminy Brody do Lubuskiej Rybackiej Lokalnej Grupy Działania
- określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości,
- określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych,
- ustalenia wzorów formularzy obowiązujących w zakresie podatku od nieruchomości, podatku rolnego oraz podatku leśnego.
- zwolnień w podatku od nieruchomości
- opłaty targowej
- opłata za posiadanie psa
- zmiany uchwały o powołaniu Komisji Rewizyjnej
- wprowadzenia zmiany do uchwały w sprawie powołania stałych komisji Rady Gminy, ustalenia zakresów ich działania i składów osobowych
2 Zapoznano się z:
- projektem uchwały w sprawie :regulaminu dostarczania wody i odbioru ścieków na terenie Gminy Brody,
- wysokością podatku rolnego i leśnego
- informacją dot. gospodarki odpadami
3. Komisja zaopiniowała pozytywnie plan dochodów na 2016r.
4. Analizowano plany do budżetu OSP, promocji, ZGKiM..
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
15.10.2015r.
1. Komisja zapoznała się z informacją dot. :
- przygotowaniem cmentarzy do święta „Wszystkich Świętych”
- zimowego utrzymania dróg
- prac związanych z przekształceniem ZGKiM.
- realizacji inwestycji na terenie gminy Brody
2. Komisja wnioskuje o wyjaśnienie kwestii prawnej do kogo należy grunt pod
boiskiem w Brodach.
3. Komisja wnioskuje o sprawdzenie czy wszystkie firmy działające na terenie gminy Brody mają zawartą umowę na wywóz śmieci.
4. Zapoznano się z projektami uchwał w prawie:
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu
- ustanowienia stanowiska dokumentacyjnego o nazwie „ Wydma nad Dużym Stawem”
- zarządzenia wyborów sołtysa w miejscowości Janiszowice
- zmian w budżecie na 2015r.
Przewodniczący komisji
Marian Kowalski
3.09.2015r.
1.Komisja zapoznała się z projektami uchwał w sprawie:
- zmian w budżecie na 2015r.
- wyrażenia zgody na zbycie w trybie przetargu nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody.
2. Komisja nie ma zastrzeżeń do wykonania budżetu za I półrocze 2015r.
3. Komisja proponuje dokonać rozeznania odnośnie modernizacji stacji uzdatniania wody w Brodach.
4. Komisja wnioskuje o zabezpieczenie w budżecie na 2016r. środków na dodatkowy punkt w ramach akcji estetyczna posesja „na najbardziej estetyczne sołectwo”
Przewodniczący komisji
Marian Kowalski
18.06.2015r.
1. Komisja przeanalizowała wykonanie budżetu ZGKIM za 2014r.
2. Komisja zapoznała się z::
a/ projektami uchwał w sprawie:
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu,
- zmiany uchwały nr XXVI/197/13 w spr. uchwalenia wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem gminy Brody na lata 2013-2017 zmienioną uchwałą XXXV/283/14 z dn. 27.01.2014r. oraz uchwałą nr XLII/314/14
z dnia 13.11.2014r.
- uchwalenia Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Brody na lata 2015-2017.
- rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem Wójta Gminy Brody z wykonania budżetu za 2014r.
- absolutorium dla Wójta Gminy Brody z tytułu wykonania budżetu za 2014r.
- zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2015r.
b/ informacją o sprzedaży mienia komunalnego
c/ informacją dot. pozyskiwania środków pomocowych.
d/ uchwałą RIO w spr. wydania opinii o wniosku Komisji Rewizyjnej Rady Gminy dot. nieudzielenia absolutorium Wójtowi.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
15.05.2015r.
1. Komisja wnioskuje o sprzedaż lokalu w bud. Nr 30 w Jasienicy.
Należy podjąć działania w kierunku rozwiązania problemu budynku mieszkalnego w Jałowicach nr 11.
2. Komisja opiniuje pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zmian w budżecie na 2015r.
- pozostawienia skargi bez rozpoznania
- wyrażenia zgody na zbycie w trybie przetargu nieruchomości stanowiących mienie komunalne Gminy Brody.
3. Komisja proponuje przedstawić radnym na sesji dwie propozycje stawek dla członków OSP: zaproponowanych przez Wójta, oraz wg stawek ujętych do budżetu na 2015r.
4. Komisja zapoznała się z informacją dot. wydatków na wigilię w 2014r.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
16.04.2015r.
1. Zapoznano się z informacją dot. stanu dróg. Remont drogi do szkoły pozostawiono do rozpatrzenia na posiedzeniu w maju.
2. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu.
- wyrażenia woli kontynuacji członkostwa Gminy Brody w Stowarzyszeniu „Lokalna Grupa Działania – Grupa Łużycka” z siedzibą w Lubsku w okresie programowania
2014 -2020.
3. Komisja zapoznała się ze :
- sprawozdaniem z realizacji w 2014r. programu współpracy Gminy Brody z organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
- informacją GOPS Brody dot. oceny zasobów pomocy społecznej na rok 2014 dla gminy Brody
- projektem uchwały w spr.zmian Statutu Gminy Brody,
- projektem uchwały w spr zmiany uchwały nr I/3/14 Rady Gminy Brody z dnia 8.12.2014r. w spr. powołania Komisji Rewizyjnej.
- projektem uchwały w sprawie likwidacji samorządowego zakładu budżetowego pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Brodach.
- projektem uchwały w spr. przedłużenia obowiązywania taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzanie ścieków dla Gminy Brody.
4. Komisja proponuje przełożyć na maj, projekt uchwały w sprawie ustalenia ekwiwalentu dla członków OSP w Gminie Brody. Komisja prosi Prezesa OSP o uzasadnienie uchwały.
5. Komisja wnioskuje o zwrócenie się do Starosty o przedstawienie rzeczywistych kosztów modernizacji wskazanych odcinków dróg powiatowych w oparciu o kosztorysy i sprecyzowanie czy podane kwoty zawierają podatek ( brutto)
6. Komisja wnioskuje, by ZGKiM wystąpił z pismem do Starostwa o zezwolenie na usunięcie drzew – wiatrołomów w lesie komunalnym.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
12.03.2015
1. Zapoznano się z informacją Policji oraz OSP, o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w gminie
2. Należy wystąpić z pismem do Wojewody o podanie informacji na jakim etapie jest wykonanie zarządzenia zastępczego Wojewody w sprawie naniesienia złóż, w studium gminy Brody.
3. Komisja wnioskuje o poszerzenie placu targowego przy Urzędzie Gminy w Brodach.
4. Komisja przychyla się do wniosku Kierownika ZGKiM o zwolnienie zakładu z odprowadzenia do budżetu Gminy środków finansowych tzw. nadwyżki środków obrotowych.
5. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zmiany w budżecie na 2015r.
- przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Brody w 2015r.
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne w drodze bezprzetargowej
- uchylenia uchwały nr 194/09 w spr. ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę lub najem gruntów stanowiących własność Gminy Brody - zmiany uchwały nr 215/09 w spr. określenia zasad nabywania, zbywania i obciążenia nieruchomości oraz ich wydzierżawiania, wynajmowania i użyczania.
- określenia kryteriów drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego do publicznego przedszkola i oddziałów przedszkolnych prowadzonych przez Gminę Brody, oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów
6. Ustalono warunki konkursu „estetyczna posesja, sołectwo”.
7. Wyrażono zgodę na :
- wydzielenie części . działki do sprzedaży w Brożku o pow. 2,29 ha
- podział działki w Suchodole na 2 działki budowlane celem ich sprzedaży
8. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
- określenia zasad korzystania ze świetlic wiejskich Gminy Brody.
- ustalenia wysokości opłat za wynajem świetlic wiejskich.
9. Zapoznano się z informacją o realizacji wniosków komisji za II półrocze 2014r. oraz z wykonaniem uchwał Rady Gminy za 2014r.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
2. Należy wystąpić z pismem do Wojewody o podanie informacji na jakim etapie jest wykonanie zarządzenia zastępczego Wojewody w sprawie naniesienia złóż, w studium gminy Brody.
3. Komisja wnioskuje o poszerzenie placu targowego przy Urzędzie Gminy w Brodach.
4. Komisja przychyla się do wniosku Kierownika ZGKiM o zwolnienie zakładu z odprowadzenia do budżetu Gminy środków finansowych tzw. nadwyżki środków obrotowych.
5. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zmiany w budżecie na 2015r.
- przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie gminy Brody w 2015r.
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne w drodze bezprzetargowej
- uchylenia uchwały nr 194/09 w spr. ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę lub najem gruntów stanowiących własność Gminy Brody - zmiany uchwały nr 215/09 w spr. określenia zasad nabywania, zbywania i obciążenia nieruchomości oraz ich wydzierżawiania, wynajmowania i użyczania.
- określenia kryteriów drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego do publicznego przedszkola i oddziałów przedszkolnych prowadzonych przez Gminę Brody, oraz określenia dokumentów niezbędnych do potwierdzenia tych kryteriów
6. Ustalono warunki konkursu „estetyczna posesja, sołectwo”.
7. Wyrażono zgodę na :
- wydzielenie części . działki do sprzedaży w Brożku o pow. 2,29 ha
- podział działki w Suchodole na 2 działki budowlane celem ich sprzedaży
8. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
- określenia zasad korzystania ze świetlic wiejskich Gminy Brody.
- ustalenia wysokości opłat za wynajem świetlic wiejskich.
9. Zapoznano się z informacją o realizacji wniosków komisji za II półrocze 2014r. oraz z wykonaniem uchwał Rady Gminy za 2014r.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
17.02.2015r.
1. Prace nad przekształceniem ZGKiM przeniesiono na posiedzenie w marcu, ponieważ komisja nie otrzymała żadnych dokumentów w tej sprawie. Komisja oczekuje na stanowisko Wójta, które powinien przedstawić na posiedzeniu komisji w marcu.
2. Komisja zaopiniowała pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- poboru podatków w drodze inkasa
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy na dzierżawę gruntu.
- zmiany do uchwały nr XXX/194/09 w spr. ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę lub najem gruntów stanowiących własność gminy Brody zmienionej uchwałą nr /65/11 R.G.
- powołania doraźnej Komisji Statutowej Rady Gminy Brody.
- ustalenia wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi składanej przez właścicieli nieruchomości położonych na terenie Gminy Brody
- w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy Brody NR III/9/14 z dnia 23 grudnia 2014r. w sprawie określenia górnych stawek opłat za usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych
- wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty
- zmiany uchwały budżetowej Gminy Brody na 2015r.
3. Komisja zapoznała się z informacją dot. wypoczynku zimowego dzieci.
4. Należy zobowiązać firmę ORANGE do zawarcia umowy na odbiór śmieci z lokalu użytkowanego w Brodach ul. Kościuszki.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
14.01.2015r.
1. Kierownik ZGKiM zobowiązał się do zakończenia zawierania umów na dostarczanie wody do Zasiek i Brożka, w terminie do dnia 30.01.2015r.
2. Komisja opiniuje pozytywnie projekt. uchwały dot. zmiany uchwały Nr XXIII/176/12 Rady Gminy Brody w spr. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty.
3. Komisja zapoznała się z projektem uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii na 2015r.
4. Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały dot. zarządzenia wyborów sołtysów i rad sołeckich.
5. W budżecie ZGKiM w dziale dochody z lasów – zwiększyć wpływy do 35 tys. zł. oraz zmniejszyć dotację o 10 tys. zł.
6. Przed sezonem letnim należy zlustrować place zabaw pod względem bezpieczeństwa..
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
12.12.2014r.
1. Członkowie komisji zapoznali się z projektem uchwał w sprawie:
- określenia górnych stawek opłat za usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych
- zmiany uchwały nr XXIII/176/12 Rady Gminy Brody w spr. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty.
2. Komisja proponuje wynagrodzenie Wójta w wysokości
- zasadnicze – 4.700 zł.
- dodatek funkcyjny – 1.500 zł.
- Pozostałe składniki – bez zmian.
3. Komisja wybrała p. Marka Rubina na wiceprzewodniczącego komisji.
4. Opracowano plan pracy komisji na 2015r.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
- określenia górnych stawek opłat za usługi odbioru odpadów komunalnych z nieruchomości niezamieszkałych
- zmiany uchwały nr XXIII/176/12 Rady Gminy Brody w spr. wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia wysokości stawki tej opłaty.
2. Komisja proponuje wynagrodzenie Wójta w wysokości
- zasadnicze – 4.700 zł.
- dodatek funkcyjny – 1.500 zł.
- Pozostałe składniki – bez zmian.
3. Komisja wybrała p. Marka Rubina na wiceprzewodniczącego komisji.
4. Opracowano plan pracy komisji na 2015r.
Przewodniczący Komisji
Marian Kowalski
Pobierz dane XML lata 2014-2016: Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu: Drukuj informację lata 2014-2016: Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu:
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Gmina Brody |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: Biuro Rady |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2015-01-27 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Biuro Rady |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2015-01-27 08:34:30 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2015-01-27 08:34:34 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2018-11-13 08:54:36 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 3848 raz(y) |
lata 2010-2014: Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia odbytego w dniu:
17.12.2010r.
Komisja pozytywnie zaopiniowała:
- zmiany w budżecie przedstawione przez Panią Skarbnik
- projekt uchwały w spr. zarządzenia wyborów rad sołeckich i sołtysów
- projekt uchwały w spr. zmian w statucie Gminy
Przewodnicząca Komisji - Agnieszka Mataczyna
05.01.2011 r.
Wnioski i ustalenia z posiedzenia Komisji Mienia Komunalnego w dniu 5 .01.2011 r.
- Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w spr. dopłat do taryfowych grup odbiorców zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
- Sporządzić inwentaryzację chodników, ustalić właścicieli. Rozesłać do mieszkańców informacje dot. obowiązku utrzymania czystości wraz z propozycją możliwości zawarcia umowy na utrzymanie chodników.
- Komisja proponuje sprzedać zabudowaną działkę (budynek p.Stasiak) w Janiszowicach.
- Komisja przychyliła się do opinii Wójta w spr. Pana J. Binka.
- Zaplanować 130 tys. na wykonanie badań geologicznych (Marianka, Lasek), odwiertów studni i projektu budowlanego w m. Marianka.
- Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w spr. konsultacji z mieszkańcami Gminy Brody.
- Po analizie budżetu OSP, Obrony Cywilnej, dróg i melioracji wypracowano następujące wnioski:
- budżet obrony cywilnej zwiększyć o 10 tys. zł. jako dotację celową na wykonanie dokumentacji i przyłącza pod agregat prądotwórczy w Urzędzie.
- z budżetu OSP zdjąć kwotę 10 tys. z zakupu samochodu i dołożyć do obrony cywilnej na dotację celową,
- z budżetu drogi z planowanych 104 tys. odjąć 8 tys. , które były planowane na zakup 2 wiat, ponieważ zakupiono je z budżetu 2010r.
- z budżetem na melioracje komisja zapoznała się, lecz nie zajęto stanowiska ze względu na brak informacji czy będą środki z zewnątrz na zatrudnienie ludzi.
Przewodnicząca Komisji Agnieszka Mataczyna
14.01.2011r.
Wnioski i ustalenia wynikające z posiedzenia komisji Mienia Komunalnego w dniu 14.01.2011r.
- Wyrażono zgodę na sprzedaż dla p. R. Gawędy cz. działki w Zasiekach w drodze bezprzetargowej, na poprawę warunków zagospodarowania z przeznaczeniem na drogę.
- Zaproponowano dotację dla ZGK i M z 200 tys. zł. zmniejszyć
- o wysokość dopłaty prognozowanej – 52.625 zł.( woda 19.625 zł., ścieki 33.000 zł.)
- o 10 tys. ze wskazaniem, że do parku należy zatrudnić pracownika z refundacją z Biura Pracy. Pozostanie dotacja przedmiotowa w kwocie 137.375 zł.
- komisja odrzuciła dotację celową w kwocie 10 tys. Zaoszczędzone środki z OSP 10 tys. oraz z przewozów szkolnych 40 tys. przeznaczyć na inwestycje w Mariance.
- Budżet na cmentarze pozostanie pod warunkiem zainstalowania wodomierzy .
Przewodnicząca komisji Agnieszka Mataczyna
25.02.2011r.
- Komisja pozytywnie zaopiniowała wniosek mieszkańców Janiszowic w sprawie rozbiórki budynku pod warunkiem podpisania zobowiązania przez mieszkańców, że zrobią to własnymi siłami.
- Zapoznano się z wnioskiem p. Z. Bejnarowicza o przekazanie środków na zmianę planu zagospodarowania przestrzennego Zasiek. Komisja rozpatrzy wniosek na posiedzeniu w maju.
- Negatywnie zaopiniowano uchwałę w sprawie dotacji do wody i ścieków.
- Pozytywnie zaopiniowano:
- wniosek p. R. Gawędy w sprawie sprzedaży cz. działki z przeznaczeniem na drogę,
- projekt uchwały w spr. wyodrębnienia funduszu sołeckiego na rok 2012.
- Komisja wnioskuje o zabezpieczenie przez panią konserwator kartuszy na bramie bieczowskiej.
- Należy wystąpić do Zakładu Gospodarowania Odpadami w Marszowie o pojemniki na selektywną zbiórkę odpadów.
- Do strategii Gminy należy dopisać:
- budowę oczyszczalni Koło-Wierzchno, Jałowice- Laski, Biecz Grodziszcze,
- modernizację budynku po byłej sali gimnastycznej i restauracji na Gminny Ośro- dek Kultury
- termoizolację ośrodka zdrowia
- podjazd dla niepełnosprawnych w ośrodku zdrowia
- W projekcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu określającego zasady korzystania z sal wiejskich na terenie Gminy Brody komisja :
- miała zastrzeżenia do rozdz. 2 § 2 pkt. 3. Głównie dotyczy zużycia energii, wody oraz kosztów odprowadzania ścieków, gdyż wiele sal nie jest opomiarowanych. Wiąże się z tym rozdz. 3 § 3 pkt 4 .
- proponuje się zmienić w rozdz.2 § 2 pkt. 5 - wykreślić „ w Urzędzie Gminy” zostawić tylko „sołtysa”
- komisja proponuje podniesienie stawki za wynajem sali.
- Ze względu na brak operatywności ze strony kierownika Zakładu Gospodarki Komunalnej komisja prosi o zajęcie stanowiska przez Wójta.
Przewodnicząca Komisji Agnieszka Mataczyna
11.03.2011r.
- Negatywnie zaopiniowano projekt uchwały w sprawie dopłat do taryfowych grup odbiorców zbiorowego zaopatrzenia w wodę.
- Komisja będąc w Zasiekach skontrolowała las komunalny, targowisko oraz zakład Eko-recykling.
- komisja nie miała zastrzeżeń do stanu ogólnego lasu. Po obejrzeniu lasu oraz po rozmowie z pracownikiem ZGKiM stwierdzono, że to co mówił kierownik ZGKiM nie jest zgodne z prawdą, że las przynosi straty.
- komisja nie ma zastrzeżeń do działalności firmy Ekorecykling.
- na targowisku z Zasiekach należy rozważyć możliwość zamiany dużych pojemników na mniejsze.
- Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie: - zmian do budżetu - przyjęcia „Regulaminu dofinansowania kosztów usuwania azbestu”
12.04.2011r.
- Komisja wnioskuje o:
- zaproszenie na najbliższą sesję pana Mariusza Iżyka
- przeprowadzenie „akcji posesja”. W skład komisji sprawdzającej posesje powinien wchodzić: pracownik Urzędu Gminy, przedstawiciel OSP, Policji oraz sołtys danej wsi. Zakres kontroli ustali Wójt,
- zaproszenie przedstawiciela Policji na sesję celu przedstawienia informacji dot. kontroli parku, sklepów,
- ogłoszenie konkursu „ estetyczna posesja” ( w maju) . Zgłaszanie do konkursu do końca lipca 2011r.
- Komisja prosi o zajęcie stanowiska w sprawie przyłącza kanalizacyjnego budynku pałacu w Brodach. Pismo w tej sprawie zostało złożone w 2009r.
- Komisja zapoznała się z prośbą o dofinansowanie Stowarzyszenia z Koła.
- Po zapoznaniu się ze stanem faktycznym parku komisja wnioskuje o :
- natychmiastowe uporządkowanie gałęzi
- wycięcie spróchniałej podciętej lipy
- uporządkowanie złamanych drzew .
- Komisja wnioskuje o wyodrębnienie w budżecie ZGKiM kwoty 500 zł. z przezna- czeniem na realizację projektu dot. renowacji zabytkowych nagrobków na cmentarzu komunalnym w Brodach.
- Komisja wnioskuje o prawidłowy przepływ informacji dot. równania polnych dróg Gminnych.
- Zapoznano się z Programem Gospodarki Odpadami - Łużyckiego Związku Gmin za 2009 -2010r.
21.06.2011r.
- W projekcie uchwały dot. ustanowienia diet dla sołtysów, komisja proponuje pozostawienie dotychczasowej uchwały .
- Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał w sprawie:
- zasad udzielania i rozmiaru zniżek w realizacji tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli
- zmiany uchwały w sprawie zasad korzystania z terenu pomilitarnego (Brożek)
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnych umów na dzierżawę gruntu (ogródki)
- wyrażenia zgody na sprzedaż nieruchomości – dz. nr 137/6 w Zasiekach w drodze bezprzetargowej .
- zbycia nieruchomości – dz. nr 187 w Zasiekach stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu ustnego nieograniczonego
- Zaopiniowano pozytywnie wniosek o zbycie nieruchomości cz.dz.12/1 w Brożku w drodze bezprzetargowej dla właścicieli działki przyległej nr 11.
- Zaproponowano sprzedaż budynku nr 11 w Jałowicach.
16.09.2011r.
- Komisja wnioskuje o zakup agregatu prądotwórczego dla hydroforni w Bieczu.
- Komisja proponuje, by Gmina wystąpiła do Zakładu Energetycznego o poprawę funkcjonowa- nia dostaw energii do stacji uzdatniania wody w Bieczu.
- Pozytywnie zaopiniowano projekt uchwały w spr. przyjęcia darowizny – stacji Transformatorowej .w Zasiekach.
- Komisja pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały XXX/194/09 dot. ustalenia minimalnych stawek czynszu za dzierżawę lub najem gruntów stanowiących własność Gminy Brody.
- Komisja była przeciwna przenoszeniu Posterunku Policji do pomieszczeń Urzędu Gminy.
- Zaopiniowano pozytywnie projekt uchwały w spr. zmiany w statucie sołectwa Marianka.
- Komisja zapoznała się z wykonaniem budżetu za I półrocze 2011r oraz z projektem uchwały dot. zmian w budżecie.
18.10.2011r.
1. Komisja będąc na cmentarzach wypracowała następujące wnioski:
- cmentarz w Kole bez zastrzeżeń,
- na cmentarzu w Bieczu należy:
· podciąć gałęzie zwisające nad grobami, od str. poł. – zach.,
· wywieźć gruz,
- na cmentarz w Brodach należy zaplanować środki w budżecie na 2012r. na
rewitalizację części zabytkowej cmentarza
( wykaszanie traw, zakup farb, szczotek do odnowienia ogrodzeń)
- cmentarz w Zasiekach wymaga postawienia większego pojemnika na śmieci.
2. Zapoznano się z projektami uchwał w sprawie:
- opłaty od posiadania psów
-
Komisja proponuje wykreślić z § 3 pkt 2
- ustalenia stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od podatku od nieruchomości
-
zaopiniowano pozytywnie
- zasad udzielania stypendium
3. Zapoznano się z informacją o stanie realizacji inwestycji na terenie Gminy Brody.
22.11.2011r.
1. Komisja jest za propozycją Pana Marka Tracza odnośnie rozmów z inwestorem PWE Gubin w
sprawie dofinansowania projektu „Biblioteka Plus”.
2. Komisja zapoznała się z informacją Wójta dotyczącą wniosku na zatwierdzenie taryf na wodę.
3. Zapoznano się z projektem uchwały w spr. uchwalenia statutu Zakładu Gospodarki Komunalnej
w Brodach..
4. Zaopiniowano pozytywnie projekty uchwał: w sprawie:
- wyrażenia zgody na zawarcie kolejnej umowy na dzierżawę gruntu.
- zbycia nieruchomości stanowiącej mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu
- zbycia nieruchomości stanowiących mienie komunalne Gminy Brody w drodze przetargu
- wprowadzenia zmian do uchwały nr XXV/169/09 Rady Gminy Brody z dnia 30.01.2009r.
- uchwalenie rocznego programu współpracy z organizacjami pozarządowymi i innymi
podmiotami wymienionymi w art.3 ustawy z dn.24.04.2003r. o działalności pożytku
publicznego i o wolontariacie w 2012r.
- zmian do uchwały nr II/3/10 Rady Gminy Brody z dn.14.12.2010r. o powołaniu stałych
komisji Rady Gminy, ustalenia zakresów ich działania i składów osobowych.
- zmiany uchwały nr IV/18/11 R.G. z 14.02.2011r.
- uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w m. Brody
- obniżenia średniej ceny skupu żyta stanowiącego podstawę wymiaru podatku rolnego
- ustalenia wzorów formularzy informacji oraz deklaracji na podatek od nieruchomości, leśny
i rolny.
- zmiana uchwały XI/71/11 dot. ustalenia stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień od
podatku od nieruchomości
5. Pozostawiono do przepracowania w grudniu projekt uchwały w spr. ustalenia zasad
udzielania stypendium Wójta za wybitne osiągnięcia w nauce.
6. Zapoznano się :
- ze zmianami w budżecie na rok 2011.
- z Wieloletnią Prognozą Finansową na lata 2012 – 2020
- z projektem budżetu na 2012r.
- z prośbą mieszkańców Janiszowic dot. środków na postawienie kontenera, lecz nie zajęto
stanowiska ze względu na brak określenia kosztów z tym związanych.
9.01.2012r.
- Komisja proponuje w Brodach ustawić ławki wzdłuż chodnika ( od kiosku w kierunku sklepów) na okres próbny.
- Zaopiniowano pozytywnie zwolnienie z opłat za pomieszczenie w ośrodku zdrowia dla dzieci autystycznych.
- Komisja wnioskuje o przyspieszenie przekwaterowania pani Szostak z Jałowic do innego lokalu.
- Wnioskowano do Policji o objęcie szczególnym nadzorem pod względem bezpieczeństwa i porządku ul. Wolności w Brodach oraz parku i lasu komunalnego.
- Komisja wnioskuje o bieżące informowanie o prowadzonych przez Urząd Gminy postępowaniach w zakresie wszelkich inwestycji na terenie Gminy i działaniach podejmowanych przez ZGKiM.
- Po przeprowadzeniu wizji lokalnej na targowisku gminnym w Zasiekach komisja proponuje: - zobowiązać wszystkich użytkowników targowiska do zachowania porządków przy pawilonach. - uporządkować teren wokół byłego śmietnika - zniwelować teren po wykopach piasku - przywrócić wodę bieżącą na targowisku
- Komisja wnioskuje o zabezpieczenie okien w budynku po Straży Granicznej w Zasiekach. ( budynek obok p. Gawędy)